BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT Seizoen 58

NT Seizoen 58

Set priority
Show messages by
This Post:
00
315793.2 in reply to 315793.1
Date: 07/29/2022 11:27:58
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
472472
Second Team:
De Grote Spelers
Bedankt voor de update! Puur redenerend vanuit de gedachte dat we het afgelopen seizoen het EK niet hebben gehaald, zou dat betekenen dat er 12 teams beter zijn. Daarvan gaan er tussen de 2 en 6 naar het WK. Ploegen die voor de herkansing gaan, zouden niet hoger moeten kunnen eindigen dan wij, dus daarmee zouden we eerder thuisvoordeel in de KO-fase moeten hebben dan zij. Dat zou betekenen dat minstens 6 ploegen beter zijn dan wij, met mogelijk nog wat nummers 3 uit andere poules. Plus dat we wel een fantastisch resultaat hebben behaald door Spanje er achter te houden... daarom heb ik gestemd dat het een succesvol seizoen is wanneer we de kwartfinale kunnen halen. Het is zeker geen harde eis, want veel hangt af van de tegenstanders die je loot en tegen wie je thuisvoordeel hebt. Als je soms op de TL kijkt wat er aan spelers voorbij komt, dan zie je wel behoorlijk wat 'rijkdom'. Daarnaast zijn de verschillen een stuk kleiner geworden dan voorheen, dus de competitie is stevig!

This Post:
00
315793.3 in reply to 315793.2
Date: 07/30/2022 08:53:45
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Dat is een complete onderbouwing Alleen ga je er (wellicht terecht) vanuit dat er geen teams buiten Europa beter dan ons zijn? Denk dat er daar ook nog wel een handjevol van kunnen zijn.

Het niveau ligt echt hoog inderdaad. Er zijn een hoop landen waarvan de 150-160 TSP spelers niet meer op een hand te tellen zijn. Het blijkt inderdaad dat de verschillen kleiner worden, maar ook met landen die helemaal niet zulke topspelers hebben voor een of andere reden. Ik blijf me verbazen waarom Bulgarije ons bijv. te sterk af is, terwijl een guard met 135 TSP en een big met slechts 115 TSP startersminuten maakten de laatste wedstrijd.

Maar ik vind de kwartfinale ook wel een goed streven, ik blijf in ieder geval m'n best doen om het beste uit de selectie te halen!

This Post:
00
315793.4 in reply to 315793.3
Date: 07/30/2022 09:28:29
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
472472
Second Team:
De Grote Spelers
Met dat handjevol en de overige Europese landen denk ik nog wel dat we in de top 16 zitten. En vanuit die gedachte komt de ambitie om in de achtste finales een land te kloppen dat misschien beter is, waardoor het een succesvol seizoen genoemd kan worden. Misschien is dat wat onrealistisch, het net iets beter te doen dan dat we eigenlijk zijn, maar vaak zijn Nederlanders wel ambitieus en niet overdreven bescheiden(naar mijn idee).

This Post:
00
315793.5 in reply to 315793.4
Date: 08/02/2022 06:53:32
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Misschien een beetje Napoleon complex, maar als dat ons verder brengt is het allemaal geoorloofd wat mij betreft ;)

Eerste 2 tegenstanders zijn bekend; Armenië en Luxemburg, dus een fijn begin!

This Post:
00
315793.6 in reply to 315793.5
Date: 08/03/2022 01:20:52
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
Ik wist niet dat, in dit geval België, op de maandag zowel kan oefenen als nog in de race is voor het wk en dus 2 wedstrijden tegelijkertijd kon spelen.

This Post:
00
315793.7 in reply to 315793.6
Date: 08/03/2022 04:42:39
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Ik vind het ook vreemd, maar zie dat Spanje dit in S48 ook had.

