BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT Seizoen 61

NT Seizoen 61

Set priority
Show messages by
This Post:
44
319417.1
Date: 06/02/2023 03:15:51
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
Het EK van seizoen 61 in Turkije is alweer begonnen en de eerste winst (tegen IJsland) is alweer in de boeken.
We zitten in pool F met IJsland, Servië, Denemarken, Wales, Slowakije, Griekenland en Bulgarije. Ik denk dat we niet mogen klagen, net zoals de rest van de pool blij zal zijn de toplanden te ontwijken. Er zijn slechts kleine marges, want naast Griekenland zullen Servië, Bulgarije en Slowakije ook op de loer liggen om hun kansen te grijpen. Servië heeft in de eerste ronde al met sterke ratings van Slowakije gewonnen, en met dank aan wat extra scouting hulp hebben we ook een goed beeld van een hoop spelers, dus we moeten scherp blijven.
Verder lijkt pool A het heftigst met o.a. Frankrijk, Finland en thuisland Turkije, dat met gelijke inzet maar foute GDP tegen Frankrijk verloor. In pool C wist Roemenië met gelijke inzet in overtime van Litouwen te winnen, wat de weg naar plek # naast Israël open heeft gelegd.

Dan de selectie. Waar vorig seizoen de pijnlijke drops uitbleven voor de inmiddels 36-jarige Baeke, begon hij dit seizoen helaas met een die te veel zeer deed. Hij zit daarom niet meer in de basis, maar staat nog paraat mochten we zijn ervaring en schotkracht nodig hebben. Zijn vervanging ligt dicht bij elkaar, maar vanwege o.a. vorm is de keuze initieel op de Grip gevallen. Hopelijk kan hij deze extra verantwoordelijkheid dragen naast zijn nog prominentere rol bij DREAM Paragon waar manager Savoy de selectie een stuk heeft getrimd.

De voortgang bij de talenten is wederom wisselend, met wat fijne pops bij de wat oudere spelers, erg weinig bij de 26-27 jarigen die juist de versterking van de selectie moeten vormen, maar gelukkig wel weer mooie voortgang bij de jongere talenten. 2 hele mooie spelers in Hengeveld en Lobbezoo sluiten aan als 22-jarigen, die beiden ook nog veelbelovende teamgenoten hebben. Ik denk dat het niveau nog niet gestegen is, terwijl om ons heen de kwaliteit wel rap aan het stijgen is. Steeds meer landen hebben meerdere spelers met 155+ TSP dus we zullen hard moeten blijven werken/trainen om bij of voor te blijven.

Progressie van talenten:
30 jarigen:
+02 Tideman (buitenland)
+01 van Wely (Pers0wnages)
+01 Gispen (Woodbridge Wreckers)

29 jarigen:
+00 Rooms (DREAM Paragon)
+01 de Grip (DREAM Paragon)

28 jarigen:
+03 van der Vegt (BasketballBreak Ballers)
+04 Roijen (Los Gansos, transfer)

27 jarigen:
+01 Ubbink (Rotterdam Raptors)
+01 Grijsaart (Rotterdam Raptors)
+03 Boekhoorn (Nightearls)
+02 Warmelink (FC Den Haag)

26 jarigen:
+02 Heijs (buitenland)

25 jarigen:
+09 Haasnoot (NFH basket)
+09 van den Ouden (Primoss)
+08 Zwijnen (Eindhoven Eagles)

24 jarigen:
+09 van Ree (buitenland)
+04 Borgsteede (The Flying Squirrels)
+10 Langeveld (Cruesli)

23 jarigen
+07 van Kallen (buitenland)

22 jarigen:
Kim Hengeveld
Wolter Lobbezoo

This Post:
33
319417.2 in reply to 319417.1
Date: 06/15/2023 08:06:42
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
De eerste 3 wedstrijden zitten er inmiddels op:

Nederland vs. Ísland 110 - 75 (69727)
Srbija vs. Nederland 109 - 93 (69732)
Nederland vs. Danmark 121 - 79 (69737)

