BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Personal

Personal

Set priority
Show messages by
From: jacob_f
This Post:
00
255941.1
Date: 3/21/2014 5:57:04 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Är det så enkelt att ju högre nivå din personal har desto mer hjälper "han" till på det har är bra på.

Ex.
Nivå 3 tränare tränar dina spelare långsammare än en nivå 5 tränare?

Nivå 2 pressnisse ger dig mindre fördel antingen hemma eller borta jämfört med en nivå 4?

Nivå 1 läkare läker skador eller fixar skador under matchen sämre än en nivå 3?

Stämmer allt detta, eller ska jag tänka på något annat också?

This Post:
00
255941.3 in reply to 255941.2
Date: 3/21/2014 10:02:47 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Ja de stämmer helt å hållet. Ökningen för hur mkt mer de ökar för varje nivå blir dock mindre för varje nivå. Så mellan 1->2 å 6->7 är de en ganska stor skillnad i Hur mkt de ökar. Kollar man tränare som ett exempel så får man ju väga hur mkt ökning man får för dom pengarna som man lägger ut. PR-manager får man ofta billiga även på högre nivåer då få bryr sig i att ha nå vidare hög nivå.

Okej.. Tack för den infon. Då har jag tänkt rätt då jag sparkat och köpt in olika typer inför viktiga matcher ;)

From: Rosen

This Post:
00
255941.5 in reply to 255941.4
Date: 3/22/2014 11:11:48 AM
Overall Posts Rated:
7373
Va ju en ganska viktig inflikning eftersom Jacob i sitt inlägg sa att en PR nivå 4 ger mer fördel hemma eller borta än en nivå 2.. å så är det ju inte..

Vad gäller läkarna så är det väl sagt så att har man väl fått en 5v skada så blir han inte klar för spel på 3v bara för man har en 7-läkare... utan det är väl sannolikheten för att få en 5v skada som minskar kraftigt med en 7 läkare typ?

This Post:
00
255941.6 in reply to 255941.5
Date: 3/22/2014 12:27:08 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Va ju en ganska viktig inflikning eftersom Jacob i sitt inlägg sa att en PR nivå 4 ger mer fördel hemma eller borta än en nivå 2.. å så är det ju inte..

Vad gäller läkarna så är det väl sagt så att har man väl fått en 5v skada så blir han inte klar för spel på 3v bara för man har en 7-läkare... utan det är väl sannolikheten för att få en 5v skada som minskar kraftigt med en 7 läkare typ?

Intressant inlägg! Du menar att det då inte spelar någon roll vilken nivå jag har på pressnissen?

Läkaren tycker jag kan låta som det är. Men just pressnissen förstår jag mig inte alls på isf!

This Post:
00
255941.7 in reply to 255941.6
Date: 3/22/2014 2:53:04 PM
Overall Posts Rated:
4141

Intressant inlägg! Du menar att det då inte spelar någon roll vilken nivå jag har på pressnissen?

Läkaren tycker jag kan låta som det är. Men just pressnissen förstår jag mig inte alls på isf!

Högre nivå på pressnisse har lättare att locka mer folk till hemmamatcher om jag inte minns fel, ingen skillnad i fördel hemma/borta beroende på nivå dock...

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
255941.9 in reply to 255941.7
Date: 3/23/2014 5:25:45 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Högre nivå på pressnisse har lättare att locka mer folk till hemmamatcher om jag inte minns fel, ingen skillnad i fördel hemma/borta beroende på nivå dock...

Om man då väljer en pressnisse med nationellt intresse så spelar det ingen roll vilken nivå jag väljer? Eller hjälper denna pr-nisse även till att locka folk till hemmamatcherna med sin nivå?

This Post:
00
255941.11 in reply to 255941.10
Date: 3/23/2014 3:08:30 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Special egenskapen är den samma oavsett vilken nivå du har. Men en nivå 7 ser till att dra mer folk till matcherna än en lägre nivå. Sen är frågan om de täcker lönen bara.
Är de bara just nationellt intresse egenskapen som du är ute efter så spelar de ingen roll vilken du har då dom alla ger de lika mkt.

Varför finns det då en nivå för dessa pr-nissar?