Maar wil dat dan zeggen dat ik de mindere punten van Inside Scoren en Rebounden (bedroevend en erbarmelijk) moet negeren voor zijn positie?
Helaas wel. Als je Jump shot traint, gaat inside scoren ook een beetje omhoog. Dus heel zelden zal je dan een stijging zien.
Het is kiezen, de trainingen op zijn guardstats zullen meer hun vruchten afwerpen dan als je energie steekt om tussendoor rebounden en inside scoren te trainen.
Wel jammer van zijn lengte, hij was beter zo'n 10cm kleiner geweest. (hoe kleiner de speler, hoe vlugger guardstats trainen, hoe groter de speler hoe vlugger de insidestats trainen) Nu zit hij ergens tussenin.
én bij de trainingen staat geen perimeter verdedigen; wat moet ik daarbij dan selecteren? (voorlopig staat dat op één tegen één)
--> perimeter verdediging als primaire training = pressing
Tenslotte; Stel ik deze speler het beste in de basis of hoe kan ik ervoor zorgen dat hij genoeg speelminuten krijgt als vervanger?
Zorg gewoon dat alle spelers die je wil trainen 48 min spelen op een trainingspositie. Oefenwedstrijd, bekerwedstrijd of competitie maakt geen verschil.
Laat ze niet teveel spelen (pakweg +80 min), want dan riskeer je vormdaling.
Climbing the BB-mountain. Destination: the top.