Helaas dus een belangrijke wedstrijd tegen Servië verloren, wat sowieso een spannende pot zou zijn. Ondanks ons recente successen kunnen we ons niet als een betere zien t.o.v. een land als Servië; zij hebben ook erg sterke spelers (meerdere spelers met 155+ TSP) en hun vormen waren ook beter. Uit respect had ik voorbereid op hun sterkste aanval (inside) en geen besparing op inzet, maar ze waren zeker genoeg om een mindere tactiek te gebruiken waardoor we een tactisch nadeel hadden qua defense. Ze hadden slechts 2 echte (outside) scorers opgesteld die we ondanks onze hoge individuele OD niet goed kunnen afstoppen met de 2-3 zone.

Verder wel 2 verwachtte overwinningen tegen IJsland en Denemarken, waar de Denen nog in rep en roer waren (lage vorm) door de bans van enkele managers die veel NT spelers hadden. De rest van de groep begint wat vorm te krijgen met Griekenland en Bulgarije met 3-0, en Slowakije, Servië en wij met 2-1. Daarvan heeft Bulgarije voor nu de beste uitgangspositie met een key win tegen Servië, en Servië naast dat verlies wel 2 key wins heeft tegen ons en Slowakije. Er zijn echter nog volop kansen, want de kanshebbers moeten allemaal nog tegen Griekenland bijvoorbeeld. Wij moeten volgende week nog tegen Wales, waarna er nog 3 key games volgen die veel gaan bepalen.

Verder in de competitie enkele opvallende uitslagen:
England vs. Deutschland 115 - 111 (69677)
România vs. Lietuva 134 - 122 (69644)
România vs. Sverige 118 - 131 (69650)

Tot slot nog een bijzondere mijlpaal wat laat gemeld; Baeke is de #1 topscoorder in de geschiedenis geworden! Ondanks dat hij vorig seizoen voor het eerst in zijn 10-jarige NT carrière niet in de top 3 scorers stond wist hij toch de 2313 punten van Bernard van der Linde te passeren, met inmiddels 2432 punten. Een ware legende die zijn plek in de boeken nu heeft geclaimd.

Daarnaast heeft Roodenburg de top 5 van rebounding binnengedrongen door Adema en Karreman te passeren. Hij heeft de grens van 1000 rebounds inmiddels in zicht met 976 rebounds en is al 7 seizoenen op rij de top rebounder van het team.

This Post:
11
319417.3 in reply to 319417.2
Date: 06/15/2023 15:33:53
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
4949
Second Team:
The Golden Warriors II
Leuk verhaal om te lezen!👍🏻

Zag in de andere lijstjes dat Heideman nog steeds de topscorer is in één seizoen/wedstrijd. Kom je tegenwoordig zijn skill set nog tegen met JS/JR/IS?

This Post:
00
319417.4 in reply to 319417.3
Date: 06/16/2023 01:21:17
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
Ik weet niet meer wat zijn skill set was precies
Ik weet dat de Chinezen 22/17/18 hebben, USA heeft 20/18/17, Taiwan 24/16/17 en ik weet natuurlijk niet alles, maar je ziet wel de trend dat bijna niemand meer hoger dan 15 JR traint en eerder voor JS of OD verder boven de 20 te trainen, wat veel meer de norm is geworden. Dan blijft er weinig potentie over voor hoge JR.

This Post:
00
319417.5 in reply to 319417.4
Date: 06/16/2023 09:28:15
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
4949
Second Team:
The Golden Warriors II
Ik heb even gekeken in mijn oude lijst en daar was die 18/18/16 maar dat was met 148tsp. Ik heb hem verkocht destijds met ongeveer 153 tsp en ik dacht me te herinneren dat ie op 20/18/18 zat toentertijd. Beetje zoals USA dus.

