És la avantatge d'entrenar a 1 posició en comptes d'entrenar a 2 posicions, s'entrena molt més ràpidament. Si ell hagués entrenat a 2 posicions la DI segurament només hagués pujat 3 nivells i no tindria pujada de TI com a secundària. Jo mateix estic fent el mateix en el meu aler entrenar-lo a 1 posició.
És lo que fan totes les seleccions per entrenar els seus jugadors, i majoritàriament els managers entrenen a 1 posició, especialment defensa exterior(presió), defensa interior, tir interior, abast de tir(pases opcional a 2). S’hauria d'entrenar a 1 posició posant-lo 48 minuts a 1 partit així es poden entrenar a 3 jugadors per setmana. Així entrenen també la majoria d'equips que estan a 1a divisió en BB, com per exemple a BB Espanya. També seguint amb el tema dels alers hi han 2 projectes més interessants, 1 és potencial franquicia(difícil per l'absoluta...) i l'altre super-estrella que és el jugador que tinc jo. En qualsevol cas, crec que fins i tot Verdera amb 21 anys podria ser inclús seleccionable per l'absoluta si segueix aquesta progressió(per cert entrenador nivell 6).
Deixant de banda els alers entrem en tema interiors, aquí la cosa és més complicada. Hem perdut casi tots els partits perquè estem en clara desavantatge amb interiors. No tenim cap jugador que despunti dels interiors en cap habilitat, cap d'ells supera el nivell 12. Jugadors que arribin per exemple a ser un 15-14-14 o per l'estil cosa normal en la majoria de seleccions dubto que ho tinguem la pròxima temporada. Països com Moldàvia(41 equips actius) o Islàndia(63 '' ) que per tamany d'usuaris són pràcticament iguals a Andorra tenen jugadors com:
Igor Gurghis
(12285450)Valentin Adamenco
(12285287)Nicolae Stepanov
(12530093)Anton Sveinsson
(12279707)Ríkharður Aðalsteinsson
(12279543)Erlendur Sindrason
(13699408)He posat nomes 6 jugadors, però en podria posar una llarguíssima llista d'exemples.
Jugadors totalment sostenibles a Andorra. Són jugadors que s'entrenen com nosaltres voldríem, entrenats en TI-DI a 1 posició i rebots a 2 posicions. Si s'entrena així durant 3 temporades sense perdre setmanes d'entrenament i amb un nivell entrenador de nivell 5-7 surten jugadors com aquests amb 20 anys o 21 i que se'ls i pot donar també 1vs1 i tir en A-AP per fer-los més complets, com deia ara mateix estem lluny de tenir jugadors tan determinants.
Ara mateix l'única esperança per la pròxima temporada es depèn de com evolucioni Murgadel , ara mateix encara està verd tot i estar entrenant. Jugadors com el Picañol, la seva evolució depèn del BuzzAND, fins ara està progressant molt lentament, 1 pujada cada 4 setmanes quan podria tenir casi a 1 pujada per setmana fent lo que he mencionat abans i el Timoteu també ha de seguir millorant bastant encara que tampoc entrena a 1 posició. L'altre jugador que va postejar ahahahaha al foro: Miquel Moya
(15129484) és una incògnita, la seva resistència és pèssima i té altres secundàries baixes a pesar de tenir TI-DI-RE el veig molt verd. Els demes interiors que tenim a la base de dades tinc molts dubtes de que progressin adequadament, us posaré alguns exemples;
Quintí Alcaide
(15129463) temporada en blanc(i això que si s’hagués entrenat valia la pena).
Ricard Sancristan
(17111133) valia la pena entrenar-lo i aquest inclús potencial d'absoluta.
Àlex Cullell
(17111103) Temporada en blanc casi.
Joan Vicenç Rausell
(17111668) Sense entrenar
Àlex Albertí
(15129471) Fitxat fa poc i temps perdut, molt poc entrenat, espero que ara entreni.
Aquests nomes son alguns exemples, en alguns casos per inactivitat, altres per deixadesa no se'ls entrena els 48 minuts setmanals mínims. En tots ells nosaltres hem contactat amb els managers, ofert ajuda, consells, però nosaltres no podem fer més. Lo pitjor és que els managers no entrenen però tampoc els posen a la venta.