BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vreugdemuur 9

Vreugdemuur 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
324501.41 in reply to 324501.39
Date: 10/15/2025 10:51:33 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14331433
Nationaal team geeft inderdaad een extra dimensie, en als je de B3 winnen las doel stelt kan je ook nog wel even vooruit hoor ;)

This Post:
00
324501.42 in reply to 324501.41
Date: 10/16/2025 6:15:36 AM
The Smarties
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
2929
Misschien in de toekomst dan toch maar eens kijken voor een nationaal team. Thanks voor het advies. Voor nu 'voel' ik me daar nog niet klaar voor (ook door mijn eigen tijd komende periode tot aan de kerst met drukte op werk, zitten midden in een overname).

Heeft supporter overigens nog toegevoegde waarde aan ´het plezier´ in het spel?
De voordelen die ik zo snel kan vinden van supporter zit hem voornamelijk in de extra informatie en mogelijkheden (zoals bijv. met verkopen, langere tijd op de TL). Maar ook dat je kan deelnemen aan prive competities bijvoorbeeld (leeft het bijvoorbeeld erg in de prive competitie die is opgericht met NL deelnemers?)

En een tweede team (utopia), ik zie dat bij veel NL-ers met supporter, zij ook een tweede team onderhouden. Is dat nog aan te raden om wellicht wat extra dimensie te geven in het spel?

(misschien zitten we niet meer in het juiste topic op dit forum, maar gezien de voorgaande reacties toch maar even hier gelaten. Om het toch nog even on-topic te houden: B3 dit seizoen met 3 NL deelnemers!)

From: Tesse

This Post:
11
324501.43 in reply to 324501.42
Date: 10/16/2025 7:03:46 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
Ik zou supporter zeker eens proberen. Voor mij is het met de tijd die ik in het spel stop het financieel zeker waard. Grappig genoeg is het niet een specifieke functie of voordeel dat ik als reden heb, maar dat voor mij de hele spelervaring met gezichten, rugnummers, hall of fame, etc. zo gewend is met supporter dat voor mij het anders te "kaal" voelt.

Verder haal ik zelf veel voldoening uit altijd strijden om op het hoogste niveau te spelen. Daar is het meeste uitdaging qua competitie en mijn team daar houden door verschillende fases van trainees en veteranen heen geeft ook weer een dimensie aan het spel. Ik heb nu 52 seizoenen op het hoogste niveau gevolgd door 3pk met 50 en Ru met 46. Ik zou absoluut beter kunnen doen met kampioenschappen (2) maar ook meestrijden geeft mij plezier.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
11
324501.44 in reply to 324501.42
Date: 10/16/2025 7:21:04 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14331433
Er zijn verschillende mogelijkheden om alvast aan een NT te proeven, bijv. een U21 voor een microland waar de verwachtingen laag zijn, of juist als onderdeel van de "staf" van een groter land (bij voorkeur NL ;)), waar je bijvoorbeeld managers van talenten kan begeleiden, de spelers van concurrenten kan monitoren/analyseren of wedstrijden kan helpen voorbereiden, redelijk vrijblijvend.

We hebben een actieve NL private league, daar kan je je leuk tegen anderen meten en experimenteren met je team. Verder zijn er ook gewoon veel gemakken van supporter (waarvan ik het vanuit gebruikersgemak/retentie ontzettend dom vindt dat ze niet breed beschikbaar zijn), zoals meer berichten kunnen opslaan (handig als je veel contact hebt als bondscoach), zoeken op de fora (wie maakt een zoekfunctie in godsnaam een betaalde feature?!??!), bookmarken van spelers (zonder supporter doe ik vaak een vroeg bod en hoop ik dan overboden wordt zodat m'n geld weer beschikbaar komt, maar hem wel via biedingen in de gaten kan houden).

En zolang deze vragen gerelateerd zijn aan jouw spelvreugde is het onwijs ontopic hoor ;)

This Post:
00
324501.45 in reply to 324501.44
Date: 10/16/2025 8:56:46 AM
The Smarties
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
2929
Ik reageer even op Jeroen, maar ook Tesse super bedankt voor je uitgebreide uitleg, meningen en adviezen afgelopen dagen! (50 vd 70 seizoenen op het hoogste niveau, pfoew, netjes hoor!)

