BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT - Maleisië

NT - Maleisië

Set priority
Show messages by
This Post:
00
21939.1
Date: 3/30/2008 6:43:45 PM
Overall Posts Rated:
506506
Vorige week werd er ongelukkig in de verlenging verloren van Taiwan met 2 punten verschil. In de laatste secondes stonden we constant voor, helaas kwam Taiwan, die alles op alles zette om te winnen, steeds weer langzij, om op het einde de buzzerbeater erin te leggen.

We zijn nu terug te vinden op een 12e plek met 5 winstpartijen en 2 verliespartijen. Maandagavond om 7 uur komt het nog ongeslagen Maleisië op bezoek. We willen graag bij de eerste 16 eindigen, omdat de kans dan groot is dat we thuisvoordeel krijgen in de volgende ronde, dus een winstpartij is mooi meegenomen.

Er zijn nog twee geblesseerde spelers in de selectie, Giphart en Groters staan beiden nog voor 1 week aan de kant. Verder heeft Koevoet overuren gedraait afgelopen week, hij speelde meer dan 140 minuten, omdat zijn manager hem niet meer kon vervangen voor de wedstrijd van donderdag door de serverproblemen.

Dit is de laatste wedstrijd in de poulefase, hopelijk kunnen we die afsluiten zoals we begonnen, met een winstpartij!

Mvg,

Team Nederland.

This Post:
00
21939.2 in reply to 21939.1
Date: 3/31/2008 2:01:24 PM
Overall Posts Rated:
506506
Wedstrijdlinks: boxscore: (1259) , live: (http://208.75.213.40/BBWeb/reportmatch.aspx?MatchID=1259)

Redelijk spannende pot, we staan zo'n 10 punten voor aan het begin vh 3e kwart nu.

Op de PF positie missen we wat reboundkracht zonder Giphart en Koevoet (mediocre vorm), dus dat kan nog een probleempje worden misschien.

Last edited by BB-Patrick at 3/31/2008 2:04:09 PM

This Post:
00
21939.3 in reply to 21939.2
Date: 3/31/2008 2:18:10 PM
Overall Posts Rated:
284284
23 punten voor na 3 kwart. Lijkt me binnen

Kan iemand mij even bij praten over hoe wij staan Internationaal? Ik zie dat we veel wedstrijden gewonnen hebben de laatste tijd. Opvallend voor een land met zo weinig managers.

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
21939.4 in reply to 21939.3
Date: 3/31/2008 2:29:14 PM
Overall Posts Rated:
506506
Dan moet we bij het begin beginnen ;)

Vorig seizoen, dus seizoen 3 werden de NT's geintroduceerd. Alles moest opgestart worden, want al heel snel na de verkiezingen begonnen de continentale kampioenschappen, voor ons het EK dus.
We zaten in de 1e ronde met 6 teams in de poule en we misten plaatsing voor ronde 2 doordat we de laatste wedstrijd tegen onze directe concurrent verloren. In die poule werden 3 wedstrijden gewonnen en 2 verloren. De nummer 1 van onze poule werd als verwacht Spanje, die nu zelfs bij de laatste 8 van de wereld zit en daar momenteel zelfs aan de leiding gaat in de groepfase.

In seizoen 3 waren er verder geen officiele wedstrijden voor ons, omdat we uitgeschakeld waren, net als vele andere teams, gelukkig konden we nog oefenwedstrijden spelen, en het NT klaarstomen voor volgend seizoen door louter 18 en 19 jarigen te selecteren.

In seizoen 4 zijn er meerdere toernooien, je hebt het WK, met volgens mij de beste 4 teams per continent, bij ons dus de top4 van het EK. Alle teams die niet mee kunnen doen aan het WK, spelen in een toernooi met als prijs thuisvoordeel in de volgende kampioenschappen. Wij spelen hier ook in. De beste 32 teams gaan door naar de volgende ronde.
De eerste 4 wedstrijden werden door ons gewonnen, doen kregen we een pak slaag van Hongarije, die crunch time speelden tegen ons. De week erna wonnen we van het toen nog ongeslagen Slovenie en waren we al zeker van plaatsing. Toen werd van Taiwan verloren, die hun laatste kans logischerwijs met een crunch time pakten.

En dan zijn we hier aanbeland. We hebben ons dus als redelijk vroeg in het toernooi een mooie uitgangspositie kunnen verschaffen, wat hopelijk ons in de volgende ronde een mooi voordeel oplevert.

