BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT Seizoen 61

NT Seizoen 61

Set priority
Show messages by
This Post:
00
319417.8 in reply to 319417.7
Date: 06/24/2023 13:56:53
Dutch Pacers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1212
Succes Coach!

This Post:
22
319417.9 in reply to 319417.8
Date: 07/04/2023 04:59:41
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13311331
Gisteren hebben we de hoop op de volgende ronde een klein beetje in leven gehouden door de winst op Griekenland: Nederland vs. Hellas 112 - 100 (69749).

Om meteen maar met de conclusie te beginnen; we staan momenteel 2de in de poule met 4 landen die 4-2 staan, maar met slechts 2 verschil in doelsaldo met Servië dat een makkelijkere tegenstander heeft (Denemarken) dan wij (groepsleider Bulgarije). Wat echter in ons voordeel speelt, is dat Bulgarije al zeker is van de eerste plek in de groep, en daarom TIE kan spelen tegen ons, waar Denemarken niets meer te verliezen heeft met een CT tegen Servië. Griekenland en Slowakije spelen nog tegen elkaar, waarbij Slowakije met een achterstand van 47 doelsaldo eigenlijk kansloos is, en een CT dus waarschijnlijk is waardoor de Grieken ook moeite zullen hebben om het doelsaldo van 17 te overbruggen. Ik verwacht dus dat het tussen Servië en ons gaat, waarbij Servië denk in het voordeel is.

Over de wedstrijd van gisteren; het was een lastige om voor te bereiden en de balans te vinden tussen onze kwaliteiten benutten en niet te voorspelbaar zijn. Ik denk dat ik uiteindelijk tot een goede modus ben gekomen met de inside ISO die de inside GDP heeft ontweken en goed om wist te gaan met de 3-2 zone van de Grieken. Ook kon ik daarmee genoeg ruimte nemen om verdedigend sterk voor de dag te komen, getuige de FG% van beneden de 40% en het +19 voordeel in rebounding. Dit was ook duidelijk te zien in de teamratings, alleen minder in de PP100. Het was ook de hele wedstrijd spannend, waar we in het 2de kwart een gaatje konden slaan waar de overige kwarten geen verandering in is gekomen. Aan het eind kwamen de Grieken nog hard terug en smeten ze er een hoop 3tjes in, maar gelukkig kon het team netjes de vrije worpen raken en konden we de voorsprong behouden.

Met goede flow wisten we de Beer in goede positie te brengen, en hij reageerde met 29 punten (12-16 FG, 1-1 3FG en 4-4 FT). De rest van het team leidde niet onder de focus op de Beer, waarschijnlijk dankzij de goede flow. Verdedigend was Roodenburg weer een rots in de branding met 17 rebounds, 2 blocks en een steal.

Verder was de andere belangrijke wedstrijd in onze poule die van Bulgaria vs. Slovensko 94 - 76 (69748), waarbij de Bulgaren dus ongeslagen zijn gebleven door o.a. de 2-3 zone te ontwijken met een Motion, die desondanks minder effectief leek dan je zou verwachten, ook gezien de PP100.

In poule A kon Frankrijk vrij veilig verliezen van Oekraïne en zijn zij en Finland praktisch door, waar gastland Turkije vrij gênant al de 3de wedstrijd verloor, tegen Georgië door CT vs TIE en dubbele foute GDP.
In poule B zijn Spanje en Bosnië praktisch door, waarbij Bosnië een CT in de eerste wedstrijd tegen Hongarije had overleefd.
In poule C is Israël door en heeft Litouwen zich terug weten te vechten van een pijnlijk verlies tegen Roemenië in de eerste wedstrijd in overtime met dubbele foute GDP en gelijke inzet door het ongeslagen Zweden te verslaan, dat nog tegen Israël moet dat al zeker door is. Als Zweden die wedstrijd wint zijn ze door, anders verslaat Litouwen hen met een hoger doelsaldo met een praktisch zekere winst tegen Schotland.
In poule D is België praktisch door en strijden Rusland en Duitsland direct met elkaar voor de 2de plek in de poule.
In poule E zijn Polen en Italië praktisch door.

This Post:
11
319417.10 in reply to 319417.9
Date: 07/06/2023 04:36:54
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13311331
Voor de volledigheid wil ik nog even stilstaan bij de wedstrijd Slowakije vs. Nederland 79 - 71 (69745) van vorige week.

Een uitermate teleurstellend verlies dat onze kansen op doorgaan heeft getorpedeerd. Het was een wedstrijd die we hadden kunnen winnen, maar ik heb inschattingsfouten gemaakt. Zo had ik ingeschat dat de tegenstander met gelijke inzet zou spelen, en achtte de kans op een zone of GDP tegen klein in o.b.v. de geanalyseerde wedstrijden van hun afgelopen seizoenen. We kregen echter meer inzet en een 2-3 zone tegen onze LI, waardoor onze aanval in de soep liep ondanks de redelijk hoge IS en flow ratings. Onze verdediging was ook effectief getuige de 30% FG en onze 11 blocks, maar het kon niet genoeg verschil maken doordat ze ook reboundend voordeel hadden met de zone. Daarnaast was Roodenburg niet optimaal beschikbaar door foutenlast.

Ik denk dat we onze kwaliteiten wel hebben laten zien, maar omdat de marges zo klein zijn hebben we het tactisch nadeel niet kunnen overwinnen.

This Post:
11
319417.11 in reply to 319417.10
Date: 07/10/2023 10:56:25
The Smarties
II.2
Overall Posts Rated:
1313
Succes Coach met de beslissende wedstrijd! Zet hem op.

This Post:
11
319417.12 in reply to 319417.11
Date: 07/11/2023 05:03:41
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13311331
We won the battle, but lost the war:
Nederland vs. Bulgaria 73 - 60 (69752)
Danmark vs. Srbija 69 - 116 (69751)
Hellas vs. Slovensko 96 - 77 (69753)

Eindstand groepsfase:
1. Bulgaria 6-1, +135
2. Srbija 5-2, +174
3. Nederland 5-2, +142
4. Hellas 5-2, +131

We komen dus ruim te kort op doelsaldo, mede omdat Servië en Denemarken met dezelfde inzet speelden, wat logischerwijs zou betekenen dat Servië CT heeft gespeeld en daarmee hun kansen voor het vervolg verspeeld. Daarnaast waren we tactisch gehandicapt door tegenvallende vormen en drops bij de guards, te zien aan de 2-3 zone. Ik denk dat we er tactisch het beste van hebben gemaakt met de inside iso.

Wij hebben zelf ook goed verdedigd met een 3-2 zone tegen de reverse patient van de Bulgaren, die lastig in te schatten waren omdat ze al door waren en dus van alles konden doen zonder consequenties. We hielden ze tot 32,5% FGs, slechts 3 FT's en 13 Ast vs 17 TOs. Ook hebben we de rebound battle gewonnen ondanks hun 2-3 zone, met 51-49.

Van Nistelrooij was aanvallend het meest efficient met 17 punten (8-15 FG, 1-1 3FG) en 5 assists. Roodenburg nam de defense weer op zich met 12 rebounds, 2 blocks en een steal.

De voorbereiding voor volgend seizoen begint. Geen WK of kwalificatie daarvoor, maar het verliezerstoernooi in het nieuwe format staat voor de boeg. Hopelijk maken we weer kans op het verzekeren van thuisvoordeel voor volgend EK!