BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Uppflyttning

Uppflyttning

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
289148.4 in reply to 289148.1
Date: 9/17/2017 4:28:46 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Verkligen trist! Det var bättre förr. På min tid!!

KÄMPA GIF!

From: Jokehim

This Post:
00
289148.6 in reply to 289148.5
Date: 9/17/2017 8:21:27 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Steg tas mot att försöka att hålla kvar spelare som precis börjar. Vi får bara hoppas på att de räcker.
Sen är de väldigt många som skriker i olika håll om förändringar.
Men vi har tex inte sett den sista mergen. De finns planerat för flera sådana. Något som både kommer dra spelare å få några att lämna dock.

Får hoppas att de inte mergar Sverige än på ett tag för ser hellre 5 svenska serier där konkurrensen alltjämt är rätt ok i högsta serien än att man mixar med andra länder. Tror nya användare kommer vara mindre benägna att fortsätta om man kommer i blandade ligor. Däremot kan det onekligen vara värt att ändra till två division 2 och fyra division 3 serier så att konkurrensen blir lagom hård för nya lag. Bättre det än division 2 serier som är tvådelade med ett gäng i toppen och ett i botten.

This Post:
00
289148.7 in reply to 289148.6
Date: 9/17/2017 9:40:24 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Håller helt med, minska ner på antalet div 2 och 3. Det är synd att det minskar, tror nästan det är en generationsgrej?
Youtoob osv.. de kanske inte orkar med långsiktiga managerspel? Nu spekulerar jag bara men gissar att många av de bättre lagen
Styrs av män 30+. Kanske rentav 40+ vad vet jag
Mer reklam vore kanske nåt, speciellt i andra managerspel.

This Post:
11
289148.8 in reply to 289148.7
Date: 9/17/2017 12:16:40 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Jag är ju gubbe (40+, men man kan ju även säga 20+, eller hur?) och jag tycker spelet definitivt är kul att spela.
Kanske är det därför jag inte störs av det "tröga" tempo spelet har.
Kanske tycker de unga, för få är väl över 30 när de börjar spela detta, att det går för sakta för deras superhypade hjärnor som tar fem sekunder att analysera något och sedan går vidare, en skill vi gubbar är få till antalet som behärskar.
Det är nog också i tålamodet det skiljer sig. De med lågt tålamod och koncentrationssvårigheter tycker verkligen inte att man ska lägga 12 säsonger på sig att träna upp sina 2 TO (Läs Lebiedowicz och Broux) utan här vill man jävlar i min lilla låda ha resultat redan efter 3-5 säsonger!!!
Så många gnäller över den "sega träningen", andra över den "långa säsongen" och andra över att "det tar ju flera år att bli bäst ju!", "man kan ju inte ställa in hur många minuter en spelare ska spela?"
Men man kan ju inte ha massa färdigtränade spelare som är 23 år...

Nu är ju hela vårt samhälle så jävla stressat och snabbt ska allt gå, så det är inte konstigt att man uppfattar en säsong på 16? veckor som "Ååååh, en evighet ju....* stön* *kollar FB,Insta, Snapchat...* *stånk* asså sååååå segt, inget händer ju!"

BB är inte ett impulsivt spel, och förhoppningsvis kommer det aldrig att bli det.
Samtidigt så måste man försöka modernisera det hela lite. Designen är här en vital del, och med den hur man kan sköta laget från mobilen. Det måste se bra ut, och det får inte vara för krångligt. En app där man kan skicka push-notiser om att "du har inte ställt upp laget mot X", eller "glöm inte att boka träningsmatch" gör att vi får mer aktiva användare.
Är det dessutom snyggt designmässigt kommer kanske fler att dela innehållet, tipsa kompisar osv...
Hade det varit tio år tidigare i mitt liv hade jag hoppat på som webbutvecklare för detta i ett nafs! Nu passar det tyvärr inte...
En merger hoppas jag inte på, men för att spetsa det lite ytterligare i halvsmå nationer tycker jag det ska vara färre div 2 och div 3 som nämnts, men då måste den ekonomiska ersättningen justeras så ett div 3-lag i Sverige inte få lika lite pengar som ett div 3-lag i t.ex USA.
Några tillägg i taktikväg vore att föredra, liksom små justeringar i en annars helt jävla ok spelmotor.
Släpp några fler supporter-grejer fritt, som laglogo t.ex. och lägg till några fler "features" för supportrar löpande. Utseende på arenan...

Men jag är ju gubbe jag...

EDIT: Spelet går ju ändå för fort för t.ex. Jokehim som glömmer ställa in laget lite nu och då ;-)

Last edited by _wella_ at 9/17/2017 12:17:37 PM

From: _wella_
This Post:
00
289148.9 in reply to 289148.8
Date: 9/17/2017 12:28:36 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Vi kanske borde skriva en ny "Välkommen till BB"-tråd där vi ger vår bästa nybörjartips och välkomnar nya managers UTAN att börja direkt gå in på träning med elastisk effekt, optimering för LI-taktiken, hur man tränar out of position eller hanterar foulbenägna TO på bästa sätt, eller dylikt. Tror att det ofta blir för tekniskt och djuplodande när vi gamla stötar ska ge tips.
Grunderna helt enkelt, med info om mentorstråden(någon som fått mentorsförfrågan?) och att skriva frågor i forumet är ett förträffligt sätt att få svar på frågor, tips eller hejarop från övriga managers!
Ett "Hej och välkommen till BB! Vi hoppas att du kommer trivas och här är några av grunderna i spelet som kan vara bra att veta..."

This Post:
00
289148.11 in reply to 289148.8
Date: 9/18/2017 12:19:53 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Och där har vi varför BB inte attraherar snapchatgenerationen, sammanfattat på en A4 (som snapchatgenerationen förmodligen aldrig kommer bemöda sig med att läsa). Tror 2002 var året då utvecklingen sprang ifrån mig för gott. BB och Heroes of might and magic III - där har vi spel man kan sitta och puttra med ett par timmar om dagen och som kan vara sisådär en 20-30 år. Fuck the rest lixom!

This Post:
00
289148.12 in reply to 289148.11
Date: 9/18/2017 3:11:00 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
:]

Heroes 3! Jag behöll farsans gamla PC enbart för att kunna spela det. Fantastiskt spel.

This Post:
00
289148.13 in reply to 289148.12
Date: 9/18/2017 4:38:59 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Haha, ni ungdomar! Jag erövrar fortfarande världen i CIV emellanåt.

This Post:
11
289148.14 in reply to 289148.6
Date: 9/23/2017 8:32:03 AM
Overall Posts Rated:
4747
Det är faktiskt lite pinsamt att vi snart bara har 2 divisioner med riktiga lag. Antingen kör man i den den högsta eller i lägsta divisionen och i en av de lägsta "byts" 1-2 lag ut varje säsong och sedan tycker man att det är låg rotation i högsta divisionen.
Seriesystemet är helt enkelt anpassat för stora länder och blir fel i mindre. Borde finnas minst 2 strukturer, där mindre länderna har smalare system, det behöver inte se ut och fungera likadant överallt även om jag förstår att det är lättast att programmera så, men 2 olika strukturer skulle man väl ändå kunna ha?
Sedan vet jag inte heller om man verkligen skulle märka om man var i en blandad eller svensk liga, är det ens någon som skriver i serieforumet i tvåan längre? Tycker det har sett rätt dött ut de gånger jag kollat iaf.

Advertisement