BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vreugdemuur 9

Vreugdemuur 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
324501.27 in reply to 324501.26
Date: 9/12/2025 8:52:59 AM
The Primoss RAMS II
II.4
Overall Posts Rated:
8282
Second Team:
The Primoss Flyers
Snap dat het voor U21 lastig is ,en dat ik niet makkelijk maak voor je.Ik train idd voor NT en als je die hoge OD wil dan moet je dat op jonge leeftijd als je trainees boven de 2 meter zijn.

This Post:
00
324501.28 in reply to 324501.27
Date: 9/12/2025 9:53:52 AM
StayFrosties
II.1
Overall Posts Rated:
1010
Het is geweldig dat je spelers traint voor het NT en ik heb ze er graag bij hoor! Maar is duidelijke te merken dat de focus op het NT is. Het zijn wel echt twee mooie prototypes van hoe je zou willen trainen voor NT. Het verbaasd mij soms alleen hoe weinig ze aanvallend mee kunnen want we spelen niet altijd tegen goede teams.

This Post:
00
324501.29 in reply to 324501.28
Date: 9/12/2025 11:39:07 AM
The Primoss RAMS II
II.4
Overall Posts Rated:
8282
Second Team:
The Primoss Flyers
Tuurlijk is het schot percentage niet hoog ,hun kwaliteiten liggen vooral op een ander vlak.
En dan kan het er ook wedstrijden zijn waar het schieten dan ook tegen zit.
In mijn klasse schiet Heijerman 41% raak,en daar zitten teams bij die toch zeker een gelijkwaardig/hoger niveau hebben met U21 wedstrijden.
Omdat ik graag wil vasthouden aan een trainingsstrategie gaat dat ten koste van U21.
Heb ook nog niks gedaan aan passing,dus dat is ook een nadeel voor U21.
Eigenlijk is het jammer dat ze niet tot 22 jaar mogen spelen,want nu komen de skills aan bod die voor U21 zeer gunstig zijn.

This Post:
00
324501.30 in reply to 324501.29
Date: 9/12/2025 2:12:05 PM
StayFrosties
II.1
Overall Posts Rated:
1010
Ze zijn in ieder geval impressive om te zien!

From: Smartie
This Post:
44
324501.31 in reply to 324501.30
Date: 10/13/2025 9:41:27 AM
The Smarties
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
2929
Ook hier (naast discord) ook maar even de vreugde delen!

Voor het eerst in de geschiedenis van 'The Smarties' heeft het team een kampioenschap gewonnen. En dan ook gelijk nationaal gezien de hoogst haalbare (DBA!). Wat in divisies 2 en 3 niet eerder is gelukt, is nu dus wel gelukt!
En dan ook gelijk ditzelfde seizoen de nationale beker (ook voor het eerst) gewonnen!
De dubbel dus! Kortom een droomseizoen.

En dat met 5 (vd 9) zelf opgeleide (en gedrafte) spelers! Nummer 6 (vd 10) was ook zelf opgeleid (en gedraft), maar hij was nog niet klaar om minuten te maken in de playoffs of bekerfinale. Waarvan Lobbezoo en vd Westen inmiddels ook vaste waarden zijn in het nationale team. (trots!)

Nu staan we voor een nieuwe uitdaging, B3! (ook voor het eerst)
Hoe we dat exact, vooral financieel, gaan invullen, daar gaan we de komende dagen een plan voor maken. Nu is het eerst nog tijd om te genieten en bij te komen van alle festiviteiten!

Daar tegenover staat helaas over een paar seizoenen (wellicht eerder dan gewenst) wel alweer een renovatie op de planning. Waarbij de focus eerst weer zal komen te liggen bij het opleiden van de nieuwe supersterren voor het nationale team (als me dat opnieuw gegund wordt met de draftees).

Maar dit seizoen (seizoen 69) zal niemand meer af kunnen nemen! Ongeacht wat de toekomst zal brengen.

Dank aan iedereen die mij op welke manier dan ook vanaf het begin bij buzzerbeater op weg hebben geholpen en de tijd daarna van advies hebben voorzien.
En dank aan een ieder die net als ik (sommige zelfs al tientallen jaren) plezier beleeft aan het spelen van dit simpele, maar toch ingewikkeld en mysterieuze, tekst based spelletje op het wereldwijde internet.

Seizoen 70 gaan we voor prolongatie van beide titels (al vermoed ik dat het een stuk lastiger zal worden aankomend seizoen) en kijken wat we kunnen betekenen in B3 (weinig verwachtingen, veel hoop).

This Post:
11
324501.32 in reply to 324501.31
Date: 10/13/2025 11:10:14 AM
Dutch Pacers
II.2
Overall Posts Rated:
2121
Met een mooie G3 away-win de dubbel binnen slepen! Proficiat!

From: Tesse

This Post:
11
324501.33 in reply to 324501.31
Date: 10/13/2025 2:50:01 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
539539
Second Team:
The Milk
Mooi inderdaad zo met eigen talenten gedaan. Mijn ervaring is ook echt dat je eigen kern trainen werkt. Mijn kampioenschappen waren in beide gevallen met een topspeler die zelf opgeleid was en in het NT een starter was (Elderson en later Roodenburgh)

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
11
324501.34 in reply to 324501.31
Date: 10/13/2025 4:57:27 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Als jij je team bij elkaar houdt haal je wel de KO-fase van B3. Veel succes gewenst!