This Post:
00
315793.8 in reply to 315793.7
Date: 08/13/2022 03:32:48
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
472472
Second Team:
De Grote Spelers
Om hier nog even opvolging aan te geven, alle teams waarvan de spelers 2x spelen in het NT door die dubbele wedstrijd krijgen een flinke merchandise bonus. Dus in het groter belang Jeroen, graag elke week 3 wedstrijden tegelijk

This Post:
00
315793.9 in reply to 315793.8
Date: 08/13/2022 04:43:06
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Haha ik ga m'n best ervoor doen

This Post:
22
315793.10 in reply to 315793.8
Date: 08/16/2022 04:06:13
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Het wedstrijdschema is bekend, en het valt niet tegen:

WR - Land
78 - Ireland
39 - Singapore
22 - Eesti
84 - India
76 - Shqipëria
86 - Việt Nam

Er zitten geen landen bij die we niet zouden kunnen verslaan, en slechts 2 die een uitdaging zouden mogen vormen in Singapore (24 gebruikers) en Estland (267 gebruikers). Vooral Estland zal een uitdaging zijn, maar hun WR is wellicht wat hoger dan de kwaliteit van hun team door een makkelijke loting in het verliezerstoernooi (S56) waar ze zich als 4de plaatste daarmee tot de halve finale kwamen. Dat resultaat heeft ook weer tot een makkelijke poule in het EK (S57) geleid waar ze met wat geluk doorgingen naar de 2de ronde met een 5-2 stand (waar wij achter het net visten met dezelfde stand). Ze hebben 5 (van de 12) spelers van 27 en jonger in de selectie en hun hoogste salaris is een speler van 35 die hopelijk nog wat drops pakt voor onze wedstrijd.

We staan inmiddels na 2 wedstrijden op de 10de plek door doelsaldo, dus ik denk dat we een gunstige uitgangspositie hebben om ons doel te halen dit seizoen. Vanuit de WK-herkansing zijn o.a. Polen, België, USA en Hong Kong teruggevallen naar het verliezerstoernooi en hebben Italië en Finland zich geplaatst voor het WK als Europese concurrenten. Het zal voor ons waarschijnlijk niet uitmaken maar mochten we ver komen kan het impact hebben op de kansen op thuisvoordeel voor het EK.

Als ik naar de schema's van de andere toplanden (op volgorde van huidige stand) kijk zie ik het volgende:

Rusland: moet tegen België en Oekraïne
Estland: moet tegen Turkije, België, Oekraïne en ons
Bulgarije: moet tegen Griekenland en de Filipijnen
Spanje: moet tegen Duitsland
Portugal: geen sterke tegenstanders
Servië: moet tegen Bosnië
Slovenië: moet tegen Litouwen, Hongarije en Kroatië
Duitsland: moet tegen Spanje, Hong Kong en Roemenië
Griekenland: moet tegen Bulgarije
Oekraïne: moet tegen Rusland, Estland en Iran
Litouwen: moet tegen Slovenië en Mexico
Slowakije: moet tegen Hongarije
Turkije: moet tegen Estland

De meeste concurrenten hebben dus wel wat lastigere tegenstanders dan wij. Ik denk dat de top 7 zal bestaand uit Portugal, Servië, Litouwen, Turkije, Nederland, Spanje/Duitsland en Griekenland/Bulgarije (afhankelijk van hun onderlinge wedstrijden). Het feit dat we naast Estland en Singapore 4 tegenstanders met een WR van boven de 75 hebben, moet ons helpen om met een hoog doelsaldo te kunnen eindigen in de eerste ronde (top 5 moet mogelijk zijn lijkt me). Echter, het is zeker geen gegeven en we moeten elke wedstrijd voorbereid zijn want er zijn veel landen die je kunnen verrassen.

Last edited by Jeründerbar at 08/16/2022 06:40:29

This Post:
00
315793.11 in reply to 315793.10
Date: 08/16/2022 05:54:20
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Nog een kleine update over de afgelopen 2 wedstrijden:

Nederland vs. Hayastan 117 - 72 (66017)
Een eerste wedstrijd is lastig om een groot doelsaldo verschil te halen door de gelijke vormen, maar toch een nette +45 tegen Armenië. De motion was succesvol met 53% FG, 43,5% 3FG en 26 AST/7 TO's. Verdediging stond ook goed met een FG van onder de 30% en meer TO's (11) dan AST (8) voor de tegenstander. Baeke (20) en Ozet vanaf de bank (19) leidde de boxscore in punten en qua defense was het echt een teameffort met 5 spelers met 2 stocks (steals + blocks) en 3 met 8 rebounds.