Last edited by BB-Patrick at 3/31/2008 2:30:07 PM

This Post:
00
21939.5 in reply to 21939.4
Date: 3/31/2008 3:15:09 PM
Overall Posts Rated:
284284
Kijk, binnen no-time helemaal op de hoogte.

Jullie, wij Nederland, zijn dus pas 1,5 seizoen bezig. Verklaard dat o.a. waarom wij zoveel wedstrijden kunnen winnen, of heeft het gros van alle landen relatief weinig managers?
Hoe zien jullie de toekomst eigenlijk? Kunnen we iets neer gaan zetten? Ik heb zelf nog niet echt een idee, vanwege gebrek aan kennis van hoe het talentensysteem werkt. Hoe werkt het krijgen van talenten hier eigenlijk? Net als in een managergame als HT? Dus hoe meer managers, des te meer, competities, des te meer toptalenten een land krijgt? Of krijgt elk land evenveel echte toptalenten te verdelen, ongeacht het aantal managers? Ik neem aan het 1e wat natuurlijk super zuur is omdat Nederland geen basketballand is en BB dus nooit écht zal aanslaan en dus op de lange termijn lastig kunnen meedraaien in de top.

Is er trouwens een soort van structuur binnen NT-NEderland, dat er door bondscoach en assistenten aangegeven wordt wat er het beste getraind kan worden?
Bij HT zijn er bijvoorbeeld scouts die de tranferlijst afgaan en singnalen afgeven dat een speler te koop is en ook kenbaar maken hoe hij getraind moet worden. Alles in het kader om Nederland een zo n sterk mogelijk team te maken.

Last edited by Maupster at 3/31/2008 3:20:55 PM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
21939.6 in reply to 21939.5
Date: 3/31/2008 3:27:29 PM
Overall Posts Rated:
506506
Hmm ik weet niet echt hoe het zit met de aantallen managers, maar ik weet wel wat we in Nederland altijd rond de 120 'actieve' zaten totdat die pagina op Hattrick kwam (op HT is NL namelijk heel groot). Ik verwacht dan ook dat we zo weer wegzakken, omdat velen er meteen de brui aan geven mede door de problemen.

Meer managers staat voor meer competitie, wat weer leidt door meer talenten uit de draft (48 per competitie), dus weer meer kans op talenten. Echter wil dit niet zeggen dat als je kleiner bent je dan geen toptalenten krijgt, de kans is gewoon wat kleiner. Dit jaar hebben we namelijk ook een paar geweldige talenten uit de draft gepickt, zoals onze 18 jarige SG en PG, waarvan ik denk dat er in heel BB bijna geen betere PG's rondlopen als deze 18 jarige, vooral omdat hij ook altijd met een zo hoog mogelijke coach en op 1 positie is getraind.

Het risico nu is weer dat geweldige talenten bij teams terechtkomen die toch weer bot worden, waardoor ze verloren gaan. Daar is helaas niets tegen te doen.

Er is in NT NL zeker een structuur, Rijswijker is de BC, ik ben de enig nog overgebleven hulp. Donderwolk was er heel seizoen 3 nog bij, maar besloot met alles te stoppen (zowel HT als BB). Omdat het nog redelijk kleinschalig is, is er nog niet zo'n uitgebreid scoutingsorgaan nodig als in HT. Met zijn tweeen konden we de meeste teams wel salaris-scannen op de talenten van afgelopen seizoen. We werken gewoon met lijsten waar de beste spelers opstaan.
De TL wordt ook wel in de gaten gehouden en vaak krijg je ook tips van andere die merken dat bijzondere spelers op de TL staan, het lastige is alleen dat je niet op nationaliteit kan zoeken. Rijswijker krijgt ook een overvloed aan berichten van managers die hun eigen spelers willen aanprijzen. Trainingsadviezen etc geven we ook, en tot nu toe zijn we er erg gelukkig mee dat de meeste managers zich ook hieraan willen aanpassen. Sommige managers vroegen ook om trainingsadvies, omdat ze zelf ook beginnende managers waren.

Last edited by BB-Patrick at 3/31/2008 3:28:01 PM

This Post:
00
21939.7 in reply to 21939.6
Date: 3/31/2008 3:40:28 PM
Overall Posts Rated:
284284
Echt een voordeel dat alles nog zo pril is he, alles is nog goed naar de hand te zetten. Moet vast leuk zijn geweest voor jullie dat je zo vroeg in het spel gestapt bent en alles van beginpunt hebt kunnen sturen.

