BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT Seizoen 48

NT Seizoen 48

Set priority
Show messages by
This Post:
00
302335.20 in reply to 302335.19
Date: 12/20/2019 10:59:49
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13391339
Ja ik had eerder al contact met Coenta, maar het is alleen maar erger geworden
Ik denk niet dat het voor komende wedstrijd nodig gaat zijn, ik kan denk ook wel met een kleinere rotatie uit de voeten. Tegen Polen wil ik wel het optimale team kunnen opstellen, dus dan zal ik wel een beroep doen op de backups in beste vorm.

This Post:
11
302335.21 in reply to 302335.20
Date: 12/23/2019 16:18:31
Overall Posts Rated:
327327
Het valt me nu op dat je de laatste drie wedstrijden niet 12 spelers hebt opgesteld. Zelfs twee wedstrijden 9 spelers. Maakt het volgens jou zoveel verschil om geen back-up reserves op te stellen?

Je ontneemt zo toch managers wat geld, en aangezien ik weet dat je goed nadenkt over je beslissingen, is dan mijn aanname dat het een significant verschil maakt.

This Post:
00
302335.22 in reply to 302335.21
Date: 12/24/2019 04:04:54
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13391339
Het maakt wat mij betreft zeker een verschil of de beste spelers de meeste minuten maken. Spelers die dermate slechte vorm hebben stel ik daarom niet op, en zolang er nog spelers zijn die wel goede vorm hebben stel ik die liever in als backup/reserve op meerdere posities zodat die meer minuten maken.

Nu maakt het ook uit of het een spannende wedstrijd is of ik een kleinere rotatie gebruik, of dat ik spelers oproep. Daarnaast kijk ik ook naar het verschil tussen de kwaliteit en vorm van de oproepkrachten t.o.v. de speler die wordt vervangen; als dit verschil klein is en de wedstrijd niet van groot belang in het begin van het seizoen, dan wacht ik liever met het oproepen van spelers tot een later moment wanneer ze wel het verschil kunnen maken.

Het feit dat managers hierdoor mogelijk wat merchandise inkomsten mislopen weegt nog het minst mee in mijn afweging.

This Post:
00
302335.23 in reply to 302335.22
Date: 12/24/2019 04:47:33
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13391339
Ondanks de slechte vormen en TIE vs CT hebben we zoals verwacht met gemak kunnen winnen van Montenegro, 79 - 103 (53745).

De aanval liep gesmeerd, waarbij bigs Vergeer en Ruysdael samen voor 40 punten zorgden door een efficiente 18 uit 24 te schieten. Er zat een lekkere flow in de aanval waarbij iedereen de bal raakte, wat terug te zien is in de 26 assists die geheel verspreid zijn over de hele lineup.

Ruysdael had naast een aanvallende ook een sterke verdedigende bijdrage met 13 rebounds, 2 steals en een block. Een topprestatie vanaf de bank (alhoewel hij wel 29 minuten heeft gespeeld doordat hij backup was voor beide bigs. Over de gehele linie hadden we de overmacht met rebounds; 54-29.

We staan na 4 wedstrijden 19de met een gemiddeld doelsaldo van de teams die ook 3-1 staan (+85). Volgende week wacht ons nog een zware wedstrijd tegen Polen, en daarna ook nog Bosnië Herzegovina, waarvan het belangrijk is dat we er 1 weten te winnen om een goede seeding te krijgen voor de knockout.



This Post:
11
302335.24 in reply to 302335.19
Date: 12/24/2019 05:55:37
The Primoss RAMS II
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
7474
Second Team:
The Primoss Flyers
De vorm update voor de SF en big posities is niet heel denderend. Overweeg je om anderen bij de selectie te halen? Van Commenee staat te springen;) Maar er zijn wel meer alternatieven volgens mij.


Ja ik had eerder al contact met Coenta, maar het is alleen maar erger geworden
Ik denk niet dat het voor komende wedstrijd nodig gaat zijn, ik kan denk ook wel met een kleinere rotatie uit de voeten. Tegen Polen wil ik wel het optimale team kunnen opstellen, dus dan zal ik wel een beroep doen op de backups in beste vorm.



Ik vind het eigenlijk best jammer dat je slechts 12 spelers in je selectie hebt,terwijl je 18 plekken kan vergeven.
Ik kan begrijpen dat je ze niet alle 18 wil of kan invullen,maar je kan op zijn minst goede talenten toch belonen door ze te selecteren.Ook al zijn ze op dit moment nog niet goed genoeg om ze op het wedstrijdformulier te zetten.
Het is toch ook leuk voor managers om te zien dat zijn speler bij de selectie zit,werkt in ieder geval motiverend , zeker voor managers die nog niet zo vaak spelers bij het NT hebben gehad.
En er komen altijd tegenstanders voorbij die gewoon zwak zijn en dan kan je toch een keer zo'n speler als backup een paar minuten laten maken.