Jeroen, misschien maar even een keer op discord in PM bespreken wat dan eventueel mogelijk zou zijn voor het NT. Wellicht dat ik daar nog iets mee kan doen. Het voelt ergens ook wel weer nutteloos om het U21 van een microland te managen (behalve dan om te weten te komen hoe dat exact allemaal in elkaar steekt).

Als ik het verder zo lees, heeft supporter wel degelijk veel voordelen om de belevenis van het spel te verhogen. (het vroeg bieden op spelers doe ik nu inderdaad ook, soms zelfs alleen maar om te kijken voor hoeveel een bepaalde speler, maar ook personeel, er uitgaat om daar later op in te kunnen spelen, zoals met dhr. Prasidis nu ;))

Maar voornamelijk de prive competitie (competitief ergens aan deelnemen blijft inderdaad naast het trainen toch het leukste) en een eventueel tweede team (waarom nog eens dubbel betalen voor extra team, als je ook al supporter neemt?) lijken voor mij wel echt toegevoegde waarden.
Probleem is dat ik alleen wel principieel tegen extra betalingen ben bij diensten om het product 'beter' of 'leuker' te maken (bijv. alles wat EA uitbrengt). Verschil hierin zit hem dan natuurlijk wel dat het 'standaard product' natuurlijk wel al gratis is en daar niet al een basisbedrag voor neergelegd hoeft te worden en dat je hiervoor niet betaald om een betere kans te maken om te kunnen winnen (zoals bij al die gratis spelletjes welke een pay2win policy hebben tegenwoordig).

Ik heb zo wel wat ideeën opgedaan om tijdens eventuele 'mindere tijden' toch actief te kunnen blijven deelnemen. Thanks!

This Post:
00
324501.46 in reply to 324501.45
Date: 10/16/2025 10:28:04 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14331433
Ja dat is prima. Ik zou eerder ook voor bijdragen aan NT NL kiezen dan een micronation, maar dat is ook persoonlijke voorkeur want kan me ook voorstellen dat het fijn is om zelf te ontdekken en de touwtjes in hadden te hebben en achter de knoppen te zitten.

Ik herken je principe m.b.t. extra betalingen, ik ben wat dat betreft vooral tegen abonnementsvormen voor games (nooit WoW gespeeld, maar wel Guildwars o.a. om die reden). Er zijn echter wel enkele manieren om voor een tegenprestatie supporter te krijgen, bijvoorbeeld als Language Admin (LA) of door reclame te maken voor BB. Wellicht kan je zo je principe omzeilen en eens proberen of het bevalt ;)

This Post:
00
324501.47 in reply to 324501.45
Date: 10/16/2025 10:44:35 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Buzzerbeater heeft geen pay2win policy op dit moment, laten we hopen dat dat ook altijd zo blijft! Wat betreft de vraag waarom dubbel betalen voor een extra team als je ook al supporter neemt? Vanuit verschillende oogpunten kan Utopia toegevoegde waarde hebben:
1. Meer trainees => Je kunt iedere vrijdag 2x genieten van de stijging van je spelers. Plus mogelijk meer spelers in jouw NT.
2. Ander soort tegenstand => In NL hebben we een redelijk smalle userbase en kom je vaak dezelfde managers en teams tegen. Sommigen spelen het spelletje al erg lang en hebben de randvoorwaarden staan om constant of binnen hele korte tijd weer bovenaan de piramide te komen. In Utopia is dat veel lastiger.
3. Altijd de mogelijkheid om competitief zijn => Als je een tactiek hebt om je soms terug te laten zakken kan het spel misschien wat saai voelen tijdens die periodes. Doordat je dan Utopia hebt kan je met beiden afwisselen wanneer je competitief bent. Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om met twee teams competitief te zijn. Vooral in de top hoort het analyseren van je tegenstanders er bij, dus dan kan het juist ook een beetje ruimte te geven dat je niet overladen wordt.
4. Extra kennis opdoen => Je kunt heel bewust PU-wedstrijden spelen met je beide teams om de GE nog beter te leren begrijpen. Al die A/B-testen zijn natuurlijk fantastisch. Een mooie kans om je voordeel te vinden t.o.v. de concurrentie.