BuzzerBeater Forums

BB Danmark > National Team Speeches

National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
00
169101.2 in reply to 169101.1
Date: 1/11/2011 8:57:47 AM
Overall Posts Rated:
754754
Opløftet af den sidste sæsons scouting og dialog med diverse mgrs angående træning og talenter, har jeg valgt at stille op til valget som Landstræner.

Jeg gør det fordi jeg mener at potentialet er der til at hæve niveauet for det Danske landshold, og jeg gerne vil være med til at fremme denne process. Få noget mere fokus, og kendskab til landsholdet, gennem dialog med managers, oplæg til kampene og evaluering efter kampene. Hvor debat om taktik og skills gerne skulle være med til at hæve det generelle niveau i Danmark. For det må i første omgang være hovedmålet. Skal vi have et slagkraftigt landshold, bliver vi nødt til at hæve træningsniveauet og lige så vigtigt, holde på de mgrs der nu engang er. Som først nævnt har den sidste sæson med scouting været en positiv oplevelse og rigtig mange har gang i gode projekter, så fremtiden ser ikke så sort ud. Nu skal projektet bare holdes i gang. Jeg har i den forbindelse fået opbygget en database for både U21 og Senior spillere, så det vil ikke blive helt forfra eller fra bunden hvis jeg skulle blive valgt. Og med Jantzens super draft script så er jeg sikker på at der er spillere med landsholds potentiale ude i verden der bare venter på at blive kaldt op til kamp. Jantzen er frisk på at gå længere tilbage i draft historien, så vi har en mulighed for at fange spillere der ikke er på danske hænder. Det vil bare kræve en dedikeret landstræner der tager de timer/dage det tager at gå listerne igennem inden holdånden bliver nulstillet d. 22 jan. Det er jeg selvfølgelig klar på.

Som træner, er min filosofi at forsvar vinder mesterskaber. En godt brugt citat, men ikke desto mindre super rigtigt når det kommer til Buzzerbeater. Forsvar på banen/ outside defense (OD), er stadig den vigtigste skill i dette spil, og desværre et sted hvor vi Dk godt kan blive bedre, både på senior og U21 holdet.

På klubplan er jeg den stolte mgr af Fab Utd (49765), som efter at være rykket fra div. III til DBL på 4 sæsoner, nu kæmper en brav kamp for overlevelse og etablering i den bedste række. Det overordnede mål for næste sæson er talentudvikling, satser hårdt på noget 1 pos træning af Pgs, så følger overlevelsen forhåbentlig.

Så hvad får i??? I vil, hvis jeg bliver valgt får i en engageret landstræner, med fokus på dialog, debat og mgr/talent udvikling.
Dette kan selvfølgelig ikke gøres alene, og planen vil være at lave et NT team, på en 3 til 4 mgrs, hvor engagement vil være nøgleordet frem for erfaring.

Vi havde en rigtig god debat i forbindelse med U21 valget sidste sæson, og jeg vil gerne være en del af at få ført en masse af de ting ud i livet.

Ser frem til endnu en spændende valgdebat.

Stem Funzip;)

Mvh Funzip

Last edited by funzip at 1/11/2011 8:58:46 AM

This Post:
00
169101.3 in reply to 169101.2
Date: 1/13/2011 3:26:42 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Hej. Du har min stemme. Nu ved jeg ikke om MOD-Blacksword genopstiller. Men jeg syntes det er tid til fornyelse. Både Blacksword og jeg selvhar haft rollen. Og jeg havde en periode hvor jeg havde svært ved at motive mig omkring holdet. Bl.a fordi det var helt håbløst at få trænerne til at holde formen og give spillerne træning. Så jeg kørte surt i det, det tror jeg også den nuværende træner er. Det blir for rutinepræget. Beklager hvis jeg tager fejl, men aktiviteten på holdet har været meget lille og der er intet sluppet ud i form af nyheder og lign. Alle ved Blacksword har gjort meget for BB Danmark. Det gør han fortsat som MOD og det sættes der pris på, men der må nye kræfter til og der skal lidt knald på holdet og fart over feltet. Held og lykke til alle kandidaterne!

