BuzzerBeater Forums

BB Norge > Til Nye Brukere

Til Nye Brukere (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
50949.1
Date: 9/21/2008 8:48:49 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
133133
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Buzzerbeater har hatt en voldsom vekst i det siste, nå med 35,000 brukere.
I Norge har det også kommet noen nye brukere, 147 aktive nå. Men lignende
økninger har vi hatt tidligere også, for så å miste 30% av brukerne kort tid etter.

Mitt spørsmål er:

1) Er det noen som blir informert om når nye brukere melder seg på, og som tar de i mot med en velkomst-PM, med relevante linker el. ?

2) Eksisterer det en norsk tråd som gir en rask innføring i spillets prinsipper, tilsvarende den som er på det engelske help-forumet? Det norske help-forumet er så dødt, at jeg mistenker at det uansett er svært få som finner frem tid.
En slik innføringstråd burde muligens ligget som en slik rød låst tråd på Norge-forumet.

This Post:
00
50949.2 in reply to 50949.1
Date: 9/22/2008 3:46:18 PM
Overall Posts Rated:
3838
Jeg har ingen svar, men er enig i spørsmålene..

Som halv-ny bruker kan jeg si så mye som at jeg fikk en type standard velkomstmelding fra buzzerbeater, med veldig enkel opplysning om at det finnes forum og slikt, men ikke hvor jeg finner forumet for mitt land. Det fant jeg ut idet jeg gikk inn på league-forumet og noen(husker ikke hvem) som hadde skrevet en tråd der det opplystes om hvor det var.

Det burde lages en oversiktstråd med linker til Hjelp, Nye spillere, og evt diskusjonstråd for taktikk. Og ikke minst BB-scout som hjalp meg å løfte nivået et hakk eller to opp uten å skifte ut noen spillere eller vente et halvår før de er blitt gode nok.
Denne burde, som Stål-Castro sier, bli satt som en rød låst tråd.

Det hjalp også å studere gamle kamper til en del BLNO lag for å se hvordan de hadde taklet forskjellige motstandere, men dette er en ganske langdryg prosess som stort sett bare analytiske/matematisk anlagte har tålmodighet til.

This Post:
00
50949.3 in reply to 50949.2
Date: 9/23/2008 3:14:01 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
133133
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Dette er kun er "fornorskning" av et innlegg som ligger på det engelske help-forumet, og kan kanskje være et utgangspunkt for videre diskusjon.

1) Ligakampene spilles på tirsdag og lørdag, og din neste cup-kamp (hvis du fortsatt er med) er på torsdag. Før din neste kamp bør din første prioritet være å sette opp laget, og taktikken. For å gjøre dette, trykk på linken under TEAM-menyen på venstre siden klaldt ”SCHEDULE” , og velg deretter "SET ORDERS" ved din neste kamp.. Dette vil lede deg videre til TACTICS-siden.

2) På dette tidspunktet kan det være en idè å åpne en separate browser hvor du klikker deg inn på lagoppstillingen din under ”ROSTER”.

3) Fra TACTICS-siden bør du gjøre følgende:

- Velg de 12 spillerne du ønsker å benytte i neste kamp;
- Velg hvilke fem spillere som skal starte kampen, samt reserve-spillere;
- Velg din taktikk ved angrep samt forsvar, og hvilken innstilling laget skal ha.

Hvilke valg du gjøre er helt opp til deg, men det kan være greit å variere litt i begynnelse for å selv se hvordan oppnår best effekt med ditt lag.
Les mer om hva de forskjellige taktikk-valgene innebærer under COMMUNITY – RULES i venstre meny.

Mange nye brukere er usikre på hvordan de skal sette opp laget. En måte å starte på er å sortere laget ditt under ROSTER etter posisjon, og deretter velge de høyest betalte fra hver posisjon i startoppstillingen. Deretter de nest høyest betalte som reserver, osv.

Når det er sagt bør du også ta hensyn til spillernes alder; Yngre spillere vil øke sine ferdigheter raskere når de blir trent, prioriter derfor disse.

Andre hjelpfulle tips

Sesonglengde
Sesongen varer i 14 uker -- 11 er normal sesong og 3 er holdt av til sluttspillet.

Posisjoner

C - Center: Beveger seg normalt nær kurven, og er hovedansvarlig for å plukke returer, skal også blokkere skudd, og score fra nært hold.
PF - Power Forward: Er litt mer bevegelig enn Center, men spiller også nær kurven, Ansv. for returer, blokkere skudd, og score fra nært hold.
SF - Small Forward: Normalt større en guardene, men mindre enn power forwarden. Lagets mest allsidige spiller, både utside og innside fokusert.
PG - Point Guard: Svært viktig spiller som initierer angrepet, og kontrollerer mye av tempoet i det offensive spillet..
SG - Shooting Guard: Generelt den spilleren som tar majoriteten av skuddene fra utsiden, hvorav mange er 3-poenger forsøk.

Forkortelser fra Match Rapporten

MIN - Minutes Played
FG - Field Goals * (* The FG statistic also takes into account 3FGs)
3FG - 3-Point Field Goals
FT - Free Throws
OR - Offensive Rebounds
TR - Total Rebounds
AST - Assists
TO - Turnovers
STL - Steals
BLK - Blocks
PF - Personal Fouls
PTS - Points

Forkortelser fra Shedule-siden

Regular Season
C - Cup Game
SC - Scrimmage Game
TV - Televised League Game
PL - Private League (Supporter Feature)

Playoffs
PO - Playoff Game
SF - Semi-final Game
F - Final Game
TB - Tie-breaker Game
RL - Relegation Game

Relevante ferdigheter for hver posisjon

Treningen i Buzzerbeater er designet slik at hver enkelt manager kan utvikle unike spillere. Alle ferdigheter har relevans uansett
hvilken posisjon spilleren har, det er dog viktig å merke seg at enkelte ferdigheter har mye større betydning enn andre.

Point Guard
(1) Handling, Passing
(2) Outside Defense, Driving
(3) Jump Shot, Jump Range

Shooting Guard
(1) Jump Shot, Jump Range
(2) Handling, Passing,
(3) Driving, Outside Defense

Small Forward
(1) Jump Shot, Jump Range, Outside Defense
(2) Handling, Passing, Driving
(3) Inside Shot, Inside Defense
(4) Rebounding

Power Forward
(1) Inside Shot, Inside Defense
(2) Rebounds, Blocks
(3) Driving, Passing
(4) Jump Shot, Handling

Center
(1) Inside Shot, Inside Defense, Rebounds
(2) Blocks
(3) Handling, Passing

This Post:
00
50949.4 in reply to 50949.3
Date: 9/23/2008 2:30:21 PM
Overall Posts Rated:
00
Da har jeg opprettet tråden til Steel Fidel inne på hjelp - forumet. Det er dødt der nå, men det blir det nok ikke lenger. Skal sette meg ned å "snekre" sammen en del linker som er på engelsk. Her er linken til hjelpeforumet: "(51180.1)" Ta og legg dette forumet som favoritter :)

Last edited by Racerblade at 9/23/2008 2:32:47 PM