BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Rik Smits Beker-Seizoen 24

Rik Smits Beker-Seizoen 24

Set priority
Show messages by
From: primoss
This Post:
33
244083.1
Date: 6/15/2013 10:34:33 AM
Overall Posts Rated:
408408
Het seizoen gaat vanavond weer beginnen met de 1e competitie wedstrijd,dat is weer een lekker gevoel dat we van start gaan.En nog mooier voor mij persoonlijk zijn de beker- wedstrijden en Donderdag is het dan zover we gaan starten met de 1e ronde,uiteraard is het vaak in het begin moeilijk om er een wedstrijden uit te pikken die het verdienden om er uitgelicht worden,gelukkig zijn er een paar wedstrijden.
De wedstrijd die ik heb gekozen gaat tussen:

BC Eindhoven - Flying Fiasco

Allereerst het uitspelende team BC Eindhoven de nummer 53 van Nederland onder leiding van manager van Hapert die al sinds seizoen 2 actief is!!
De beste prestatie van dit team is het behalen van de laatste 16 dit lukte hem 2 maal in seizoen 11 en 12.
Zijn belangrijke spelers zijn: PG Siegfried Elfen 49k, SG Kjell Molstral 62k en C Bud Saldan 133k.
Als we naar de aanvallende taktiek kijken dan komen we snel tot de conclusie dat er vaak door dit team Run en Gun wordt gespeeld.Zijn Center springt qua salaris 133k flink bovenuit ,de rest van zijn basisspelers zitten tussen 40 tot 62k.

Het team Flying Fiasco de huidige nummer 18 van Nederland waar manager Mr Joe sinds seizoen 7 de scepter zwaait.
Ook dit team heeft de laatste 16 bereikt in de beker hij deed dit in seizoen 10,14 en 18.
Zijn sterspelers zijn o.a PG Sasha Vries 77k, PF Jurjen Segers 80k en C Miguel Bardaji 113k.
Als we naar zijn waarschijnlijke basis- opstelling gaan kijken, zien we toch wel een behoorlijk sterk team ,de salarissen liggen toch wel iets hoger dan bij BC Eindhoven.Mr Joe heeft de beschikking over 4 spelers die boven de 70k zitten,waaronder 3 Nederlanders.De aanvallende tactieken zijn bij deze manager wat moeilijk te voorspellen,,maar vaak kiest hij uit de standaard aanval ,LI en Run en Gun.

Nu is het tijd voor mijn voorspelling ,het is altijd afwachten hoe belangrijk de managers deze wedstrijd gaan nemen ,maar ik denk dat normaal gesproken Flying Fiasco aan het langste eind gaat trekken,hij heeft thuis-voordeel maar ook een team wat toch wel wat meer kwaliteiten in huis heeft om de overwinning uit het vuur te slepen.

Tot slot wil ik al de managers veel succes toewensen in de strijd om de Rik Smts beker!!

This Post:
00
244083.3 in reply to 244083.2
Date: 6/15/2013 5:20:59 PM
Overall Posts Rated:
408408
Mijn dank is groot:) maar ik hoop dat je toch de tijd kan vinden om af en toe ook een beker wedstrijd erbij te willen nemen.
Ik weet dat je heel veel tijd besteed aan BB en dat is iets wat ik (we) enorm waarderen,maar het zou super zijn dat er elke ronde 2 wedstrijden wat extra aandacht kunnen krijgen,ik hoop een beetje dat ik over een paar dagen nog een andere preview van jou te lezen.

This Post:
00
244083.5 in reply to 244083.4
Date: 6/20/2013 3:48:42 PM
Overall Posts Rated:
408408
Makkkelijke overwinning behaald op een bot team,en als beloning wederom een botje:)

This Post:
00
244083.6 in reply to 244083.5
Date: 6/20/2013 4:43:52 PM
Overall Posts Rated:
284284
Lekker begin idd primoss

Hier een II team geloot in een away game. Dan denk je dat je dan wel de lastigste loting van alle Pro A teams hebt

Maar dan kom je deze tegen:

It Arsjitektenburo 27-6-2013 19:05:00 Pandora Blue Giants

Pro A vs Pro A > Pro A vs II....

