Jag var inte med på HHH och Bissys storhetstid (hade ingen koll på SBBL då) men visst, som jag har förstått så stod de helt i en klass för sig. Det gör inte Loyk och Jokehim idag.
Jag kanske borde förklarat vad jag menar med overlägsenhet. Det är ju inte direkt så Jokehim eller Loyk kan ställa in skorna och vinna semifinalerna komfortabelt, men...
Joke vinner med 20 poäng och gör det mot ett lag som också kört PON i kvarten. Oxhill räcker helt enkelt inte till här.
Så jag tycker Maniacs är "överlägsna" på vår sida detta slutspel. Visst, hade Oxhill köpt in ett par legoknektar så hade det blivit en annan visa.
Och Loyk presterar så pass bra betyg att han "enkelt" vinner sin sida. slog regerande cupmästarna som dessutom satsade hårdare, med 23 poäng, sen i semifinalen cruisar han till en enkel seger med 24 poäng.
Jag snackar inte överlägsen som i 22-0 i grundserien, jag snackar om att de gjorde vad som krävdes för att hamna etta i sin konf och sparade på krutet till slutspelet. Det svider lite extra eftersom det är mina två största rivaler som nu gör upp om guldet. Men detta var inte vårt år...i år heller ;)
Så ordet överlägsen kanske jag inte skulle använt, men som vanligt när man skriver i forum så kan själva innebörden av inlägg tolkas olika. Jag tar på mig att försöka skriva bättre inlägg helt enkelt.
Nästa säsong... tar vi och diskuterar när den nya forumtråden öppnar =)