BuzzerBeater Forums

Sverige - II.2 > Säsong 42

Säsong 42

Set priority
Show messages by
From: Jokehim
This Post:
00
293378.1
Date: 04/10/2018 09:15:22
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ny säsong, nya möjligheter!

Härligt att se min gamla antagonist i min serie. Ska bli härligt med nya duster mot Vattjom Vatos. Ska göra mitt bästa för att hålla plusstatistik i tävlingsmatcher. Har 23-22, främst tack vare plusresultat i playoff och relegation matcher. Tror Vattjom alltjämt drömmer mardrömmar om Dargenis Kazenas. Kazenas håller alltjämt Maniacs klubbrekord i antal poäng (67!) i en tävlingsmatch från konferenssemifinalen säsong 7 (35 säsong senare nu så 53-årige Kazenas glansdagar är sedan länge förbi).

Får se om Vatos eller jag själv gör en satsning mot uppflyttning och om i så fall någon kan stoppa oss från återtåg till SBBL. Om inte så får väl Red Star ses som seriefavoriter. Känns som att jag redan med nuvarande lag ska kunna slåss om uppflyttningen mot förra säsongens lag då mitt senaste nyförvärv förstärker laget rejält utan att jag har några försvagningar (har en 39-åring som försämras men var inte mycket till bidrag ens förra säsongen och övriga som tappar skills fick ingen speltid överhuvudtaget). Behåller Vatos sin startfemma så lär inget lag ha någon som helst chans till uppflyttning utan förstärkningar så i nuläget är Vatos klara seriefavoriter.

From: Jokehim

This Post:
00
293378.2 in reply to 293378.1
Date: 04/10/2018 09:29:41
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ser nu att säsongen börjar med det tunga mötet mellan Vatos och Maniacs. Må bästa lag vinna (så länge det är Maniacs ).

From: _wella_

This Post:
00
293378.3 in reply to 293378.2
Date: 04/15/2018 08:14:09
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
255255
Second Team:
Utopia Vatos
Jag hade lite flyt där på slutet =)
Då var säsongen igång på allvar. Lycka till alla managers! Må vi alla slippa tunga skador och missade laguppställningar.

From: Jokehim

This Post:
00
293378.4 in reply to 293378.3
Date: 04/15/2018 18:33:55
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Framför allt flyt för dig att min SF gick sönder och fick vila större delen av matchen. Borde ha vunnit med honom på plan i runt 30 minuter.

Möter dig i Hockeyarena den här säsongen också. Mitt lag är Drozdetsky Janitors. Tog mig upp efter att ha torskat playoff semi två säsonger i rad och varit väldigt länge i divisionen under. Dålig koll på hur bra chans jag har på att klara mig kvar som nykomling trots låg division. Kör med homegrown i HA. Kan inte ens minnas att jag köpt någon spelare där.

From: _wella_

This Post:
00
293378.5 in reply to 293378.4
Date: 04/16/2018 03:07:44
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
255255
Second Team:
Utopia Vatos
Haha, ja, jag kör ju också homegrown där. HA har dock absolut lägst prio bland managerspelen...

From: Jokehim

This Post:
00
293378.6 in reply to 293378.5
Date: 04/16/2018 20:10:55
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Kör bara tre managerspel hyggligt aktiv nu så samma här. Först BB, sen Hattrick och sist HA. Har även konto på Sokker som är stundtals något aktivt då jag försöker bygga upp ny generation men inte riktigt orkar ta hand om spelarna i juniorlaget och ordna träningsmatcher för talang 6-10 i rangordning. Har även ett konto på pmanager men där har jag endast loggat in när jag får en aktivitetspåminnelse senaste typ 10 åren och aldrig någonsin engagerat mig nämnvärt. Fanns en tid när jag var rätt aktiv i runt 10 managerspel. Slutat bl.a. Football Arena, Freekick, Dugout, Charazay, Managerzone, Basketsim, Football Identity, Profurgoal, Itsagoal och TeamHb. Sällan medvetet utan genom att spelet lagts ned eller för att jag av misstag missat att logga in på länge men även i några fall för att jag glömt login och inte tyckt det varit värt lägga tid på nytt lösenord pga bristande engagemang. Nu orkar man knappt med att engagera sig i tre managerspel

From: Jokehim
This Post:
00
293378.7 in reply to 293378.1
Date: 10/13/2018 14:34:00
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Vilken sur torsk. Tidig skada på PF, foulproblem på SF, tveksam laguttagning och lägre satsning slutade i 2 poängs torsk efter total kollaps i sista quartern. Som tröst så har jag inte haft som målsättning att ta mig upp den här säsongen och tror inte jag hade slagit ut Åhlströmska i finalen. Satsade på att lyckas med det dock då jag inte körde med full satsning.

From: Jokehim
This Post:
00
293378.8 in reply to 293378.1
Date: 10/13/2018 14:34:06
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Vilken sur torsk. Tidig skada på PF, foulproblem på SF, tveksam laguttagning och lägre satsning slutade i 2 poängs torsk efter total kollaps i sista quartern. Som tröst så har jag inte haft som målsättning att ta mig upp den här säsongen och tror inte jag hade slagit ut Åhlströmska i finalen. Satsade på att lyckas med det dock då jag inte körde med full satsning.

Nästa säsong så blir det nog till att göra en liten satsning så att man tar sig tillbaks till SBBL. Behöver nog köpa in en guard eller small forward för att gör det till en "enkel" utmaning att lyckas med. Efter ett par säsonger i tvåan så har man i alla fall rejält med pengar i kassan då man plussar 200k i veckan utan att man ens optimerat lönenivån (60k över lönegolvet).

Last edited by Jokehim at 10/13/2018 14:41:58