BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Basket EM

Basket EM

Set priority
Show messages by
This Post:
00
247060.26 in reply to 247060.25
Date: 9/10/2013 8:37:28 AM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Inte speciellt insatt , varför tackade Maråker/Palm/Eriksson nej?

Last edited by Seppukusaint at 9/10/2013 8:37:52 AM

This Post:
00
247060.27 in reply to 247060.25
Date: 9/10/2013 8:58:28 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Undrar likt Seppu varför spelarna tackade nej. Speciellt för de yngre måste ju basket-EM vara ett riktigt bra ställe att göra reklam för sig själv så även om man av andra skäl tycker det bara är jobbigt att kasta in en turnering i försäsongsträning (eller vilken lam ursäkt man kan ha) så känns det ju konstigt.

This Post:
00
247060.28 in reply to 247060.25
Date: 9/10/2013 9:11:33 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Maråker och Carl Engblom var väl skadade? Engblom har väl en lång knäskada eller nåt sånt, därav inte med i truppen.
Mike Palm har jag bara sett nån gång men jag kan inte se hur det kunnat bli värre än Kjellbom och Massamba, som båda borde förpassas ut ur landslaget fort, storlek eller inte. Flera possessions där finländarna postar upp sin SF (halvamerikan, minns inte vad han hette) mot Kjellbom som blir totalt ägd trots massivt längdövertag. Om man inte har honom inne för försvar under korgarna, inte för returer, inte för att han är följsam/bra hjälpförsvar, inte för inställningen/lagpeppandet och inte för skottblock.... vad tillför han då? Mid-range skott? Visst det kan jag köpa och han visade att han har bra touch på såna skott men han tackade nej till lika många helt öppna skott.

Ok nu var jag negativ, de har gjort det bra som kom till EM och det var många som visade positiva saker också, Gaddefors, Erik Rush mfl... Men det är nånting djupt störande när man är 2.13 lång och tar 1 retur på 3 quarters.. och det pga av bollen faller i huvudet på honom :)

Vi skulle grävt upp John Rosendahl istället från var han nu håller hus och satt honom på C.

This Post:
00
247060.29 in reply to 247060.26
Date: 9/10/2013 9:23:25 AM
Overall Posts Rated:
3434
Jag vet inte riktigt. Tyvärr får ju inte basket i närheten av lika mycket mediautrymme som andra sporter så att dessa tackat nej har jag fått läsa mig till på andra platser.
Detta är det lilla jag fått fram:

Maråker - Vet ingen anledning. Bara läste att Brad Dean som kommenterade uttåget ur EM med att han var besviken på att vissa tackat nej. Där ibland nämndes Maråker som hade varit en given starter.

Marcus Eriksson - Skulle byta klubb..... Det har ju aldrig hänt förut att en spelare byter klubb precis före/efter en landslagsturnering. Hade det varit till NBA och dom börjat dra igång lite rookie camps och sådant, då skulle jag köpa det.

Mike Palm - Tydligen inte första gången han tackat nej. Enligt vad jag kunde läsa mig till hade han ett sidoprojekt han höll på med. Undrar om man hade fått flera chanser i fotbollslandslaget om man tackat nej till EM/VM pga ett sidoprojekt?

Carl Engblom - Är inte 100% säker på om han var skadad, tackade nej eller ens var kallad. Det lilla jag vet om honom så verkar det underligt att han inte skulle slå sig in i den första bruttotrupp som togs ut om han nu var hel och ville spela. Inte direkt mördande konkurrens under korgen i Sverige.

This Post:
00
247060.30 in reply to 247060.28
Date: 9/10/2013 9:35:21 AM
Overall Posts Rated:
3434
Det kan nog stämma angående Carl Engblom. Misstänkte att det var något åt det hållet.
Maråkers skada har jag inte hört något om. Det var alltså Brad Deans egna ord att om vi skall bli bättre så funkar det inte att spelare tackar nej. Kan inte tänka mig han nämner Maråker vid namn i det sammanhanget om han var skadad?
Men som sagt jag vet inte helt säkert hur det ligger till med det.

This Post:
00
247060.31 in reply to 247060.28
Date: 9/10/2013 1:08:25 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Är verkligen ingen basketexpert och har inte sett så väldans många matcher på TV och endast ett par dammatcher (Cometerna som numer heter Udominate) live trots att jag faktiskt tycker det är skoj att se basket. Men från det lilla jag sett så förvånas även jag av Kjellbom. Han var verkligen ingen höjdare på något. Grekiska centern verkligen lekte med han H2H. Han borde ju åtminstone kunnat foula snubben istället för att låta han få 2 gratispoäng om det verkligen är hopplöst lyckas med något annat. Såg inte bättre ut i övriga matcher jag såg och det som förvånade mig mest var att han inte tog skott vid öppna lägen från relativt nära avstånd trots att han väl satt det enda skott jag såg han ta.

Både Kjellbom och Palm är väl för gamla för att vara alternativ vid nästa mästerskap så det borde väl lösa sig av sig själv. Eric Rush kändes trots att han var betydligt kortare i rocken mycket farligare offensivt inside.

Roligt att se basketen trots att man var riktigt usla första två matcherna. Synd att Viasat Sport visar merparten av matcherna och att de inte sänds på mer tillgänglig kanal som TV10. Tänker inte skaffa Viasat Sport för att se slötitta på enstaka annan match.

Viktor Gaddefors och Eric Rush var de spelarna som såg klart hetast ut utöver Jeffery Taylor som var outstanding i svenska laget. Jerebko var väl antagligen den som var klar tvåa i svenska laget men inte tusan såg han het ut för den skull. Klarade sig såpass långt på grundkapacitet men kändes stundtals rätt ointresserad.

This Post:
00
247060.32 in reply to 247060.31
Date: 9/10/2013 2:16:46 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Brukar se Udominate också nån gång per säsong, skicka ett mail så drar vi o kollar nån match.
De har ju förstärkt rätt rejält nu också så det kan faktiskt bli SM guld i år.

This Post:
00
247060.33 in reply to 247060.32
Date: 9/10/2013 4:18:47 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Blir ju lite sugen att se laget när de slutligen inte kämpar om att kunna kvala sig kvar. Snacka om att man värvat tungt.

This Post:
00
247060.34 in reply to 247060.33
Date: 9/14/2013 11:50:47 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Bumpar den här tråden lite, även om Sverige är utslaget. Någon som vet hur man kan se matcher? Livebasketball.tv verkar kosta pengar, så angelägen är jag inte men vore kul att se nån match nu när det drar ihop sig till slutet

This Post:
00
247060.35 in reply to 247060.34
Date: 9/14/2013 12:04:55 PM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Verkar bara som viasat sport och viaplay sänder hädanefter. Men finns säkert ngn fulstream som man kan googla upp ju närmare matcherna man kommer.

From: Lövet

This Post:
00
247060.36 in reply to 247060.34
Date: 9/14/2013 9:02:41 PM
Overall Posts Rated:
5050
http://www.wiziwig.tv/competition.php?part=sports&discipline=basketball

kanske går att se här, brukar använda den här sidan för att titta på fotboll

Advertisement