BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Sverige - Danmark

Sverige - Danmark (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
11
171185.1
Date: 1/17/2011 4:08:33 PM
Overall Posts Rated:
754754
Så er den første kamp overstået, med et hæderligt resultat til følge.

Normalt vil jeg komme med et oplæg inden kampen, og en opfølgning bagefter. Men grundet at jeg først var på som sprit ny landstræner under en time inden kampstart, kommer det først nu.

Som sagt gik det stærkt op til kampen, der skulle både scoutes på modstanderen, kigges de nuværende spillere igennem og sættes hold. Så efter scouteriet var overstået, var det ind med alle spillerstats i coach parrot, og så igang med at lege med opstillingerne. holdånden var helt nede på 4 samtidig med at vi var på udebane mod et hold der er rangeret 18pladser bedre end os, så på forhånd var vi vel ikke levnet mange chancer. Men mod svensken kommer det bedste altid frem!! Et nederlag på to point i en kamp hvor vi ratingmæssigt spiller lige op er i min bog godkendt. Og jeg ser virkelig frem til den revance, der allerede er aftalt på dansk grund, næste gang der er mulighed for venskabskamp.

Taktikken 3-2 zone, holdt som den skulle, men det ser også svært ud med alternativerne lige nu, da OD ( outside defense/forsvar på banen) på er en mangelvare. Offensivt valgte jeg motion, og ser frem til at lege med et inside offense når jeg har været de sidste 10 sæsoners drafts igennem, og fået et overblik over spiller materiealet. Der skal en ordenlig omgang passing til, så jagten er gået ind.

Kampens spiller er i mine øjne E. Schlosser , selvom der var flere om budet. Hans 34 points, på 14-23 shooting, hvoraf 4/7 var fra 3 point distancen, holdt os i live især i første halvleg hvor han var involveret i det meste.

Kommentarer, spørgsmål til taktik opstilling eller andet, så bare fyr løs her:)

mvh Funzip