Hej danske managers.
Det ser ikke godt ud med talentudviklingen i DK.
ALT for mange talenter med godt potentiale forsvinder bl.a. på grund af inaktive hold eller mangel på træning.
Det er vi nødt til at få gjort noget ved, hvis det skal være sjovt, at være U21 træner.
Jeg har tidligere arbejdet med projekt talent, men vil gerne have lidt feedback på, hvem der kunne have interesse i at dedikere sin træning 100% til at udvikle et supertalent.
Jeg vil også gerne høre fra de managers, som er i fuld gang med at træne et eller flere talenter og hvilke positioner de træner.
Jeg vil forsøge, om det lykkedes mig, at holde styr på det hele denne gang og håber naturligvis at rigtig mange melder sig under fanen.
Det har tidligere været tl stor debat om det er nødvendigt med en nivau 5 eller 6 træner, så den diskussion vil jeg ikke ind på lige nu. Det må komme an på en prøve.
Så hvis du har været heldig i draften og trukket en fornuftig 18-årige spiller, som du rigtig gerne vil træne på, så vil jeg gerne hjælpe dig igang.
Hvis du allerede er igang, så vil jeg gerne have noget at vide om, hvor hurtigt de stiger, så vi kan få be- eller afkræftet om det er nødvendigt med en god træner for at udvikle en god spiller.
Jeg har selv en niveau 6-træner og ønsker ikke at "gamble" med en nivea 3 træner lige p.t. da jeg har tilrettelagt træningen for de næste par sæsoner :-)
Jeg er i fuld gang med, at træne min nuværende U21 C- Peder Kjærgaard op for fuld skrue sammen med mit unge talent Uffe Weise.
Derudover har jeg en C med på A-Landsholdet, som vil få rigtig meget træning også.
Lad os se om vi kan få bygget et slagkraftigt mandskab op på sigt med den rette træning og dedikerede managers.
Det må da være en tilpas langsigtet strategi :-)