Recollint una mica l'anàlisi que ha fet tothom, i després de deixar-ho reposar una mica, voldria aportar la meva visió i alguna idea que ha sortit i que m'ha semblat interessant.
Crec que és indubtable, i ningú ho podrà negar, que la feina de base feta per l'staff d'en Marot és boníssima, difícilment millorable. La base de dades de jugadors, els consells d'entrenament, intentar millorar i polir el que ja tenim... Amb les formes de comunicació no em fico, ja que no conec cada cas. Amb mi el tracte ha sigut inmillorable, sempre pacient i atent al que jo li demanava, i deixant-me clar el que en cada moment volia. També hem d'entendre el seu punt de vista, que es millorar la selecció.Crec que tots hem de tenir una mica més de paciència i una mica més de comprensió, tant pel seleccionador (cadascú amb els seus equips i els seus jugadors fa el que vol), com pels mànagers (per una banda no es pot fuetejar el seleccionador per no millorar la selecció i per l'altra no contestar o passar dels seus mails. A més. és obvi que si tu no entrenes adequadament un jugador, no anirà convocat, i no et pots enfadar per això.). A més, em sembla un plus el fet de que han trballat una guia i s'ha obert algun debat interessant com el tema del potencial, etc.
En quant a resultats esportius, tot i que no era el principal objectiu, és obvi que no ha estat un gran any. Tot i millorar 8 posicions del rànking (del 89 al 81), el fet de no aconseguir cap victòria (tot i fregar-la amb anglaterra, un mèrit increïble) crec que deixa un regust agre a aquest primer any. Esperem que durant la fase de consolació poguem tenir millors resultats.Aquest any només queda provar tàctiques noves en els amistosos que queden.
Per últim, recollint una mica una idea de nuriba en un altre fil i la meva experiència en seleccions en algun altre joc (hattrick), crec que podriem arribar a una solució pel problema dels entrenaments amb 18 anys. El problema del que es queixen els managers andorrans es que no poden entrenar bé els jugadors de 18 anys xq els fan perdre nivell competitiu, que és el que busquen. Per una altra banda, crec que tenim mànagers catalans a la IV o V espanyola disposats a donar aquest primer nivell competitiu als jugadors andorrans. Sempre a preu de mercat (fer-ho d'una altra manera és ilegal i no demano fer ilegalitats), xq no es dona sortida a aquests jugadors andorrans amb 18 anys xq creixin amb un equip espanyol que si que es pot permetre donar aquest primer entrenament bé i després del pas per la U-21 (per treure benefici de bandereta i el traspàs) torna al mànager andorrà d'origen??
Per posar un exemple clar. Serip (perdona, és el primer manager andorrà que m'ha vingut al cap xd) aconsegueix al draft un pivot de 5000 de sou amb potencial MVP. Com que ell no es pot comprometre a donar tots els entrenaments uniposicionals que el jugador necessita (xq no li dòna el nivell competitiu),surt a la venda (a preu de mercat) i es busca un manager espanyol (per exemple jo) xq li doni els entrenaments uniposicionals necessaris (TI, DI, RE...). Aquest jugador arribarà als 21 anys amb moltes possibilitats de donar un rendiment increïble a la u-21. Un cop passada aquesta fase, segurament el sou d'aquest jugador a mi m'ofegui, jo no me'l pugui permetre. El torno a posar a la venta (a preu de mercat), informant a Serip de la situació, xq ell el fitxi i pugui tenir el seu jugador andorrà amb nivell per entrenar-lo i treient segurament benefici de la bandereta de l'absoluta.
Què us sembla??