Maar JR vreet toch niet zoveel cap meer als eerder toch? Meende me te herinneren dat ze dat hadden aangepast samen SB. Of is de meerwaarde van hoge JR niet gelijk aan betere JS/OD?

This Post:
00
319417.6 in reply to 319417.5
Date: 06/16/2023 11:56:46
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
Ja gaat inderdaad om de meerwaarde, er is een hoop data dat wijst dat hoge JS effectiever is dan gelijke JS/JR, hoewel dat volgens de GE wel optimaal zou zijn. Je moet eerst de OD zien te overtreffen dus vandaar.

This Post:
22
319417.7 in reply to 319417.6
Date: 06/20/2023 04:50:28
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
Cymru vs. Nederland 65 - 129 (69739)

Een verwachtte winst met overmacht, die gedurende wedstrijd nog wel op zich liet wachten tot het 3de kwart waarin pas echt verschil werd gemaakt. In onze poule liggen de teams dicht bij elkaar, dus doelsaldo zal vermoedelijk een rol gaan spelen. Daarin hebben we tegen Wales wel een nadeel t.o.v. Griekenland (+79) en Slowakije (+75), die vlak na de CT van Wales (tegen Bulgarije) met gelijke inzet en tegen lagere ENT konden spelen, waar ze tegen ons alweer ENT hebben opgebouwd en met meer inzet speelden. Al met al dus wel tevreden met het doelsaldo van +64.

Verder heeft Griekenland van Servië gewonnen, de eerste key matchup voor de Grieken waar de Serven alle 4 de key matchups hebben gespeeld en waarschijnlijk 5-2 zullen eindigen.

Dat brengt de stand tot het volgende:

1 Hellas 4-0 +144 (Servië: W)
2 Bulgaria 4-0 +110 (Servië: W)
3 Nederland 3-1 +125 (Servië: L)
4 Slovensko 3-1 +92 (Servië: L)
5 Srbija 2-2 +9 (Griekenland/Bulgarije: L - Nederland/Slowakije: W)

Servië zal dus nog een hoop stijgen in doelsaldo, en de top 4 moet nog tegen elkaar. We hebben nog kansen door een redelijk doelsaldo, maar we hebben een flinterdunne foutenmarge. Volgende week staat Slowakije op het programma en spelen Griekenland en Bulgarije tegen elkaar die beiden ongeslagen zijn. Het beloofd een spannende ontknoping te worden!

This Post:
00
319417.8 in reply to 319417.7
Date: 06/24/2023 13:56:53
Dutch Pacers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1212
Succes Coach!

This Post:
22
319417.9 in reply to 319417.8
Date: 07/04/2023 04:59:41
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
Gisteren hebben we de hoop op de volgende ronde een klein beetje in leven gehouden door de winst op Griekenland: Nederland vs. Hellas 112 - 100 (69749).

Om meteen maar met de conclusie te beginnen; we staan momenteel 2de in de poule met 4 landen die 4-2 staan, maar met slechts 2 verschil in doelsaldo met Servië dat een makkelijkere tegenstander heeft (Denemarken) dan wij (groepsleider Bulgarije). Wat echter in ons voordeel speelt, is dat Bulgarije al zeker is van de eerste plek in de groep, en daarom TIE kan spelen tegen ons, waar Denemarken niets meer te verliezen heeft met een CT tegen Servië. Griekenland en Slowakije spelen nog tegen elkaar, waarbij Slowakije met een achterstand van 47 doelsaldo eigenlijk kansloos is, en een CT dus waarschijnlijk is waardoor de Grieken ook moeite zullen hebben om het doelsaldo van 17 te overbruggen. Ik verwacht dus dat het tussen Servië en ons gaat, waarbij Servië denk in het voordeel is.