This Post:
22
324501.35 in reply to 324501.34
Date: 10/14/2025 8:57:53 AM
The Smarties
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
2929
Dank voor de succes wensen. Maar daar zit hem dan ook gelijk het probleem. Het is voor mij financieel niet haalbaar om de selectie het gehele seizoen bij elkaar te houden. Ik denk dat dat voornamelijk komt door het vrijwel direct starten met trainees voor NT bij het oprichten van de franchise (toch het leukste imo). Dat je dan nog veel moet investeren in stadion, faciliteiten, personeel etc. (in plaats van andersom, eerst alles op de rit en dan starten met trainen)
Op het moment dat mijn trainees dan zo ver zijn om mee te doen voor de nationale titel (samen met gerichte aankopen), zit ik financieel nog niet waar ik zou willen om echt een lange run mee te kunnen doen. Het valt me daarnaast ook tegen hoeveel je aan inkomsten genereert wanneer je succesvol bent (beker is dan misschien financieel nog het aantrekkelijkste om succesvol te zijn). De nationale titel levert eigenlijk niets extra op (behalve de kaartverkoop inkomsten, geloof dat bij game 3 de stadioninkomsten wordt verhoogd tot max. 400k voor de winnaar?) Maar als je geen playoffs meer speelt, heb je ook geen salariskosten die week, dus die inkomsten kan je eigenlijk ook wegstrepen als voordeel. (denk dat het zelfs financieel voordeliger is om geen salaris te betalen dan inkomsten uit stadion te krijgen)
ik ben nog in afwachting wat dit met de opbrengsten van fan artikelen gaat doen nu ik kampioen ben geworden, maar verwacht daar ook geen extreme verschuivingen door.

Voordeel is wel dat ik nu weet hoe het in te richten voor een eventueel volgende run met nieuwe trainees. Waarbij ik de investeringen niet meer of in ieder geval een heel stuk minder hoef te maken.

We gaan kijken wat we er van kunnen maken. Ik heb al een plan gemaakt, maar of dat haalbaar is, zal moeten blijken. Ik ga dus wel proberen zo competitief mogelijk in B3 te zijn, maar wel binnen de financiële mogelijkheden.

En @maupster! Dank voor de felicitaties!

This Post:
11
324501.36 in reply to 324501.35
Date: 10/14/2025 10:15:28 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14331433
Ik begrijp je zorgen over de financiën, en denk ook dat het best beperkt is hoe lucratief het is om zo'n hoog salaris te hanteren om te kunnen winnen. Volgens mij is het inderdaad het algemene beeld dat winnen je geld kost, en je dus een spaarpot moet hebben om het vol te houden, maar dat het niet duurzaam is. De inkomsten uit B3 zijn ook geen vetpot, zeker omdat je wedstrijden moet winnen om 50k binnen te halen en je moet plaatsen voor de knockout voor het hogere prijzengeld, maar je extra salariskosten zijn een stuk hoger ook al zou je elke week winnen.

Volgens mij is het belangrijker dat je goede merchandise hebt (actieve NT'ers, die heb je) en efficiente spelers qua salaris (zoals Cow). Dan is het prijzengeld uit de beker en B3 wat extra zakgeld, maar zeker geen structurele financiering van je team.

Maar je stadion is inmiddels toch wel compleet? Hooguit een nieuw arena design voor wat extra inkomsten?

This Post:
00
324501.37 in reply to 324501.36
Date: 10/14/2025 10:46:17 AM
The Smarties
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
2929
Klopt inderdaad hoor. De investeringen zijn voor mij inmiddels al voor het grootste gedeelte gedaan (kan altijd meer!). Dus een volgende keer zal ik er ongetwijfeld financieel er een stuk beter voorstaan. Het is natuurlijk ook zo dat je het moet doen, met hoe het nu eenmaal is.

Maar het schuurt ergens wel, al is dat ook wel de uitdaging natuurlijk (en dat je niet altijd dezelfde teams aan de top houdt, ik snap het ergens ook wel hoor), dat het financieel beter is om elk seizoen te degraderen/promoveren dan je te handhaven in de hoogste competitie, of zelfs meedoen of winnen van de hoogste competitie. Daar had wat mij betreft ook best een redelijke beloning tegenover mogen staan. (even los van de fan inkomsten door vele winsten of verliezen in 1 seizoen)
Het gaat me dan ook niet zo zeer om mijn eigen situatie, dat was meer als voorbeeld hoe het in mijn geval gelopen is, maar meer dat presteren of willen presteren op het hoogste niveau, niet tot weinig loont (wat in het echte leven natuurlijk wel het geval is).

Maar inmiddels dat ook alweer los gelaten, want het is zoals het is en daar moet je mee om zien te gaan en kijken hoe je die mogelijkheden optimaal kan benutten (iets waar Cow inderdaad in uitblinkt naar mijn mening).
Alleen loop ik nog niet zo heel lang mee in dit wereldje en kom ik dus elke keer weer nieuwe dingen tegen die mij opvallen om daar vervolgens mee om te moeten gaan. (ik dacht minimaal 1milj winst te krijgen bij het binnen halen van het kampioenschap, aangezien promotie zonder kampioenschap ook al (ik geloof) 750k oplevert*)

* Even opgezocht, ik kreeg voor promotie van divisie 3 naar 2 zonder kampioenschap 750k. En van divisie 2 naar DBA zelfs 1.5milj voor promotie zonder kampioenschap.

Last edited by Smartie at 10/14/2025 11:00:34 AM

Advertisement