Tof om te horen dat we 2 megatalenten hebben. Jammer dat wat ik dacht de waarheid is. Hoe meer competities, des te vaker 48 talenten weggeven wordt. Maar misschien dat BB, voor de eerlijkheid, elk land gewoon het zelfde x aantal echte toptalenten geeft en als een ander land meer managers heeft dat x aantal vermeerderd word met middelmatige talenten. Dat zou kunnen...

Jammer idd dat veel nieuwe clubs nu al weer onbeheerd zijn en dus talenten straks zullen weg kwijnen.

Ik heb iig 4 scouts, sta op plek 8, dus laat dat toptalent maar komen. Ik zal hem liefkozen, goed voeden Kan dit doorgegeven worden aan BB-Charles, of Mark?

Last edited by Maupster at 3/31/2008 3:42:02 PM

This Post:
00
21939.8 in reply to 21939.7
Date: 4/1/2008 6:38:26 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Zoals het er nu uitziet, zijn er nog wel een paar mensen bijgekomen die wel zullen blijven helpen met de BB-community in Nederland. Natuurlijk zal een groot deel ook stoppen vanwege de problemen, maar de echte fans van basketbal in Nederland, zijn gewend dat het moeilijk is om het te volgen, dus zullen waarschijnlijk ook niet zo snel opgeven.

This Post:
00
21939.9 in reply to 21939.8
Date: 4/1/2008 7:25:45 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
483483
Second Team:
De Grote Spelers
Eventjes een puur wiskundig schema er op losgelaten en vanaf de volgende ronde moet het er als volgt uitzien:

1 Kroatie
32 Turkije

16 Peru
17 Ierland

9 Zwitserland
24 Taiwan

25 Litouwen
8 Japan

5 Engeland
28 Israel

12 Servie
21 Belgie

20 Colombia
13 Rusland

29 Bulgarije
4 Portugal

3 Bolivia
30 Oekraine

14 Tsjechie
19 Slovenie

11 Roemenie
22 China

27 Slowakije
6 Maleisie

7 Hongarije
26 Venezuela

10 Nederland
23 Panama

18 Estland
15 Denemarken

31 Bosnie
2 Polen

Waarbij natuurlijk altijd het hoogst geplaatste land thuisvoordeel heeft en winnaar 1/32-16/17 etc. etc.

Denk dat we in dat geval niet mogen klagen met Panama, hun beste center staat in de verkoop met 13 op IS maar verder 4tjes, denk dat ze allemaal van dat soort centers hebben. De ronde erna is Hongarije de hoogstwaarschijnlijke tegenstander en die hebben we al eens verslagen. Kwartfinales lijken me dus een realistisch doel.

This Post:
00
21939.10 in reply to 21939.9
Date: 4/1/2008 7:37:24 AM
Overall Posts Rated:
506506
Panama zou een aardige loting zijn ja, maar de vraag is of ze wel op deze manier gaan loten. Maarja we verdienen ook wel een wat redelijkere loting na deze fase vind ik zelf, 5 teams waartegen we hebben gespeeld hebben zich geplaatst voor deze ronde, waarvan 4 teams met 6 of meer wins. Bijna zwaarder kan je niet loten, hehe.
Roemenie - China, als dat er hem wordt, wat een wedstrijd.

Hongarije hebben we overigens van verloren vorige keer, maar ik verwacht dat we die wel gewoon kunnen verslaan.

Last edited by BB-Patrick at 4/1/2008 7:38:30 AM

This Post:
00
21939.11 in reply to 21939.10
Date: 4/1/2008 11:30:31 AM
Overall Posts Rated:
22
Het is Panama geworden; we spelen thuis.

Hun beste speler in TL;
effe kijken in hun keuken...;p

José Guadalupe Bañuelos (2444433)
Weekly salary: $ 10 915
DMI: 37900
Height: 6'11" / 211 cm
Game Shape: respectable
Jump Shot: pitiful Jump Range: mediocre
Outside Def.: inept Handling: inept
Driving: mediocre Passing: inept
Inside Shot: tremendous Inside Def.: strong
Rebounding: average Shot Blocking: inept
Stamina: average Free Throw: awful

Experience: pitiful

Last edited by GM-Rijswijker at 4/1/2008 11:32:36 AM

yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."