BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Danmark - Tyrkiet

Danmark - Tyrkiet (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
00
193646.1
Date: 8/8/2011 10:49:35 AM
Overall Posts Rated:
754754
Så er det ved at være tid til denne sæsons første landskamp. Vi ligger hårdt ud imod verdensranglistens nummer 16 Tyrkiet.
En hård modstander at starte ud imod, men altid godt at blive testet i mod de bedste hold.

Jeg vil kommentere på taktik og opstilling efter kampen, da jeg ikke vil afslører for meget inden.

Jeg vil som altid være online på chatten under kampen.

funzip

This Post:
00
193646.2 in reply to 193646.1
Date: 8/8/2011 10:57:59 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Slevensky er klar til kamp og vil gøre sit bedste for at være med til at slå overmagten.

This Post:
00
193646.3 in reply to 193646.2
Date: 8/8/2011 5:16:53 PM
Overall Posts Rated:
754754
Det gik desværre som forventet her til aftenens kamp. Tyrkiet er bare et markant stærkere hold på alle positioner. Ligger specielt mærke til at alle deres guards har en løn på 150k eller højere.

Valgte at tage det roligt i denne kamp, for at spare noget holdånd sammen til senere i turneringen. De første 3-4 kampe skal vi virkelig overraske for at få point på kontoen. Men vi går selvfølgelig efter det!

Jeg vil tilgengæld gerne sige tillykke til U21 holdet, med deres overbevisende sejr her til aften. Og da næste uges modstander Bahamas også ser overkommelig ud, er der gode muligheder for en god seedning.
Som landstræner er det dog bekymrende at 7 ud af 12 spillere i u21 truppen, ikke har det fornødne potentiale til at komme på senior landsholdet. Hvis det er de talenter der er, må det siges at være et skridt tilbage.
Samtidig så er der akut mangel på managers der vil træne inside talenter 1 pos. At vores bedste u21 center kun har en løn på 39k, er simpelthen heller ikke nok, hvis vi vil have et stærkt u21 eller senior NT. Andre lande har nemt flere inside spillere med lønninger på mellem 80k og 100k. Så lad det være et hint til dem der gerne vil have en nem vej til U21 holdet og for den sags skyld Senior holdet også.
Det her er jo heller ikke kun landsholds bb det gælder for. Hvis man har ambitioner om at nå DBL, hjælper det ikke at man træner inside spillere med allstar potentiale, da de aldrig vil blive gode nok.

Det var et opstød fra min side. Lad mig igen sige, at er man i tvivl om hvad der skal til af potentiale, og hvordan man kommer igang med den optimale træning, er man mere end velkommen til at skrive.

mvh

funzip

This Post:
00
193646.4 in reply to 193646.3
Date: 8/10/2011 5:18:42 PM
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8484
Jeg kan så oplyse at der kun har været én inside spiller (af dem fra draften) med mvp potentiale eller højere, til salg i denne sæson, derfor er det heller ikke let at få fat i dem. Just my 2 cents.

This Post:
00
193646.5 in reply to 193646.4
Date: 8/10/2011 5:40:40 PM
Overall Posts Rated:
754754
Jeps Karlo Grønlund, som heldigvis endte på danske hænder, hos Team Voldsom Olfert. Men som skrevet så er det ikke kun med henblik på Landsholdet at jeg skriver. Jeg mener at hvis man har ambitioner om at træne en spiller op til DBL, så er allstar lvl bare ikke nok. Så må man ud og hente en udlænding... desværre;) Og det skal også læses som et opråb til dem der så drafter inside guldet, om enten at udnytte det og få trænet, eller få solgt og scor kassen.

Vi skal gerne have hævet niveauet og interessen i BB DK:)

This Post:
00
193646.6 in reply to 193646.5
Date: 8/11/2011 4:05:31 AM
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8484
Det er helt super at du lavet et opråb

Ja jeg faldt forleden over en 23 årrig center med HOF potentiale der storset ikke havde modtaget træning siden han var draftet, det er simpelthen så ærgeligt.