BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] Landsholdet

[NT] Landsholdet (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
198736.1
Date: 10/17/2011 8:14:00 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Her kan du følge landsholdet og se hvad trænerern har af oplæg og krav til potentielle spillere. Deltage i debatten mm.

From: funzip
This Post:
11
198736.2 in reply to 198736.1
Date: 11/4/2011 1:05:53 PM
Overall Posts Rated:
754754
Som altid er sæsonpausen en spændende og travl tid som landstræner. Det er her man har mulighed for at få kigget på en masse spillere, og truppen til næste sæson skal planlægges.

Derfor vil en masse af jer også oplevet at jeres spillere bliver udnævnt til landsholdet for derefter at blive sat af igen. Det er ikke et udtryk for at spilleren ikke er god nok. Jeg notere hans skills, og så udvælger vi truppen inden næste weekend, når holdånden bliver nulstillet. Jeg vil i den forbindelse også spamme en del af jer med spørgsmål ang. træning mv. håber i vil være åbne for dialogen og ellers bare bære over med mig.

Er man i tvivl om man har en NT spiller, eller en med potentiale, lige meget om han er 18 eller 33 så skriv til mig og kopier hans skills. Vi er hele tiden på udkig efter nye spillere, til at forbedre truppen.

Ellers har der været en enkelt fremgang på træningsbanen i denne uge. og endnu engang er det hos Græshopperne det er foregået. Matvey Kurochka forsætter med at udvikle sig til et spændende våben.
Eller har der i sæson pausen været fokuseret en del på konditionen på landsholdet, hvilket er rigtig godt at se. Specielt er det godt at se at Kåre Obel er begyndt at motionere lidt. lover godt for fremtiden.

mvh

funzip

This Post:
00
198736.3 in reply to 198736.2
Date: 12/16/2011 2:08:29 PM
Overall Posts Rated:
754754
Cliff Stoltenberg (14963610), fra Super Dupers, er i dag blevet udtaget til landsholdet. Han har efter en længere skadespause, virkelig givet den gas på træningsbanen. Blandt andet med to pops igen i dag. Han vil i løbet af den næste sæson eller halvanden kunne udvikle sig til et godt alternativ til Wivel og Fallentin Dahl når der skal bruges outside scoring.

Tillykke her fra, og et stort, godt arbejde, til manageren herfra:)

This Post:
00
198736.4 in reply to 198736.3
Date: 12/17/2011 12:16:35 PM
Overall Posts Rated:
754754
Så er der lavet spiller statistik for landsholdet turneringskampe i denne sæson. Linket til statistikerne ligger inde på det eksterne forum, så det kun er tilgængeligt for danske managers.

Men kan da afslører at mest scorende spiller i de 5 kampe indtil nu, har været Henrik Slavensky fra Danish Lakers. 20.4p pr. kamp og 7.6 assist, og samtidig kun 0.8 turnovers pr. kamp. Så en god styrmand vi har fået os må man sige.

This Post:
11
198736.5 in reply to 198736.4
Date: 12/26/2011 9:50:05 AM
Overall Posts Rated:
754754
Landsholdet fik et par tidlige julegaver i fredags i form af 4 stigninger, 2 tiltrængte i stamina, og en enkelt i rebound på en insidespiller og et passing pop på en SG. Så en rigtig god uge på træningsbanen. lover godt for fremtiden.

This Post:
11
198736.6 in reply to 198736.5
Date: 12/29/2011 4:03:37 PM
Overall Posts Rated:
754754
Richard Ebbesen (12125846) , er blevet udtaget til landsholdet. Richard er en spiller der besidder nogle af de kvaliteter vi mangler under kurven. Hans Passing og JS er noget vi virkelig har manglet, og samtidig er han en spiller der kan finde ud af at skyde straffe. Han bliver stadig trænet for fuld skrue, så det bliver en fornøjelse at følge hans videre udvikling.

Til dagligt spiller Richard hos Fatters Team (49751), som også har et par andre spændende spillere i Ron Reventlow og Brian Plejdrup. Så forsæt det gode arbejde

This Post:
00
198736.7 in reply to 198736.6
Date: 12/29/2011 4:41:29 PM
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8484
Fedt fedt fedt! Og dejligt at han stadigvæk modtager træning

This Post:
22
198736.8 in reply to 198736.7
Date: 1/5/2012 2:50:54 PM
Overall Posts Rated:
754754
Sæson 18 update:

Så er den sidste turneringskamp for det danske landshold desværre spillet. Vi slutter af med en god sejr over Irland på 99-76. Hvilket betyder at vi slutter med 5 sejre og 3 nederlag. En godkendt sæson vil jeg mene, men desværre var det ikke nok til at gå videre næste runde, vores pointsforskel var for dårlig.

