BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Box&1 en Iso

Box&1 en Iso

Set priority
Show messages by
From: Nick
This Post:
00
173419.1
Date: 02/03/2011 07:01:17
Overall Posts Rated:
6868
De nieuwe tactieken zijn nu een aantal weken beschikbaar voor competitiewedstrijden.
Zijn er al mensen die deze tactieken hebben getest?
Zo ja, wat vonden jullie ervan? Welke conclusies kunnen jullie eruit trekken?

Ik zelf heb een hele leuke wedstrijd. Dit was een Persoonlijke Leauge wedstrijd. Zeker niet tegen een slecht team.

Dit is het linkje van de wedstrijd: (29087863).

Zoals jullie kunnen zien, speelde ik Inside Isolation. Zoals jullie wel weten heb ik Reinier Hulsker en hij is écht mijn sterspeler.
De letterlijke betekenis van Inside Isolation, is dat er ruimte gemaakt wordt voor je beste inside speler. Daarom hoopte ik dat de rest van het team ruimte zou proberen te creëeren voor Hulsker, zodat hij makkelijk naar de basket kon gaan en lekker veel punten kon maken.

Mijn tegenstander speelde een 2-3 Zone. Dit is - denk ik - een hele goede keuze van hem, want het lag voor de hand dat ik een Look Inside of Low Post zou gaan spelen, omdat hij weet dat Hulsker mijn sterspeler is.

Je kan zien dat mijn Inside Aanvalsrating niet hoog is: redelijk (midden).
Zijn Inside Verdediging zou normaal gesproken bij een LI of LP makkelijk mijn Inside Aanval tegenhouden: Uitstekend(laag).

Het grappige van deze wedstrijd is, dat precies het tegenovergestelde gebeurt is als dat ik van tevoren had gehoopt: Mijn SF en SG hebben samen 68 punten gemaakt! Ik denk dat dit komt doordat Hulsker de aandacht trok, er drie spelers inside stonden (2-3 Zone) om één speler van mij te verdedigen (Hulsker uiteraard). Hierdoor ontstond er heel veel ruimte voor mijn SF en SG. Ze hebben bij elkaar 49 schotkansen gehad, waarvan 28 raak. En dat met een Afstandsschoten rating van Gemiddeld (midden).
Hulsker daarentegen, heeft weinig schotpogingen gehad. Waarschijnlijk werd hij goed verdedigt. Maar de statistieken zeggen wel, dat wanneer hij vrij kwam, ook makkelijk scoorde. (7-10 FG)

Ik kan hieruit concluderen dat in deze wedstrijd mijn outside spelers meer ruimte kregen, doordat de focus lag op Hulsker.
Zou het andersom ook zo zijn? Zou, wanneer ik een Outside Isolation speel, Hulsker juist veel ruimte krijgen?
Aan jullie de vraag. Hoe denken jullie hierover?

Hebben jullie zelf ook al ondervindingen met één van de nieuwe tactieken?

Last edited by Nick at 02/03/2011 16:08:51

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: BB-Patrick

To: Nick
This Post:
00
173419.2 in reply to 173419.1
Date: 02/03/2011 15:30:14
Overall Posts Rated:
506506
Ik denk dat de tactieken de beste matchup uitbuiten, met als inside natuurlijk een grotere kans op de inside matchup en outside andersom. Dat lijkt in de meeste wedstrijden naar voren te komen in ieder geval.

Bij jouw wedstrijd (goede link) (29087863), is dat ook het geval. Al is dit een nogal lastige wedstrijd om te kijken naar de waarde van de tactiek. Dit is omdat je een inside focus speelt, maar inside gedomineerd wordt, terwijl je outside domineert.

De SF heeft wel de beste matchup en schiet dan ook heel veel. Ik had alleen wat meer verwacht van Hulsker nog.

Maar goed, voorlopig is het een beetje aftasten met de tactieken. Mijn gevoel zegt wel dat als je team slecht gebalanceerd is, en je 1 'keyplayer' hebt en verder magere spelers dat het dan goed zou kunnen werken.

From: Nick

This Post:
00
173419.3 in reply to 173419.2
Date: 02/03/2011 16:19:51
Overall Posts Rated:
6868
Ten eerste bedankt, ik heb de link aangepast ;) Foutje..

Maar inderdaad, met een Inside Isolation tegen deze tegenstander had ik ook wel meer verwacht van Hulsker.
Ik vind dat hij erg weinig schoten heeft genomen, terwijl hij de gehele wedstrijd in het veld heeft gestaan. Dat hij weinig schoten heeft genomen, is alleen niet te wijten aan hemzelf denk ik. Kan dit er niet aan liggen dat hij extra verdedigt wordt, omdat er een 2-3 Zone tegenover staat? Dat m'n guards gewoon weinig passes naar hem kunnen geven?

Maar in principe is het ook zo bij mijn team, zoals jij in je laatste twee regels beschrijft.
Hulsker is overduidelijk mijn sleutelspeler. De andere spelers zijn niet slecht, maar láng niet op zijn niveau. Daarom vind ik het raar dat er niet het verwachtte resultaat werd behaald. Het resultaat dat Hulsker minimaal topscorer van de match was geworden.
Het pakte al met al toch wel goed uit, maar gewoon, op een rare manier vindt ik..

Als jij zegt dat Isolation (inside/outside) de beste matchup uitbuit, denk ik dat het verschil tussen Inside Isolation en Outside Isolation niet erg groot is. Ik denk dat Inside Isolation gewoon een lichte focus heeft naar een inside speler en outside andersom. Het zal minder verschillen als ik van tevoren had gehoopt, denk ik.
Ik dacht namelijk dat dit een perfecte tactiek voor mijn team zou zijn..

Wat is trouwens jouw visie over de verdedigingstactieken tegen een Isolation?
Of tegen welke verdedigingstactieken je Isolation het beste kan gebruiken?

Als ik kijk naar het echte basketbal, lijkt het me logisch dat een M2M de slechtste tactiek is tegen een Isolation. Dan doe je precies wat de aanvaller, die Isolation speelt, wil dat je doet. Jouw mannen blijven dan bij hun eigen man. Als er 4 man naar buiten gaat, gaan de verdedigers ook meer naar buiten, terwijl er meer ruimte over blijft voor die ene aanvaller om wie de Isolation draait..

Last edited by Nick at 02/04/2011 06:29:22

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: Nick

This Post:
00
173419.4 in reply to 173419.2
Date: 02/05/2011 07:02:07
Overall Posts Rated:
6868
Hmm, grappig resultaat...
Zoals gezegd, heb ik tijdens de PL van afgelopen nacht, Outside Isolation gespeeld.
En ja hoor, het resultaat wat ik verwacht had: heel weinig verschil met Inside Isolation!
Inside Isolation: (29087863)
Outside Isolation: (29087872)

Dezelfde ratings, dezelfde topscorers!!

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: Maupster

To: Nick
This Post:
00
173419.5 in reply to 173419.4
Date: 02/05/2011 08:04:00
Overall Posts Rated:
284284
Het verschil qua assist is wel opmerkelijk te noemen. Inside veel middels assist gescoord.

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info