Torbeck har just nu 83 TSP. Han har också endast Perenial Allstar så inga skills jag behöver vara försynt med att visa då han aldrig kommer bli tillräckligt bra som startspelare i SBBL med de skills han har. Inte otänkbart att jag rentav säljer honom. Ogillar hans låga skills i passning. Offrade 4-5 veckor på att höja från atrocious trots detta. För mitt eget lags bästa borde jag inte lägga krut på att träna upp U21 spelare utan potential till landslaget men har svårt undvika lockelsen när jag draftar spelaren av sådan kvalitet

Till kommande säsonger kommer en liknande spelare som Torbeck från egna leden. Dessbättre med Superstar potential så kan rentav vara värd en chans som startspelare i SBBL!? TSP: 70 (32 + 38) och likt Torbeck jämnt tränad i insideskills så kommer antagligen ha lite väl låg lön för att se duglig i jämförelse med andra länders spelare men likt förbaskat vara rätt nära i spelstyrka. Lindhhult har 13 TSP lägre just nu än Torbeck men då Torbeck haft 16 pops sen han fyllde 20 så lär Lindhhult vara än vassare än Torbeck när han fyllt 21 och kunna bidra med än mer än Torbeck, vilket blir än mer uppenbart med tanke på att han har lågt värde i driving som tränas snabbt. Kommer garanterat bli lite sådan träning som mix med inside kommande säsonger.
Benjamin Torbeck (40186493)
Power Forward
Weekly salary: $ 18 641
Role: rotation player
DMI: 307200
Height: 6'11" / 211 cm
Potential: perennial allstar
Game Shape: strong
Jump Shot: prominent Jump Range: awful
Outside Def.: respectable Handling: average
Driving: respectable Passing: awful
Inside Shot: sensational Inside Def.: prolific