BuzzerBeater Forums

BB Nederland > u21 seizoen 59

u21 seizoen 59

Set priority
Show messages by
This Post:
11
317058.20 in reply to 317058.19
Date: 01/12/2023 05:12:29
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
Helaas zijn we maandag uitgeschakeld door Portugal. 65-72
In een wedstrijd waarvan we van te voren wisten dat hij voor ons erg lastig te winnen zou worden zijn we net te kort gekomen. Zeker toen de vormen van onze bigs enorm naar beneden gingen was duidelijk dat dit erg lastig zou gaan worden.

Omdat we wisten dat het erg lastig ging worden voor ons om te winnen moest ik de keuze maken om een gdp in te zetten. De vraag was, waar gaan we dit op doen. Portugal speelde veel motion en LI. Met onze CT zou een goede voorspellen we hebben uiteindelijk gegokt op de LI door een 2-3 zone te spelen met een inside gdp en een CT.
Helaas speelde portugal een motion waardoor dit niet goed uit kwam
Doordat onze bigs uit vorm waren speelde we met veel guards in de 2-3 zone en met maar 1 positie waar een echte big speelde (kisters, met ijsselstein als backup).
Doordat we met veel guards speelde was onze outside defense tegen hun motion uiteindelijk nog best sterk. Portugal scoorde moeilijk, maar dat was ook bij ons het geval waardoor porutgal halverwege toch uitgelopen was tot 36-16, 20 punten verschil. De 2e helft ging echter een stuk beter waardoor we het aan het einde nog heel erg spannend hebben gemaakt. Maar uiteindelijk kwamen we helaas toch tekort waardoor dit het einde is van de officiële wedstrijden dit seizoen.

Ik wil iedereen die spelers aangeleverd heeft voor u21 dit seizoen weer bedanken.

Maandag spelen we een oefenwedstrijd tegen Finland.
Ik ben deze week alweer druk bezig geweest met het scouten van toekomstige generaties en ga weer contact opnemen met de spelers die interessant zijn voor u21 komend seizoen.