Statistikken for spillerne og holdet er opdateret og linket ligger på det eksterne forum. [link=buzzerbeater.danskforum.net]

Kan dog nævne her at mest scorende spiller blev Henrik Slavensky fra Danish Lakers med 18.1 points per kamp og en PG % på 49.5.

mest reboundende blev Peder Kjærgård med 12.9 per kamp, heraf 3.1 offensive.

Assist var igen Henrik Slavensky med 6.6 per kamp.

Det har været en sæson hvor flere nye spillere er kommet til og har bidt sig fast i truppen. Specielt Heine Solgård og Ruben Fallentin Dahl har virkelig udviklet sig. Ruben er en ren scoringsmaskine, og hvis han kan få styr på konditionen, er han tæt på at overtage den startende SG position.

Er den en ting som vi kan gøre markant bedre fremover så er det straffekast. Vi skyder som hold 53.2% fra straffekastlinien (108 af 203 straffekast), hvilket ikke er imponerende, og det har kostet ihvertfald en enkelt kamp i denne sæson. Så der er noget der gerne må tages med i overvejelserne når man planlægger offseason træningen.

Resten af denne sæson, vil komme til at bestå af en stribe træningskampe, hvor jeg vil forsøge at give minutter til nogle af fremtidens NT spillere, så vi kan få givet dem noget erfaring. Vi har specielt nogle spændende insidespillere på vej, i bla Kenny Wollesen fra Lokomotiv Godthaab, Jens Høgh fra Old School Basketball og nuværende U21 spiller Tim skærlund fra Team Voldsom Olfert.

Alt i alt en god sæson som lover godt for fremtiden , så forsæt det gode arbejde

mvh

funzip

This Post:
22
198736.9 in reply to 198736.8
Date: 1/21/2012 10:09:43 PM
Overall Posts Rated:
754754
Så er det igen blevet tid til at indlede talentjagten. Vi er som nævnt færdige med NT turneringen, og spiller kun venskabskampe for tiden. Derfor vil der den næste tid blive kigget på en masse spillere for at få opdateret databasen, og forhåbentlig finde de næste stjerner.
Derfor vil en del af jer se at jeres spillere bliver kaldt op til landsholdet, kun for at blive droppet igen kort efter. Det sker for at vi kan se og sammenligne skills. Jeg vil også spamme en del med spørgsmål til træning og fremtidsplaner ang. spillere, og jeg håber at i, som altid, vil være behjælplige og ellers bære over med mig hvis det ikke har interesse.

Ellers vil jeg sige held og lykke til alle i det forestående PO. Må de bedste hold vinde;)

This Post:
00
198736.10 in reply to 198736.9
Date: 2/4/2012 1:23:13 PM
Overall Posts Rated:
754754
Det har været et par gode trænings uger for landsholdet. Der har været en stribe af konditions og straffekast pops de sidste to gange. Det er rigtig godt at se af vi får forbedret nogle af vores åbenlyst svageste sider.

Samtidig må jeg endnu engang nævne Ruben Fallentin Dahls og hans udvikling. han må helt sikkert gå som most improved spiller i denne sæson på landsholdet. han er poppet 8 gange i passing, samt i driving og handling, han er uden sammenligning vores stærkeste offensive våben. Nu mangler han bare at komme i form til at holde til 40 minutters spilletid. så der det rigtig godt ud på SG med Wivel og ham.

This Post:
00
198736.11 in reply to 198736.10
Date: 2/10/2012 7:48:15 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Nu nævner jeg ingen navne, men jeg undrer mig over at mine NT spillere ikke kan sælges. Jeg må jo være godt naiv. Gik bare ud fra at den bedste danske PG nogen sinde var en smule værd. Jeg syntes han er fantastisk. Men har ham nærmest i overskud set ud fra mine skumle planer. Og en NT C med gode allround skills er heller ikke til at sælge. Jeg mener ikke man skal sælge for enhver pris, men det ser ud til man så bare må beholde arvesølvet.....

Ville godt gøre plads til nye skud på stammen på holdet.

Anyway, god sæson til landsholdet.