Last edited by Mod-worthy42 at 1/13/2011 3:47:33 PM

From: Haukson
This Post:
00
169101.4 in reply to 169101.1
Date: 1/13/2011 4:47:23 PM
Overall Posts Rated:
00
Så er det vidst på tide med en helt frisk kandidat…

Jeg har de seneste sæsoner overvejet at stille op til valg, og har i denne valgt at gøre det.

Der kan ikke være tvivl om at det er svært at være landstræner i DK, og det er klart et problem at få holdet til at præstere optimalt når man ikke kan aktivere og engagere flere trænere i deres landsholdsspillere.
Med mit kandidatur følger også et nyt forsøg hvorpå der kan skabes et tættere bånd til de aktive trænere og til resten af BB-DK.
Landsholdet er alle danske træneres hold, og jeg vil derfor arbejde på at det er med tæt kontakt til de engagerede trænere holdet skal bygges op.
Det er derfor vigtigt både at tage fat i de trænere som lige nu har spillere, men mindst lige så meget at få fat i de trænere som har spillere der mangler en smugle før de er klar til landsholdet.
Lige netop de trænere som træner aktivt på spillere der er lige er lidt ældre end 21 mener jeg skal have en gulerod der gør at de vil træne spillere videre.

Jeg har derfor en plan om at landsholdet skal startes fra bunden. Dette skal ske ved at kun kigge på spillere i alderen 26 og yngre vil være hvad der skal satses på. Der er altså nu kun 9 af de lige nu udtagene spillere der vil have mulighed på dette nye landshold. Det vil gøre at de lidt yngre spillere vil have en mulighed for at komme på landsholdet. Håber er derfor at kunne fange mange spillere ikke langt fra efter de er for gamle til U21 holdet, for at sikre at spillerne fortsat vil blive trænet. Derfor håber jeg også på et tæt samarbejde med U21 for bedst at kunne arbejde videre med de spillere der bliver udviklet her fra.

Denne idé vil selvfølgeligt kræve en masse arbejde og tid, som jeg er klar til at smide i det!

Mit kandidatur er samtidig med tæt samarbejde med RoqueSC som vil fungere som ”co-landstræner”

Om mig kan siges at mit hold Birkelund Babes som spiller i II, hvor jeg bruger meget energi og tid på talentudvikling. Det ses dog tydeligt af mit holds korte levetid at erfaring måske ikke er nøglen til min opstilling, men engagement er derimod hvad jeg mener BB-DK har brug for lige netop nu!

Så hvis i mener BB-DK har brug for en landstræner med engagement til at lave en nulstilling af det nuværende landshold, og gennem kontakt til trænerne løfte landsholdet fra hvor er er nu, så stem Haukson!

This Post:
00
169101.5 in reply to 169101.4
Date: 1/14/2011 3:26:04 AM
Overall Posts Rated:
1010
Hej

jeg synes at det er fedt at der er to engagerede kandidater. Jeg stiller ikke selv op igen, da det kniber med tiden til at varetage holdet på bedste vis. Og det vil bestemt også være fint med noget fornyelse på posten :-)

Jeg vil bestemt være tilgængelig for gode råd hvis den ny landstræner har brug for det.

Held og lykke til begge kandidater og godt valg til alle. Husk nu at bruge jeres stemme :-)

/Blacksword

From: Pirates
This Post:
00
169101.6 in reply to 169101.5
Date: 1/14/2011 6:48:35 AM
Overall Posts Rated:
3535
Dejligt at se friske kræfter, som begge vil det absolut bedste for landsholdet på hver jeres måde.
Jeg tror/håber på, at det bliver et spændende valg :)

Jeg overvejede selv at stille op, men droppede det, da det kniber lidt med tiden og nok også lidt med lysten på nuværende tidspunkt.

Jeg glæder mig virkelig meget til at følge Landsholdet uanset hvem der tiltræder. :-)

Held og lykke til jer begge herfra !!!

Mvh.
GM-Pirates