Jeg tror ikke det kan defineres præcist hvor lang tid en mentorordning skal vare. Vedkommende man coacher skal føle sig godt inde i tingene og være klar og det kan jo godt tage en sæsons tid....eller måske 2.
Jeg har gennem en række sæsoner fungeret som mentor i Hattrick og min erfaring er, at det varierer ekstremt meget. Nogle af mine lærlinge er hurtigt rykket videre efter de på en halv sæson har lært det grundlæggende. En af dem overhalede mig sågar på et par sæsoner og er i dag landstræner i et andet land. Andre bliver hængende og modtager i mange sæsoner til tider råd og vejledning selvom de har styr på det grundlæggende og således bare har behov for en at diskutere deres prioriteter med. Begge dele synes jeg er helt i orden, om end det selvfølgelig er den første hjælp, der er den vigtigste (og mest ressource-krævende).
Desværre føler jeg ikke, at jeg har tilstrækkeligt styr på dette spil til at kunne agere som mentor - jeg overvejer nærmere at skulle søge en mentor, men jeg går ud fra, at der nok er andre, der har mere behov for det end undertegnede. Trods alt... ;-)