BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 21

Säsong 21

Set priority
Show messages by
This Post:
00
224570.607 in reply to 224570.606
Date: 11/18/2012 6:50:20 AM
Overall Posts Rated:
8080
Sticker ut hakan och säger att inget av lagen i big 8 hade lyckats ta sig till slutspel om de spelat på andra sidan.
Möjligen, möjligen hade topplagen kunnat undvika kval till IOWs förtret.
Nu snackar vi inte resultatmässigt där man kan se att 13 - 9 räcker till en 5e plats utan rent kvalitetsmässigt.

Vad säger du? Hade ECC fått spela i G8 så hade vi ju varit slutspelsklara för länge sedan och knappast varit i något kval nu. ;)

This Post:
00
224570.608 in reply to 224570.606
Date: 11/18/2012 6:54:59 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Hade jag spelat på andra sidan, hade jag tankat hela säsongen. Nu tankade jag halvhjärtat halva säsongen.

From: Mannen

This Post:
00
224570.609 in reply to 224570.605
Date: 11/18/2012 7:40:15 AM
Overall Posts Rated:
7575
Jag har gått å blivit rankad 1:a i Sverige.. Vet inte om det var nu eller för några veckor sen, men det har jag inte varit tidigare iaf, så det var kul.

Följer nyfiket GBGs aggresivitet på transfermarknaden. Seglar redan upp som favoriter inför nästa säsong.

Jag trodde att jag lirade TIE genom hela slutspelet förra säsongen, men ser nu att jag körde normal mot IOW. Vågade inte köra normal mot A-Torp och det var ju helt klart jämnare än vad slutsiffrorna visade.
Kul med final mot Jokehim som jag tampades med en del redan i Div II. Även kul att båda lagen är skadefria och har bra form. Jokehims SF har dock bara 7 i GS, så där kommer vi sätta in stöten ;)

jag har haft koll på rankingen
När vi möttes var jag 1:a (61 wr och du 68 wr) dagen efter hade du gått om.

/Mannen
This Post:
00
224570.610 in reply to 224570.606
Date: 11/18/2012 8:20:28 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Mjo, håller nästan med dig. Jag tror iofs Jokehim hade haft bra chans på slutspelsplats med nuvarande trupp men skillnaden är helt klart extremt stor mellan konferenserna. När nu ECC riskerar åka ur så kan det ju bli ännu mer skevt. Beror på vad som kommer underifrån såklart. Joggböle eller NIL ser rätt bra ut, de kan ni få till nästa säsong :)

This Post:
00
224570.611 in reply to 224570.610
Date: 11/18/2012 10:53:31 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jag hade i alla fall skippat köra TDL från allstar break och framåt om jag varit tvungen vinna några segrar ytterligare. Nu kunde jag både göra det och ställa upp med reserverna i sista matchen mot Oxhill och ladda både stämning och form. Antagligen hade haft en rätt ok chans att knipa en plats i slutspelet även i andra konferensen men nog hade det varit en rejäl utmaning. Däremot är det rätt uppenbart att inget annat lag hade haft en chans som det sett ut i semi och final i vår konferens. Blev ju en rätt rejäl seger mot Oxhill och övriga lag åkte dit med högre satsning i semifinalerna.

Message deleted
From: _wella_
This Post:
11
224570.613 in reply to 224570.611
Date: 11/18/2012 1:20:58 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Det går ju att vända och vrida på argumenten lite som man vill.
Vattjom insåg tidigt att man inte kunde slåss om titeln i år (heller) och hade då som mål att undvika kval OCH spara pengar.
Annars är ju detta spel uppbyggt att man kan hanka sig till slutspel, sedan köpa in ett lag EFTER sista omgången och satsa på titeln. *suck*
Tanken var lockande, men ekonomin räckte inte.
Vad jag menar är att vissa lag kanske bara förstärker precis så det räcker (för deras målsättning).
Men visst, som det ser ut idag är det väldigt snedvridet.
OM, och jag säger OM det ser likadant ut efter säsongsuppehållet så lär väl Jokehim kunna cruisa med TDL genom hela säsongen och ladda inför ett enkelt slutspel och ny finalplats.
Några lag på andra sidan kanske har ansträngd ekonomi (som Vattjom haft) och väljer att avbryta sin satsning i en allt hårdare konkurrens.
Det kan leda till att vi får ett par tankande lag i deras konf nästa säsong tillsammans med en nykomling. Kan ju vara en vinstdrivande startegi eftersom vår sida är så svag... Ett par inköp lagom till kvalet så säkrar man platsen, eller?
I det långa loppet jämnar det nog ut sig ska ni se.

