BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Personal

Personal

Set priority
Show messages by
From: Rosen

This Post:
00
255941.5 in reply to 255941.4
Date: 3/22/2014 11:11:48 AM
Overall Posts Rated:
7373
Va ju en ganska viktig inflikning eftersom Jacob i sitt inlägg sa att en PR nivå 4 ger mer fördel hemma eller borta än en nivå 2.. å så är det ju inte..

Vad gäller läkarna så är det väl sagt så att har man väl fått en 5v skada så blir han inte klar för spel på 3v bara för man har en 7-läkare... utan det är väl sannolikheten för att få en 5v skada som minskar kraftigt med en 7 läkare typ?

From: jacob_f

This Post:
00
255941.6 in reply to 255941.5
Date: 3/22/2014 12:27:08 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Va ju en ganska viktig inflikning eftersom Jacob i sitt inlägg sa att en PR nivå 4 ger mer fördel hemma eller borta än en nivå 2.. å så är det ju inte..

Vad gäller läkarna så är det väl sagt så att har man väl fått en 5v skada så blir han inte klar för spel på 3v bara för man har en 7-läkare... utan det är väl sannolikheten för att få en 5v skada som minskar kraftigt med en 7 läkare typ?

Intressant inlägg! Du menar att det då inte spelar någon roll vilken nivå jag har på pressnissen?

Läkaren tycker jag kan låta som det är. Men just pressnissen förstår jag mig inte alls på isf!

This Post:
00
255941.7 in reply to 255941.6
Date: 3/22/2014 2:53:04 PM
Overall Posts Rated:
4141

Intressant inlägg! Du menar att det då inte spelar någon roll vilken nivå jag har på pressnissen?

Läkaren tycker jag kan låta som det är. Men just pressnissen förstår jag mig inte alls på isf!

Högre nivå på pressnisse har lättare att locka mer folk till hemmamatcher om jag inte minns fel, ingen skillnad i fördel hemma/borta beroende på nivå dock...

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
255941.9 in reply to 255941.7
Date: 3/23/2014 5:25:45 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Högre nivå på pressnisse har lättare att locka mer folk till hemmamatcher om jag inte minns fel, ingen skillnad i fördel hemma/borta beroende på nivå dock...

Om man då väljer en pressnisse med nationellt intresse så spelar det ingen roll vilken nivå jag väljer? Eller hjälper denna pr-nisse även till att locka folk till hemmamatcherna med sin nivå?

This Post:
00
255941.11 in reply to 255941.10
Date: 3/23/2014 3:08:30 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Special egenskapen är den samma oavsett vilken nivå du har. Men en nivå 7 ser till att dra mer folk till matcherna än en lägre nivå. Sen är frågan om de täcker lönen bara.
Är de bara just nationellt intresse egenskapen som du är ute efter så spelar de ingen roll vilken du har då dom alla ger de lika mkt.

Varför finns det då en nivå för dessa pr-nissar?

This Post:
00
255941.13 in reply to 255941.12
Date: 3/23/2014 6:01:07 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Special egenskapen är den samma oavsett vilken nivå du har. Men en nivå 7 ser till att dra mer folk till matcherna än en lägre nivå. Sen är frågan om de täcker lönen bara.
Är de bara just nationellt intresse egenskapen som du är ute efter så spelar de ingen roll vilken du har då dom alla ger de lika mkt.

Varför finns det då en nivå för dessa pr-nissar?

Därför. Finns säkert användning för alla nivåer vid rätt tillfälle. Även fast jag har svårt att se hur en lvl7 kan motiveras.

:) Men om nivån på en pr-nisse med nationellt intresse inte spelar någon roll är det väldigt onödigt att ens titta på en med högre nivå. Om man nu vill ha hjälp på bortaplan. Eller är det så att nivån hjälper till att få folk på hemmamatcherna? Och att pr-nissens specialitet hjälper till med spelet på planen, antingen hemma eller borta beroende på vad man väljer?

Advertisement