Jahopp... det här var ju lite tragiskt, trots påtryckningar i form av mejl till ägare med aktuella spelare i god tid, så fattar fortfarande en hel del att det både gagnar deras lag, och U21 om deras spelare spelar max 70 minuter/v
Detta har resulterat i följande:
Av de 9 21-åringar (ja, jag vet att det är sjukt lite, men denna generationen var verkligen inget att hänga i granen breddmässigt)
Så har 5 av 9 spelare under respectable i form efter första formuppdateringen
Av de 9 20-åringar som är aktuella, så har 4 av 9 under respectable...
Så inför morgandagens match mot Guatemala, så kommer jag nöja mig med de 8 spelare som finns i truppen nu, skickat ut en hel del mejl till efter träningen i fredags, så får hoppas det ger några positiva gensvar på fredagens träning.
Så i truppen inför matchen mot Guatemala (som vi ska vinna utan bekymmer), så har vi följande spelare:
SF - Bruno Klintsjö (29885513)Bruno Klintsjö was pick 13 in the season 23 draft by DetroitSuns.
- En väldigt intressant offensiv SF, försvar är inte hans starka sida direkt...
C - Lars Tuvgren (29885043)Lars Tuvgren was pick 2 in the season 23 draft by El Chapulín Colorados.
- Ruggigt fin center, liksom Bruno så är inte försvar hans starkaste attribut.
PF - Todor Ardalić (29885068)Todor Ardalić was pick 14 in the season 23 draft by Vattjom Vatos.
- Välbalanserad insidespelare som kommer göra sig fint som både center och PF
PF - Felix Öby (29885591)Felix Öby was pick 14 in the season 23 draft by Immortaltiger.
- Samma sak här, även om Öbys styrka är att täcka upp efter Tuvgrens lata hemjobb
PG - Dino Caserta (30857710)Dino Caserta was pick 1 in the season 24 draft by Tuna Tigers.
- 20-årig guard med en fin framtid
SG - Cesare Majolino (30857995)Cesare Majolino was pick 3 in the season 24 draft by The Silver Seekers.
- Ruggigt tråkig potential tyvärr, för han är riktigt bra tränad för att bara vara 20 bast, och slår sina äldre konkurrenter på fingrarna.
C - Anders Jonasson (30858127)Anders Jonasson was pick 3 in the season 24 draft by Stockholm Knicks.
- Riktigt fin tränad 20 årig center, kommer bidra både denna säsongen, och vara en klippa att luta sig mot nästa säsong.
SG - Vidmants Skurbe (30858524)Vidmants Skurbe was pick 33 in the season 24 draft by Hammurabis Gäng.
- Ännu en mycket fint tränad 20-årig guard, ser ljust ut inför nästa säsong...