För vad är det för skillnad på Loyks överlägsenhet mot Jokehims? Spelar ju ingen roll om man som tvåa i ena konfen aldrig slår ettan men är sju resor bättre än tvåan i andra konfen. Man är lika tvåa ändå.
Med det argumentet så är jag bättre manager än alla andra lag som satsat men inte nått final, eftersom jag åtminstone sparat pengar denna säsong ;)
Nu är det väl tur att alla inte har som målsättning att bara vinna.

This Post:
00
224570.614 in reply to 224570.613
Date: 11/18/2012 5:34:33 PM
Overall Posts Rated:
3434
Visst jämnar det ut sig och slår mellan konferenserna på sikt.
Håller inte med om att det finns någon överlägsenheten i stil med HHH och Bissy dock. Hade kunnat se väldigt annorlunda ut i serierna om några nyckelmatcher slutat annorlunda.

This Post:
00
224570.615 in reply to 224570.614
Date: 11/19/2012 3:07:05 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Jag var inte med på HHH och Bissys storhetstid (hade ingen koll på SBBL då) men visst, som jag har förstått så stod de helt i en klass för sig. Det gör inte Loyk och Jokehim idag.

Jag kanske borde förklarat vad jag menar med overlägsenhet. Det är ju inte direkt så Jokehim eller Loyk kan ställa in skorna och vinna semifinalerna komfortabelt, men...

Joke vinner med 20 poäng och gör det mot ett lag som också kört PON i kvarten. Oxhill räcker helt enkelt inte till här.
Så jag tycker Maniacs är "överlägsna" på vår sida detta slutspel. Visst, hade Oxhill köpt in ett par legoknektar så hade det blivit en annan visa.

Och Loyk presterar så pass bra betyg att han "enkelt" vinner sin sida. slog regerande cupmästarna som dessutom satsade hårdare, med 23 poäng, sen i semifinalen cruisar han till en enkel seger med 24 poäng.

Jag snackar inte överlägsen som i 22-0 i grundserien, jag snackar om att de gjorde vad som krävdes för att hamna etta i sin konf och sparade på krutet till slutspelet. Det svider lite extra eftersom det är mina två största rivaler som nu gör upp om guldet. Men detta var inte vårt år...i år heller ;)
Så ordet överlägsen kanske jag inte skulle använt, men som vanligt när man skriver i forum så kan själva innebörden av inlägg tolkas olika. Jag tar på mig att försöka skriva bättre inlägg helt enkelt.

Nästa säsong... tar vi och diskuterar när den nya forumtråden öppnar =)

From: Rosen

This Post:
00
224570.616 in reply to 224570.613
Date: 11/19/2012 3:10:17 AM
Overall Posts Rated:
7373
Spelar ju ingen roll om man som tvåa i ena konfen aldrig slår ettan men är sju resor bättre än tvåan i andra konfen. Man är lika tvåa ändå.

Helt rätt Wella :D

Min segervisshet har pendlat mellan 90 å 97% hela säsongen. Men samtidigt så var det ju så jämnt på platserna under mig. Hade någon försökt spara lite pengar så hade det nog inneburit att den hamnat på kval istället för Glaskulan...

From: _wella_
This Post:
00
224570.617 in reply to 224570.616
Date: 11/19/2012 7:10:17 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Worst players (efficiency)
Player Team PP GP MPG AE E48M AR
1. Tautrimas Charkinas Vattjom Vatos SG 12 22.5 -1.3 -2.8 8.7

Kanske dags att hissa upp hans tröja nu...

Advertisement