Luxembourg vs. Nederland 56 - 107 (66054)
De tweede wedstrijd was al wat groter verschil zichtbaar met +51 doelsaldo, mede door de verkeerde GDP van Luxemburg. We spelen natuurlijk vaak snelle aanvallen tegen zwakkere tegenstanders vanwege doelsaldo, maar de afwijking van dit patroon met een Patient aanval zorgde voor verwarring. De keuze om de balans wat meer richting defense te zetten deze wedstrijd is enigszins terug te zien in onze FG% (48,4%) en hun FG% (24,3%) die beiden wat lager zijn, en daarnaast aan onze kant ook meer focus op flow ter compensatie (27 AST/4 TO). Baeke en Pinxteren (beiden 22 punten) en de Beer vanaf de bank (15) namen het voortouw, waarbij ik eigenlijk voor een groter aandeel voor Pinxteren had moeten zorgen wegens de vorm, maar al met al waren ze redelijk trefzeker. Nieuwenhuizen (6 ast), Gispen (5) en officiële debutant vd Vegt vanaf de bank (6) orkestreerden samen de aanval. Defense was aanstekelijk met 12 steals en 8 blocks voor het team, geleid door Baeke (3 stl, 1 blk) en Gispen (1 stl, 3 blk). Het officiële debuut van vd Vegt is wat vroeg, maar vanwege vorm en tactiek was dit de beste optie voor deze wedstrijd, en hij zal in de toekomst nog veel vaker zijn waarde gaan bewijzen.

This Post:
22
315793.12 in reply to 315793.11
Date: 08/22/2022 16:49:09
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13111311
Nederland vs. Ireland 128 - 91 (66127)
We gingen vlot uit de startblokken in het eerste kwart, maar konden vervolgens 2 kwarten niet echt verder uitlopen. De bankspelers waren echter nog wel gedreven om in het 4de kwart nog wat verder aan het doelsaldo te werken, wat terug te zien is in de relatief hoge +/- in beperkte minuten voor o.a. Vd Vegt (+27) en Benne (+20).

De PTB aanval liep soepel (0,534 FG%, 27 Ast/4 TOs, 30-36 FTs) en als een complete team effort met 7 spelers met meer dan 12 punten, gedirigeerd door Nieuwenhuize met 7 assists. Eddo leidde ook de defense met 10 rebounds en 3 blocks, en hoewel de defense wel goed stond met 0,333 FG% voor de Ieren, kregen we toch 12 3-punters om onze oren en wisten we maar 4 TO's te forceren.

Verder in het toernooi wat interessante uitslagen; de eerste key matchup was Griekenland - Bulgarije (66094), waarbij winst waarschijnlijk een hoge plaatsing zou betekenen omdat beide teams geen andere sterke tegenstanders hebben. Bulgarije was de betere door o.a. meer inzet en een goede GDP. Coach mink0ff weet wederom weer het beste uit zijn spelers te halen tegen een land met bijna 600 gebruikers dat 2 seizoenen geleden nog in de halve finale van het verliezerstoernooi stond.

Daarnaast nog een opvallend verlies van Litouwen tegen Slovenië (66114), dat daarmee dus afvalt voor een hoge plaatsing voor de knockout. Slovenië gebruikte meer inzet maar had dat wellicht niet eens nodig met +27 doelsaldo. De Slovenen zijn een echte angstgegner met overwinningen tegen o.a. Italië, Taiwain, Turkije, Griekenland en Servië in recente seizoenen.

Er zijn nog een paar landen met wedstrijden vannacht (Rusland, Estland), maar daar verwacht ik geen verrassingen meer. Volgende week de eerste uitdaging tegen Singapore, hoewel dat toch een wedstrijd is die we zouden moeten winnen.

Advertisement