Over de wedstrijd van gisteren; het was een lastige om voor te bereiden en de balans te vinden tussen onze kwaliteiten benutten en niet te voorspelbaar zijn. Ik denk dat ik uiteindelijk tot een goede modus ben gekomen met de inside ISO die de inside GDP heeft ontweken en goed om wist te gaan met de 3-2 zone van de Grieken. Ook kon ik daarmee genoeg ruimte nemen om verdedigend sterk voor de dag te komen, getuige de FG% van beneden de 40% en het +19 voordeel in rebounding. Dit was ook duidelijk te zien in de teamratings, alleen minder in de PP100. Het was ook de hele wedstrijd spannend, waar we in het 2de kwart een gaatje konden slaan waar de overige kwarten geen verandering in is gekomen. Aan het eind kwamen de Grieken nog hard terug en smeten ze er een hoop 3tjes in, maar gelukkig kon het team netjes de vrije worpen raken en konden we de voorsprong behouden.

Met goede flow wisten we de Beer in goede positie te brengen, en hij reageerde met 29 punten (12-16 FG, 1-1 3FG en 4-4 FT). De rest van het team leidde niet onder de focus op de Beer, waarschijnlijk dankzij de goede flow. Verdedigend was Roodenburg weer een rots in de branding met 17 rebounds, 2 blocks en een steal.

Verder was de andere belangrijke wedstrijd in onze poule die van Bulgaria vs. Slovensko 94 - 76 (69748), waarbij de Bulgaren dus ongeslagen zijn gebleven door o.a. de 2-3 zone te ontwijken met een Motion, die desondanks minder effectief leek dan je zou verwachten, ook gezien de PP100.

In poule A kon Frankrijk vrij veilig verliezen van Oekraïne en zijn zij en Finland praktisch door, waar gastland Turkije vrij gênant al de 3de wedstrijd verloor, tegen Georgië door CT vs TIE en dubbele foute GDP.
In poule B zijn Spanje en Bosnië praktisch door, waarbij Bosnië een CT in de eerste wedstrijd tegen Hongarije had overleefd.
In poule C is Israël door en heeft Litouwen zich terug weten te vechten van een pijnlijk verlies tegen Roemenië in de eerste wedstrijd in overtime met dubbele foute GDP en gelijke inzet door het ongeslagen Zweden te verslaan, dat nog tegen Israël moet dat al zeker door is. Als Zweden die wedstrijd wint zijn ze door, anders verslaat Litouwen hen met een hoger doelsaldo met een praktisch zekere winst tegen Schotland.
In poule D is België praktisch door en strijden Rusland en Duitsland direct met elkaar voor de 2de plek in de poule.
In poule E zijn Polen en Italië praktisch door.

This Post:
11
319417.10 in reply to 319417.9
Date: 07/06/2023 04:36:54
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13291329
Voor de volledigheid wil ik nog even stilstaan bij de wedstrijd Slowakije vs. Nederland 79 - 71 (69745) van vorige week.

Een uitermate teleurstellend verlies dat onze kansen op doorgaan heeft getorpedeerd. Het was een wedstrijd die we hadden kunnen winnen, maar ik heb inschattingsfouten gemaakt. Zo had ik ingeschat dat de tegenstander met gelijke inzet zou spelen, en achtte de kans op een zone of GDP tegen klein in o.b.v. de geanalyseerde wedstrijden van hun afgelopen seizoenen. We kregen echter meer inzet en een 2-3 zone tegen onze LI, waardoor onze aanval in de soep liep ondanks de redelijk hoge IS en flow ratings. Onze verdediging was ook effectief getuige de 30% FG en onze 11 blocks, maar het kon niet genoeg verschil maken doordat ze ook reboundend voordeel hadden met de zone. Daarnaast was Roodenburg niet optimaal beschikbaar door foutenlast.

Ik denk dat we onze kwaliteiten wel hebben laten zien, maar omdat de marges zo klein zijn hebben we het tactisch nadeel niet kunnen overwinnen.

This Post:
11
319417.11 in reply to 319417.10
Date: 07/10/2023 10:56:25
The Smarties
II.2
Overall Posts Rated:
1313
Succes Coach met de beslissende wedstrijd! Zet hem op.