Barkleys Pro A vs Viking II en Kangol en Torpedos II vs seventyknickers II zijn ook leuk om te volgen

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: rvb74

This Post:
00
244083.7 in reply to 244083.6
Date: 6/21/2013 10:25:39 AM
Overall Posts Rated:
1717
Ik heb ook een II team 25ste geranked dus zal ook enigszins aan de bak moeten

This Post:
00
244083.8 in reply to 244083.7
Date: 6/21/2013 11:54:34 AM
Overall Posts Rated:
408408
Ik denk dat je geluk hebt in deze rvb,ik denk dat jou tegenstander Maandag weleens een botje gaat worden.De laatste keer dat hij heeft ingelogd was op 9 Mei.
Het is wel jammer dat er weer een 2e klasser gaat verdwijnen:(

This Post:
00
244083.9 in reply to 244083.8
Date: 6/23/2013 3:04:14 PM
Overall Posts Rated:
328328
Ik speel tegen een IV team, wordt duidelijk een kraker!

This Post:
00
244083.10 in reply to 244083.9
Date: 6/23/2013 5:03:23 PM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14261426
Ik baal wel dat ik meteen met een sterk II-team was gematched, ik had gehoopt dat ik een paar botjes zou krijgen zodat ik wat tijd zou hebben om een leuk team bij elkaar te verzamelen. Nou ja, dan kan ik me in ieder geval 100% richten op de league, wat ook wel nodig zal zijn. Dan maar voor Beker 25!

This Post:
11
244083.11 in reply to 244083.10
Date: 6/26/2013 1:22:26 PM
Overall Posts Rated:
408408
Morgen gaan de overgebleven teams weer strijden om de 3e ronde van de beker te bereiken,er staan toch wel enkele mooie wedstrijden gepland.Maar er is een uitschieter waarin 2 ploegen uit DBA de degens gaan kruisen,een wedstrijd
waar we niet omheen kunnen de absolute knaller van de avond:

7 It Arsjitektenburo -- 16 Pandora Blue Giants

We gaan beginnen om de bezoekers maar eens onder de loep te nemen It Arsjitektenburo,onder leiding van Arsjitekt.
Die al sinds seizoen 3 actief is en al vanaf seizoen 13 in de DBA vertoeft,en waarbij de prijzenkast inmiddels lekker vol zit.
De belangrijkste zijn o.a 3x kampioen van de DBA in seizoen 17,19 en 20 en de beker ging naar arsji in seizoen 18.
Deze manager is een voorbeeld voor velen en iemand die het spel door en door kent en in het seizoen dat hij de beker won tegen Floppzzys zeer verrassend koos voor 1-3-1 zone verdediging,wat niemand eigenlijk had verwacht maar wat hem met 8 punten verschil de beker opleverde.
De belangrijkste spelers qua salaris zijn Niek Mathijse C 221k, Nihat Kutluturk PG 148k en Nihat Melaik C 184k.
Als we kijken naar de aanvallende tactiek dit seizoen zien we dat er in low post en Motion wordt afgewisseld.

En nu de thuisspelende vereniging Pandora Blue Giants onder leiding van Airwin66 die zijn start maakte in seizoen 11.
Pandora is sinds seizoen 21 actief in de DBA,en zijn beste prestatie in de beker is het bereiken van de laatste 16 in seizoen 20.Zijn belangrijke spelers zijn Lin Chuncheng SG 144k,Driek Creutzberg C 123k en Ugo Guandaline PG 95k.Een speler die er morgen avond zeker niet bij is Dragi Zaturoski 112 k,deze speler staat op de TL en zal zeker vertrekken naar een ander team.De tactiek die deze manager kiest zal zeer waarschijnlijk een outside aanval zijn meestal kiest hij voor princeton /of een outside isolation.

Ik vindt dit eigenlijk een hele moeilijke wedstrijd om te voorspellen wie er als winnaar uit de bus gaat komen,want hoe serieus gaan de managers deze wedstrijd nemen.Als beide managers zouden kiezen voor hun sterkst mogelijke opstelling dan gaat naar mijn mening Arsjtekt winnen.De laatste paar seizoenen heeft Arsji gekozen om het trainen van zijn toptalenten te laten prevaleren boven de beker strijd,morgenavond ook???
Beide teams staan er in de competitie vrij laag Airwin staat op dit moment 8e plaats in kracht en Arsji vertoeft op dit moment op plaats 7 in macht,wie weet willen beide heren er vol voor gaan om de volgende ronde te bereiken en de smaak van mindere seizoenstart weg te spoelen.
Pandora moet hopen dat It Arsjitektenburo het trainen van spelers de voorkeur gaat geven,en dat is naar mijn mening de enige manier om deze wedstrijd te winnen,ondanks het thuis voordeel wat Pandora heeft.

Wederom iedereen veel succes toegewenst in de beker!!