Det går ju att vända och vrida på argumenten lite som man vill.
Vattjom insåg tidigt att man inte kunde slåss om titeln i år (heller) och hade då som mål att undvika kval OCH spara pengar.
Annars är ju detta spel uppbyggt att man kan hanka sig till slutspel, sedan köpa in ett lag EFTER sista omgången och satsa på titeln. *suck*
Tanken var lockande, men ekonomin räckte inte.
Vad jag menar är att vissa lag kanske bara förstärker precis så det räcker (för deras målsättning).
Men visst, som det ser ut idag är det väldigt snedvridet.
OM, och jag säger OM det ser likadant ut efter säsongsuppehållet så lär väl Jokehim kunna cruisa med TDL genom hela säsongen och ladda inför ett enkelt slutspel och ny finalplats.
Några lag på andra sidan kanske har ansträngd ekonomi (som Vattjom haft) och väljer att avbryta sin satsning i en allt hårdare konkurrens.
Det kan leda till att vi får ett par tankande lag i deras konf nästa säsong tillsammans med en nykomling. Kan ju vara en vinstdrivande startegi eftersom vår sida är så svag... Ett par inköp lagom till kvalet så säkrar man platsen, eller?
I det långa loppet jämnar det nog ut sig ska ni se.
För vad är det för skillnad på Loyks överlägsenhet mot Jokehims? Spelar ju ingen roll om man som tvåa i ena konfen aldrig slår ettan men är sju resor bättre än tvåan i andra konfen. Man är lika tvåa ändå.
Med det argumentet så är jag bättre manager än alla andra lag som satsat men inte nått final, eftersom jag åtminstone sparat pengar denna säsong ;)
Nu är det väl tur att alla inte har som målsättning att bara vinna.