BuzzerBeater Forums

Nederland - I.1 > Season 7

Season 7

Set priority
Show messages by
This Post:
00
57957.77 in reply to 57957.76
Date: 1/13/2009 5:43:15 PM
Overall Posts Rated:
00
Overkant is nog spannender dan bij ons. Alhoewel er nog van alles kan gebeuren aan ons kant. :P

This Post:
00
57957.78 in reply to 57957.76
Date: 1/14/2009 5:52:05 AM
Overall Posts Rated:
00
Niemand boven de .5 nu, dat is toch wel bijzonder (vandaar dat ik hier langs kom buurten).

Kom het er nog maar eens inwrijven, dat komt je volgend seizoen misschien nog duur te staan;)

This Post:
00
57957.79 in reply to 57957.78
Date: 1/14/2009 6:14:38 AM
Overall Posts Rated:
506506
Hehe, ik moet eerst De Vette Nijlpaarden achter me zien te houden voordat we het over volgend seizoen gaan hebben ;).

Maarja het is wel traditie om vanuit de II.4 meteen door te knallen naar de DBA Pro Playoffs. The Hammer deed het vorig jaar met een finale plaats. Hoogezand Allstars deed het ook al een paar keer, nu Helpman Hooligans nog dit seizoen en dan is het rijtje helemaal compleet.

Dus pas maar op, als ik er ooit weet te komen dan.....!

Last edited by BB-Patrick at 1/14/2009 6:15:48 AM

This Post:
00
57957.80 in reply to 57957.77
Date: 1/14/2009 7:24:51 AM
Overall Posts Rated:
55
Hmmm, met de punten die ik tot nu toe behaalde zo ik aan de overkant wel ietsje beter staan....

Is er een verklaring voor het verschil tussen de conferences?

Bijvoorbeeld dat de ploeg met het beste record altijd naar de kracht 8 gaat?

This Post:
00
57957.81 in reply to 57957.80
Date: 1/14/2009 8:23:26 AM
Overall Posts Rated:
00
Ik denk dat het verschil hem erin zit dat de grote jongens uit de Big 8 al op het hoogste niveau speelden toen de economie nog erg mild was voor de teams in de hoogste divisie (5 in seizoen 4 tegenover 1 great 8). Hierdoor hadden zij qua team een voorsprong op de overkant waar de samenstelling regelmatig veranderde (fanatiekere spelers misschien?).

Toch denk ik dat het verschil nu zeker niet groter zal worden aangezien de economie is aangepakt en er een fanatieke basis is. Aan ons de taak om het gaatje nu te zien dichten.

This Post:
00
57957.82 in reply to 57957.81
Date: 1/14/2009 9:50:59 AM
Overall Posts Rated:
22
Ik denk dat het verschil hem erin zit dat de grote jongens uit de Big 8 al op het hoogste niveau speelden toen de economie nog erg mild was voor de teams in de hoogste divisie (5 in seizoen 4 tegenover 1 great 8). Hierdoor hadden zij qua team een voorsprong op de overkant waar de samenstelling regelmatig veranderde (fanatiekere spelers misschien?).

Toch denk ik dat het verschil nu zeker niet groter zal worden aangezien de economie is aangepakt en er een fanatieke basis is. Aan ons de taak om het gaatje nu te zien dichten.

Niet geheel waar; Got Rice en Koninklijke waren als eerste in de DBA in seizoen 3. De rest kwam door de bot sweep in seizoen 4 in de Big 8. Ze hebben geen voorsprong gehad...wel is het waar dat diegenen al fanatiekelingen waren voordat ze in de topdivisie kwamen (Kaiser Chiefs; Gelis; Marline Forever en Icecream)...De aantal fanatiekelingen was toen wel onevenredig in de eerste paar seizoenen...

