Maråker och Carl Engblom var väl skadade? Engblom har väl en lång knäskada eller nåt sånt, därav inte med i truppen.
Mike Palm har jag bara sett nån gång men jag kan inte se hur det kunnat bli värre än Kjellbom och Massamba, som båda borde förpassas ut ur landslaget fort, storlek eller inte. Flera possessions där finländarna postar upp sin SF (halvamerikan, minns inte vad han hette) mot Kjellbom som blir totalt ägd trots massivt längdövertag. Om man inte har honom inne för försvar under korgarna, inte för returer, inte för att han är följsam/bra hjälpförsvar, inte för inställningen/lagpeppandet och inte för skottblock.... vad tillför han då? Mid-range skott? Visst det kan jag köpa och han visade att han har bra touch på såna skott men han tackade nej till lika många helt öppna skott.
Ok nu var jag negativ, de har gjort det bra som kom till EM och det var många som visade positiva saker också, Gaddefors, Erik Rush mfl... Men det är nånting djupt störande när man är 2.13 lång och tar 1 retur på 3 quarters.. och det pga av bollen faller i huvudet på honom :)
Vi skulle grävt upp John Rosendahl istället från var han nu håller hus och satt honom på C.