BuzzerBeater Forums

BB Norge > Hva er ditt beste tips til nye og etablerte lagledere?

Hva er ditt beste tips til nye og etablerte lagledere?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
236385.1
Date: 2/22/2013 3:05:16 PM
Overall Posts Rated:
3838
Dersom du er ny lagleder, og har pløyd deg gjennom forumet til du nådde denne tråden, så hold deg fast. Er vi heldige får vi tips fra noen av de store som virkelig har lykkes. Er du veteran kan du sikkert plukke opp ett og annet som har gått deg hus forbi eller ting du rett og slett har glemt.

Tips nr 1: (selv om laget mitt ikke er håndtert godt nok i nåværende sesong), er å sørge for at spillerne får mellom 60 og 75 minutter hver uke for å være i best mulig form (gameshape for dere med engelsk meny).

Jeg har flere tips, men sender ballen videre og kommer heller tilbake med flere etterhvert (draft strategi kommer ihvertfall før deadline).

This Post:
00
236385.2 in reply to 236385.1
Date: 2/23/2013 6:14:28 AM
Overall Posts Rated:
9494
Jeg har ofte sett bedre utfall op gameshapen min når jeg gikk for 55-70 minutter, mener å ha lest at alt innenfor 50-75 kan gi positivt utslag.

Mitt tips: Hvis du har lest forumet fra ende til annen, har du sikkert skjønt at look inside offense dominerer om dagen, så mye at BBene tenker å endre shot blocking og look inside offense. Så før man kjører på og satser 100% på et look inside lag, kan det være lurt å avvente litt og se hva som endrer seg neste sesong.

En annen ting, entusiasme har også kraftig innvirkning på kamp utfall,, bruk take it easy hver gang du har en ganske sikker seier.

This Post:
00
236385.3 in reply to 236385.2
Date: 2/23/2013 12:00:26 PM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
146146
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Invester i arenaen. Sjekk hvordan de etablerte i spillet har prioritert de forskjellige sete-alternativene.
Juster billettprisene i forhold til divisjonen du er i. Prøv deg frem til det blir tilnærmet optimalt.

This Post:
00
236385.4 in reply to 236385.3
Date: 2/25/2013 11:02:13 AM
Overall Posts Rated:
4545
Enig i de foregående ang. arena (viktig, viktig!), annet "that comes to mind" (og arrester meg gjerne om jeg er på vidda):

Trading vs trening

* Handle spillere i sesongpausen (les: nå), da dumpes de overbetalte spillerne fra lagene som mislykkes i playoff/relegation
* Selg i uken før playoff starter
* Ikke vær for ambisiøs med antall spillere som trenes - det tar laaang tid og lønner seg ikke med tanke på salg med mindre det er snakk om en guard/sf som du har brukt sesongvis av trening på. Tren heller primært med tanke på fremtidige spillere til egen stall og kjøp/selg det du trenger ellers
* Tren 1 pos for max uttelling
* Tren guards/sf - rene pf/c lønner seg ikke

Staff

* Ikke bruk unødvendig mye $$$ på staff, advanced (4) - kanskje superior (5) på trainer holder
* Se nøye på ukelønna, ansett i nedre skikt (under 14k pr uke for advanced)
* Bytt ut staff hver 2. sesong

Økonomi

* Sjekk "gulvet" (salary floor) for din klubb - ingen grunn til å ha en stall som tjener mindre enn gulvet
* Norske spillere - gjerne på landslaget - gir mest "merch" i kassa

...send meg gjerne en BB-mail dersom noe.

This Post:
00
236385.5 in reply to 236385.4
Date: 2/25/2013 11:49:14 AM
Overall Posts Rated:
3838
Draft:

Her prioriterer jeg alltid speidersammenkomst først, deretter gruppevisning. Koster mye, men da er jeg relativt sikker på at jeg ikke overser noen supertalenter.

Ellers er prioriteringene mine potensial - alder (selv om erfaringene fra U21 databasen ofte viste at de beste 19åringene er fullt på høyde med 18åringene fra året før som har fått trening en hel sesong) - antall stjerner. I tillegg blir det en avveining ift høyde og hva jeg planlegger å trene, basert på eventuelle spillere jeg allerede trener. Posisjonen som er angitt sier noe om hva de er best i nå, men høyde er viktig for hvilke egenskaper de trenes raskest i.

Har du fått en spiller som du ikke får trent pga høyde, eller at du allerede trener for mye, anbefaler jeg sterkt å selge så raskt som mulig. Det kan være gode penger å hente fra lagledere som leter etter et dugelig treningsobjekt. Etterhvert som ukene går faller prisen drastisk på unge spillere dersom de ikke får trening.