This Post:
00
302335.25 in reply to 302335.24
Date: 12/24/2019 06:32:47
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13391339
Dat doe ik in de oefenwedstrijden sowieso, en Barry-Ad de Hoog is ook zo'n talent dat ik al vroeg bij de selectie heb gehaald omdat het een groot talent is. Voor de rest is er momenteel niet een aanstormend talent die hiervoor in aanmerking komt; de volgende zal waarschijnlijk Breuker zijn maar dat is nu nog echt te vroeg.

Daarnaast hebben we nog een groot aantal mogelijke oproepkrachten die erg aan elkaar gewaagd zijn (zie de eerste post van deze thread). Geen daarvan zullen basisspelers worden, en ik kan ze niet allemaal selecteren. Hun managers worden beloond als ze hun spelers in vorm houden zodat ze opgeroepen kunnen worden wanneer dat nodig is. Vroeg in het seizoen wil ik inderdaad de opties open houden hiervoor.

This Post:
11
302335.26 in reply to 302335.25
Date: 12/24/2019 09:44:23
FC Den Haag
II.1
Overall Posts Rated:
109109
Second Team:
FC Den Haag Dos
Ik kan vertellen dat het echt motiverend is voor managers. Ik kan aangeven dat het in ieder geval voor mij altijd wel belangrijk is geweest. Eigenlijk was mijn hoogste prio het trainen van NT en U21 talenten. Hier gaf ik meer prioriteit aan dan aan de resultaten van mijn team. Voor mij is nu de tijd gekomen dat ik hiermee ga stoppen. Ik zal minder prio geven aan het trainen van talenten. Ik ervaar dat je er te weinig voor terug krijgt. Bedoel zeker jouw niet persoonlijk, maar in het algemeen.

This Post:
00
302335.27 in reply to 302335.26
Date: 12/24/2019 11:47:33
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
De kunst is om ervoor te zorgen dat het trainen van nt-ers niet ten koste van je eigen team gaat.

Snap de gedachte van Jeroen deels wel maar vind dat we best naar een selectie van 15 man kunnen en dan is er op zIch nog voldoende flexibiliteit met 3 vrije plekken.

This Post:
22
302335.28 in reply to 302335.27
Date: 12/25/2019 02:51:00
Overall Posts Rated:
327327
Ja, dat is ook wel een beetje waarom ik de vraag stelde. Ik snap datje als bondscoach de sterkste opstelling wil opstellen en als het verschil tussen basis, reserves en back-ups heel groot is dat je dan niet 12 personen opstelt. Dat is met het oogpunt op resultaat een logische keuze.

Maar zoals Orgullo's beslissing laat zien, het is wel een uitdaging om een team te managen én te trainen voor het NT. Hoewel ik en, volgens mij, velen met mij het grotendeels voor thuis en vaderland doen, helpen kleine beetjes erkenning al héél motiverend. En ik merk dat het níet geven van die beetjes erkenning bij mij toch gedachten en zelfs wat minuscule emotie oproept als ik zie dat niet alle plaatsen in een selectie worden opgevuld in combinatie met een selectie van 12 man.

This Post:
11
302335.29 in reply to 302335.28
Date: 12/25/2019 08:04:00
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13391339
Het was ook al het plan om volgende wedstrijd meer spelers op te roepen, dus het is ook niet zo zwart wit als het nu geschetst wordt dat ik helemaal geen managers beloon toch? De meeste van de oproepkrachten hebben al hun debuut gemaakt. Ik zal kijken wanneer ik dit nog eerder/vaker kan doen gezien het blijkbaar een gevoelig onderwerp is bij meerdere managers.

Zit het gebrek aan erkenning hem alleen in het oproepen/opstellen van spelers, of is er nog meer wat ik kan doen om die erkenning te geven? Ik kijk graag hoe ik als NT coach kan verbeteren dus ik ben blij dat het nu gezegd wordt, en als er nog meer is hoor ik dat ook graag. Samen weten we meer dan alleen

This Post:
00
302335.30 in reply to 302335.29
Date: 12/25/2019 14:22:58
FC Den Haag
II.1
Overall Posts Rated:
109109
Second Team:
FC Den Haag Dos
Voor mij persoonlijk is dit iets waar ik al seizoenen over nadenk en heeft niet enkel betrekking op jou.
Ik denk dat het in belang is voor een ieder om breed te selecteren en te belonen. De topspelers stellen zichzelf op. Echter wil je ook een aantal spelers hebben om op terug te vallen. Anders worden de selecties alleen maar smaller en smaller en daar wordt je als bondscoach ook niet blij van lijkt mij.
Ik betaal bijv. jaarlijks voor een tweede team om U21 spelers te trainen. Als je ziet wat daarvan bij de selectie zit of speelt, dat vind ik het geld nier meer waard. Hiernaast is het economisch veel aantrekkelijker om buitenlandse spelers te gaan trainen.
Nogmaals ik neem niemand iets kwalijk. Het is voor mij puur de afweging dat het het voor mij niet meer waard is. En inderdaad is het misschien de kunst om te trainen zonder dat het ten koste gaat van je team. Misschien iets voor de toekomst, maar ik ga het nu even over een andere boeg gooien.
In ieder geval iedereen hele fijne feestdagen !!

Advertisement