Så er det vidst på tide med en helt frisk kandidat…
Jeg har de seneste sæsoner overvejet at stille op til valg, og har i denne valgt at gøre det.
Der kan ikke være tvivl om at det er svært at være landstræner i DK, og det er klart et problem at få holdet til at præstere optimalt når man ikke kan aktivere og engagere flere trænere i deres landsholdsspillere.
Med mit kandidatur følger også et nyt forsøg hvorpå der kan skabes et tættere bånd til de aktive trænere og til resten af BB-DK.
Landsholdet er alle danske træneres hold, og jeg vil derfor arbejde på at det er med tæt kontakt til de engagerede trænere holdet skal bygges op.
Det er derfor vigtigt både at tage fat i de trænere som lige nu har spillere, men mindst lige så meget at få fat i de trænere som har spillere der mangler en smugle før de er klar til landsholdet.
Lige netop de trænere som træner aktivt på spillere der er lige er lidt ældre end 21 mener jeg skal have en gulerod der gør at de vil træne spillere videre.
Jeg har derfor en plan om at landsholdet skal startes fra bunden. Dette skal ske ved at kun kigge på spillere i alderen 26 og yngre vil være hvad der skal satses på. Der er altså nu kun 9 af de lige nu udtagene spillere der vil have mulighed på dette nye landshold. Det vil gøre at de lidt yngre spillere vil have en mulighed for at komme på landsholdet. Håber er derfor at kunne fange mange spillere ikke langt fra efter de er for gamle til U21 holdet, for at sikre at spillerne fortsat vil blive trænet. Derfor håber jeg også på et tæt samarbejde med U21 for bedst at kunne arbejde videre med de spillere der bliver udviklet her fra.
Denne idé vil selvfølgeligt kræve en masse arbejde og tid, som jeg er klar til at smide i det!
Mit kandidatur er samtidig med tæt samarbejde med RoqueSC som vil fungere som ”co-landstræner”
Om mig kan siges at mit hold Birkelund Babes som spiller i II, hvor jeg bruger meget energi og tid på talentudvikling. Det ses dog tydeligt af mit holds korte levetid at erfaring måske ikke er nøglen til min opstilling, men engagement er derimod hvad jeg mener BB-DK har brug for lige netop nu!
Så hvis i mener BB-DK har brug for en landstræner med engagement til at lave en nulstilling af det nuværende landshold, og gennem kontakt til trænerne løfte landsholdet fra hvor er er nu, så stem Haukson!