BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 seizoen 27

U21 seizoen 27

Set priority
Show messages by
This Post:
00
247122.28 in reply to 247122.27
Date: 10/14/2013 5:48:24 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Klasse prestatie!

From: Tesse
This Post:
11
247122.29 in reply to 247122.28
Date: 6/9/2014 2:16:03 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
Terugblik op seizoen 27

Ik kwam deze post weer tegen. Waarin enkele mooie spelers werden genoemd en de hoop dat we een mooie prestatie zouden kunnen neerzetten. Het toernooi zit er nu op voor Nederland en het is een redelijke prestatie geworden.

Van de genoemde spelers waren Tent Tije, Lemmens en Nieuwlaat inderdaad erg fijn. Heltzel is uiteindelijk erg slecht getraind, waarbij contact met de eigenaar ook moeizaam liep. Slits had een vreselijke vormdip door het bot worden van Shaleef.

Toch was het inderdaad een mooi team dat bijna een prestatie had geleverd die al weer vele seizoenen niet meer was behaald (namelijk de 2e knockoutronde van het consolation toernooi).

The good
Winst tegen Bulgarije terwijl zij het duurdere team waren. Dit was wat ervoor zorgde dat we kalificeerden voor knockoutfase.

De grotere overwinningen tegen de kleine landjes waren fijn.

Bijna gewonnen van de Finnen, uitspelend en met gelijke inzet, die geen enkele wedstrijd hebben verloren en zich als #4 kwalificeerden

The neutral
Verloren van #1 Latvia en #3 Lietuva, wat naast de wedstrijd tegen Finland wel laat zien dat we een erg zware loting hadden. Vergelijk bijvoorbeeld eens met de loting die de witrussen hadden ((http://www.buzzerbeater.com/country/85/jnt/schedule.aspx)).

The bad
Verloren van de witrussen. Het was uit en ze hebben een ongeveer even sterk team maar toch is het jammer. Wij speelden met meer inzet en hadden redelijke vormen. Een look inside zou het misschien hebben gewonnen alleen had ik echt verwacht dat ze juist dat zouden voorspellen, of niets. Maar onze motion maakte ons uiteindelijk zwakker dan een look inside en zorgde ook nog dat ze een juiste voorspelling hadden.

Tegen Andorra hadden we ook met iets meer dan +13 mogen winnen. Langzame aanval was daar de verkeerde keuze.

Het seizoen ervoor was gelijkwaardig of net iets beter. Daar wonnen we alles wat we moesten winnen, wonnen 1 wedstrijd als verrassing tegen een sterker team en wonnen bijna nog een wedstrijd tegen een sterker team. Alles wat we verloren was tegen sterkere teams.

Crunchy! If you eat fast enough
From: Tesse

This Post:
88
247122.30 in reply to 247122.29
Date: 6/9/2014 2:16:21 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
De spelers van afgelopen seizoen

van Baalen:
Heerlijk om deze PG te hebben. Heel fijne eigenaar uit het buitenland die actief vroeg hoe ik de speler graag zou willen zien. Zat op zijn 20e al duidelijk bij het team.

Ten Tije en Lemmens
Super SG en PG/SG/SF die goed mutliskilled waren en mooi voor inside en outside aanval. Heel fijn dat J deze toppers trainde.

Boersen
Aanvallend heel fijne PF. Ik miste eerst wat rebounden, maar was toch ook heel blij dat we een speler hadden die aanvallend een verschil kon maken. Jammer dat ie zo'n heethoofd was ;).

Ansems
Heerlijke multiskilled C/PF die op zijn 20e al awesome is en volgend jaar helemaal de topper van het U21 gaat zijn.

Eriks en Aalberts
Topspelers die op hun 20e al mooie backups waren en volgend seizoen de backbone achterin kunnen zijn. En in de verdere toekomst ook voor het NT kunnen zij toppers worden. Eriks heeft hierin een lastige training aangezien hij nu prachtig en optimaal voor het NT wordt getraind maar zijn stamina voor het U21 wat tegenvalt. FT kan ik persoonlijk prima mee leven en kan prima op latere leeftijd getraind worden. Stamina is voor het NT ook het best om later pas te trainen maar voor het U21 is het erg fijn als dit minimaal 3 is. Beide spelers worden in ieder geval super getraind en hebben even veel skills als spelers die ene jaar ouder zijn.

Nieuwlaat
Superveelzijdige speler. Voor het U21 was het al een mooie speler maar voor het NT ooit zeker een prachtige speler. Hij had misschien wel de meeste skillpoints. Zo mooi gespreid dat het vooral een toekomstige NT-speler wordt.

Vastbinder en Bel
Twee van mijn favoriete Center-backups. Bel pas later erbij gehaald maar bleek ondanks lage SP een prima skillverdeling te hebben en het goed te doen. Vastbinder wilde ik met 2 stamina niet starten maar was altijd een prima backup. Ook iets minder SP dan Boersen en Ansems dus 't was niet alleen door zijn stamina.

van der Weerden en de Vries en van Eeden
Fijne Centers en een PG die wanneer ze in vorm waren mooi voor extra diepte zorgden. Bij slechte vormen van de andere bigs of guards was ik blij ze achter de hand te hebben.

Ten Brink, Bruijnaers, Slits
Goede spelers maar zo jammer dat ze zo veel uit vorm waren dit seizoen! Fijn dat Bruijnaers en Slits op het einde in vorm kwamen.

Wammes en Nijland
Kunnen allebei volgend seizoen van nut zijn als ze goed getraind blijven worden. Ook bij wammes was bot worden jammer.

Last edited by Tesse at 6/10/2014 2:50:06 AM

Crunchy! If you eat fast enough
From: Oranjeman

This Post:
00
247122.32 in reply to 247122.30
Date: 6/9/2014 3:41:02 PM
Overall Posts Rated:
328328
Mooi seizoen coach!

En dank je wel voor de recaps, erg leuk om te lezen en zeer inzichtrijk

From: Cowstreet

This Post:
00
247122.33 in reply to 247122.30
Date: 6/9/2014 3:55:25 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
502502
Second Team:
South Dragons II
Leuk om je terugkoppeling te lezen, succes verder!

This Post:
00
247122.34 in reply to 247122.29
Date: 6/9/2014 4:36:21 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14331433
Goeie prestatie en top inzet! Sorry dat ik niet meer heb kunnen helpen na het begin.

This Post:
00
247122.36 in reply to 247122.35
Date: 6/10/2014 4:07:51 AM
Overall Posts Rated:
5151
Goed gedaan Tesse! chapeau!

From: Maupster

This Post:
00
247122.37 in reply to 247122.36
Date: 6/10/2014 10:46:19 AM
Overall Posts Rated:
284284
Het lag ook nu weer aan de spelers

Goed werk Tesse

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info