BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Ukraine - Danmark

Ukraine - Danmark (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
00
174610.1
Date: 2/14/2011 8:51:59 AM
Overall Posts Rated:
754754
Så er det landskamps tid igen. Aftenens modstander er Ukraine, igen en hård modstander som ser ud til at overmatche os på samtlige positioner. Det skal dog ikke afskrække os fra at spille vores chance. Håbet er at vi med den rette taktik kan give ukrainerne kamp til stregen. Ukraine er i BB sammenhæng et af de lande vi gerne skulle op og spille lige op med på sigt.

De har lige nu dobbelt så mange mgrs som Danmark, 327. Og deres bedste hold, Metallist Kharkov, forsvarende mester og pokal mester, er rangeret som nummer 19 i verden. I modsætning til Danish Lakers der er nr. 13:)

Vil ikke røbe taktikken til i aften, men kan sige at posen er blevet rystet lidt, og nye kræfter vil få chancen.

Jeg vil som altid være at finde på chatten under kampen, og alle er velkommen til at joine

mvh Funzip

From: funzip

This Post:
22
174610.2 in reply to 174610.1
Date: 2/14/2011 2:12:18 PM
Overall Posts Rated:
754754
Så kom det endelig!!! Sæsonens første W for Landsholdet, og et godt et af slagsen. Bliver dog inden jeg fortæller lidt om kampen nødt til at indrømme at jeg inden kampen havde lavet den utilgivelige fejl, ikke at få rette min opstilling til som jeg havde planlagt og siddet og leget med i coach parrot. Så da jeg loggede på til kampen idag og så opstillingen var jeg ikke den store optimist.

Men ved 42-41 til DK ved pausen sidder man alligevel og tænker at det måske kan lade sig gøre det her, der er også utroligt stille på den Ukrainske chat, hvor der ellers har indfundet sig 8 mgrs der følger med. Og da DK så starter 3. periode med et 14-0 run får jeg et par uforståelige forespørgsler ( oversat fra ukrainsk til dansk ), om vi spiller crunch time eller hvordan, de havde så også undervurderet os og valgt at spille TDR ( tag det roligt ), hvilket er afgørende for resultatet. Ukraine kommer dog godt igen og starter 4. periode med et 11-2 run og kommer op på 76-72 til DK, på et tidspunkt hvor vi intet kan ramme. Det er kun godt forsvar til sidst der gør at vi vinder, specielt karsten bank med hans 5 steals og schlosser og González med et par vigtige blocks til sidst redder os. En ting der kunne have kostet dyrt var tilgengæld PG lipperts evne til at skyde straffe til sidst hvor de går op og fejler hele tiden, han rammer 1 af 6 i det sidste minut. Så den skill kan og må ikke overses når man bygger sin spiller op.

Kampens spiller er sjovt nok en spiller som ikke skulle have startet i første omgang, Patxi Martín González (5989723), hans 17 rebounds 17 points og 3 blocks gjorde ham til en faktor i begge ender af banen, og man må sige han greb chancen, og giver positive problemer på C pladsen til de næste kampe, da også Peder Kjærgaard har gjort det fantastisk.

Alt i alt bare godt med et W. en sejr over nummer 36 vil også give nogle gode point og forhåbentlig nogle pladser op på den liste.

mvh Funzip

From: Nemos

This Post:
11
174610.3 in reply to 174610.2
Date: 2/14/2011 2:35:31 PM
Piramida
Superleague
Overall Posts Rated:
17481748
Tillykke med at vinde!

From: odion

This Post:
00
174610.4 in reply to 174610.3
Date: 2/14/2011 5:17:56 PM
Overall Posts Rated:
2929
Ja super godt gået... man har vel også lov til at være lidt heldig når nu man både glemmer at sætte taktikken og modstanderne undervurdere os. Men trods alt dejligt at modstanderne er nød til at tage os seriøse.