Het gat is nu kleiner geworden omdat de Great 8 nu inmiddels zodanig ververst is dat er alleen fanatiekelingen over zijn...Niet iedereen speelt TIE meer zoals 3 seizoenen geleden....

yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
This Post:
00
57957.83 in reply to 57957.81
Date: 1/14/2009 1:17:47 PM
Overall Posts Rated:
1212
Tuurlijk voor sommige zal dat zo zijn. Got Rice zit al sinds seizoen 3 in de DBA (toen nog I, die goeie ouwe tijd :)) Hoewel Hosa er al langer zit. Maar volgens mij is het zo dat tijdens de bot sweep van seizoen 4 er heel veel actieve teams naar de Big 8 zijn gegaan waar de Great 8 een mindere kwaliteitsimpuls heeft gekregen. (zie ook post Rijswijker)

De laatste seizoen zijn de laatste zwakke broeders gedegradeerd uit zowel de Big als de Great 8. Nu is het verschil goeddeels weggewerkt. Er zitten geen slechte teams meer in de DBA. Tuurlijk waren de economische omstandigheden vroeger beter. Maar als je het spel onvoldoende begrijpt en bijvoorbeeld 3 seizoen lang met een 5K stadion speelt heb je er een zeer beperkt voordeel van.

Het grootste verschil heeft hem denk ik gezeten in de activiteit maar als je lang in de DBA kan overleven merk dat het er economisch zo slecht nog niet is :)

This Post:
00
57957.84 in reply to 57957.83
Date: 1/14/2009 3:30:27 PM
Overall Posts Rated:
11
Klopt helemaal, speel sinds seizoen 2 in de nu dan DBA, in die eerste seizoenen was ik niet zo actief dus krijg nu de rekening gepresenteerd voor die periode. Komt natuurlijk ook vooral doordat in de seizoenen 2,3 en 4 dat er niet zoveel tegenstand was dat je met een niet zo sterk team gewoon met de 1e 4 kon meekomen.
Nu is het anders en ondanks dat ik te laat ben begonnen met betere spelers aan te trekken vind ik het spelletje zo toch stukken leuker dan voorheen

This Post:
00
57957.85 in reply to 57957.84
Date: 1/14/2009 3:46:39 PM
Overall Posts Rated:
1212
Het was gewoon een voorbeeld trouwens. Ik wil niemand betichten van het niet begrijpen van het spel. Ik sla de regels er zelf ook nog regelmatig op na :)

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk een spel kan nog zo leuk zijn maar zonder community zal het toch snel zijn charme verliezen. Binnen BB Nederland hebben we nu wel een vaste groep die met enige regelmaat op de fora van zich laten horen. Dat geeft het spel net wat extra's en kan me heel goed voorstellen dat het met de instroom van alle HT'ers in seizoen 3 het wel een stuk aantrekkelijk is geworden.

Ik zie binnen HT trouwens steeds meer dat mensen hun team laten voor wat het is en alleen supporter blijven voor de fora en de community er om heen. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik daar al 4,5 jaar blijf plakken. 4,5 jaar travian spelen zal me dus ook nooit lukken, juist vanwege de community en sfeer die het spel heeft.

This Post:
00
57957.86 in reply to 57957.82
Date: 1/15/2009 3:02:15 AM
Overall Posts Rated:
00
De aantal fanatiekelingen was toen wel onevenredig in de eerste paar seizoenen...

Dit is zeker ook een belangrijke factor! En het klopt ook dat met een 5k stadion je weinig voordeel haalde uit de eerste seizoenen. Bovendien ben ik volgens mij in dezelfde week als jou begonnen (bleek wel al gedgradeerd) en heb jij toch nog een klein voorsprongetje in spelersmateriaal denk ik. Het is dus zeker niet alleen cold hard cash maar ook gewoon fanatisme en strategie.

This Post:
00
57957.87 in reply to 57957.86
Date: 1/15/2009 6:47:59 AM
Overall Posts Rated:
55
Qua punten staan jullie n tenminste precies gelijk ;-)

Advertisement