BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Rovali
This Post:
22
301883.2 in reply to 301883.1
Date: 11/20/2019 06:32:39
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Hallo allemaal,

Jammer dat J-freak stopt, maar dat geeft mij de kans om, na veel 'oefenen' in het buitenland, mij verkiesbaar te stellen voor ons mooie landje.

In de internationale U21-BB-wereld ben ik begonnen met twee seizoenen 'IJsland' (seizoen 30 & 31). IJsland was wel een mooi land, maar ik wilde toch wat dichter bij huis gaan coachen, en bij een iets groter land. Die mogelijkheid werd mij door de Oostenrijkers geboden. Naast de lange latten wilden ze ook wat beter worden in de zaal en daarvoor zochten ze een ervaren coach. Van seizoen 34 t/m 47 heb ik deze jeugd mogen begeleiden. Voor de snelle rekenaars, 14 seizoenen. Dit ging met horten en stoten door de beperkte aanvoer van talenten. Zoals de voorgaande U21-coachen zullen weten, ben je afhankelijk van de trainingsbereidheid van de community. Bij Oostenrijk waren een aantal teams actief in trainen, maar die trainden de talenten dan verder op tot NT-level. Hierdoor kreeg je een soort van golfbeweging in de talenten, elk 5e of 6e seizoen kreeg je weer een goede lichting. Topjaar was seizoen 39, waarbij we als klein landje tot de derde ronde van het U21-Verliezerstoernooi zijn gekomen. Afgelopen seizoen werden de playoffs ook gehaald. In Oostenrijk heb ik goed kunnen samenwerken met Hupfingatsch, de coach van de grote jongens. Maar nu is het tijd om weer een stapje hogerop te wagen, want Nederland is in BB toch een stuk groter dan Oostenrijk (31 users in Oostenrijk tegenover 96 in Nederland)

In ons landje ben ik, met wisselend succes, coach van de 'Flexible Flamingo's' en het Utopia-dochtertje de 'Crazy Crocodiles'. De Flamingo's (voorheen BV Rolando en Rolando Magic NL) zijn actief sinds seizoen 4. Hier is dus geen gebrek aan ervaring. Echter, omdat de U21's tijd vergen, gaat dit soms ten koste van de Flamingo's en Crocodiles. Mogelijk is dit één van de oorzaken dat de Flamingo's vorig seizoen (jammerlijk) zijn gedegradeerd uit de DBA en is het de Crocodiles niet gelukt om te promoveren. Aan de andere kant, dit geeft wel de ruimte voor een U21 ;-)

Mocht ik uitverkozen worden om deze mooie job te doen zal ik uiteraard eerst de scouting oppakken. Waarschijnlijk heeft J. nog wel mooie sheets waarop ik kan voortborduren, en anders heb ik de Oostenrijkse sheets die ik kan gebruiken. Binnen Nederland hebben we genoeg goede coaches die actief en bedreven zijn in het trainen van de talenten. Waar nodig, kan ik uiteraard onervaren trainers hints/tips geven. Hierbij volg ik de mooie handleiding van LA-Cowstreet op het forum. [284293.1]. Overigens ben ik van mening dat de grote talenten (pot. >8) voornamelijk voor het NT getraind moeten worden (dus eerst out-of-position) en de talenten met een lager potentieel meer mono-skilled. Hiermee krijg je een mooie mix voor het U21. Uiteraard zal ik ook regelmatig posten op het forum en waar nodig jullie hulp vragen. Bij Oostenrijk heb ik ook regelmatig van Joey Ka zijn reflecties op de U21-wedstrijden gehad. Wellicht kan dit in NL in een breder opzicht op het besloten forum.

Tot zover over mij.

Mochten er nog vragen zijn, hoor ik dit graag!

From: J-Freak

This Post:
00
301883.3 in reply to 301883.2
Date: 11/20/2019 07:06:41
Overall Posts Rated:
300300
Mooie speech Rovali! Ik heb al een nieuwe selectie voor je gemaakt, maar we kunnen zeker in de begintijd contact houden voor een goede overdracht. Mijn stem heb je in ieder geval.

From: Maupster

This Post:
00
301883.4 in reply to 301883.2
Date: 11/20/2019 12:08:45
Overall Posts Rated:
232232

U heeft al gestemd op Rovali. Klik op de "Verander Stem" knop, om uw stem te wijzigen. Om uw stem ongedaan te maken kunt u op de "Verwijder Stem" knop drukken. U kunt uw stem wijzigen of verwijderen tot 27-11-2019 6:00:00.

From: Rovali

This Post:
00
301883.5 in reply to 301883.3
Date: 11/21/2019 02:51:14
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Mooie speech Rovali! Ik heb al een nieuwe selectie voor je gemaakt, maar we kunnen zeker in de begintijd contact houden voor een goede overdracht. Mijn stem heb je in ieder geval.


Graag, ga ik zeker gebruik van maken mocht ik worden gekozen!