BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > fouten

fouten

Set priority
Show messages by
From: jozua
This Post:
00
140120.1
Date: 4/10/2010 1:47:58 PM
Overall Posts Rated:
00
hoi, bennieuw in dit spel, en ken eigenlijk ook niks van basketbal
toch maar gestart, leuke uitdaging

nu heb ik al enkele matchen gespeeld, en één ding valt mij op, m'n spelers maken over het algemeen veel fouten waardoor de tegenstander dan punten kan pakken in vrije worpen
hoe komt het dat m'n ploeg zo veel fouten maakt ? heeft dit te maken met ervaring ?
is er een mogelijkheid om dat wat in te perken ?
grz
Patje

This Post:
00
140120.2 in reply to 140120.1
Date: 4/12/2010 11:18:56 AM
Overall Posts Rated:
9696
het kan te maken hebben met ervaring, het kan ook zijn dat hun conditie te laag is, het kan ook zijn dat hun verdediging te laag is, of dat de tegenstander gewoon veel beter is.
Verder hebben spelers nog een verborgen fysieke graad, sommige spelers maken meer fouten dan anderen.

Waarschijnlijk kamp je met een combinatie van alles hierboven.

Nu is ook de vraag, wat is veel?

Het is niet de bedoeling zo weinig mogelijk fouten te maken. Goede basketters kunnen een fout maken om te beletten dat een bal die er anders hoedanook in zou gaan af te stoppen. De vrijworpen kunnen altijd gemist worden...
Soms is het dus beter al eens een fout te maken dan de tegenstander altijd maar makkelijk te laten scoren.
1 fout per 10 minuten speeltijd is geen probleem. Minder mag natuurlijk, meer wordt al veel. Als je over een ganse match met heel je ploeg minder dan 5 fouten maakt, speel je te braaf !!

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
140120.3 in reply to 140120.2
Date: 4/12/2010 2:08:54 PM
Overall Posts Rated:
00
ok thx !
dan denk ik dat het al bij al nogal meevalt
het viel mij gewoon op dat de tegenstander af en toe scoort uit vrijeworpen, en ik dacht als er een manier is om de fouten te beperken, dan beperk je zowieso al enkele punten die je aan de tegenstander zomaar weggeeft.

11 fouten vorige match, komt dus neer op één fout elke 4,5 minuten
misschien iets erover toch ?
ik houd de zaak in het ook, als er echt een krapulleke tussenzit die te veel fouten maakt dan kan ik daar nog altijd mijn conclusies uit trekken hé

alleszins bedankt voor je reactie !

From: FoD1

This Post:
00
140120.4 in reply to 140120.3
Date: 4/12/2010 11:55:05 PM
Overall Posts Rated:
00
o maar dat heb ik ook iedere wedstrijd hoor 11 fouten dus daar zou ik me geen zorgen over maken ik zou me meer zorgen maken als je een speler in huis hebt die regelmatig 5-6 fouten maakt op zichzelf en zo heb ik er ook 1 rondlopen die als de interconferance zal beginnen heel zeker zijn fouten wel zal verdubbelllen :D tegen de beste teams uit divII

This Post:
00
140120.5 in reply to 140120.3
Date: 4/14/2010 4:29:22 PM
Overall Posts Rated:
9696
11 is echt geen hoog getal.
Normaal speel je een wedstrijd met een 10-tal spelers. 5 spelen onveveer het dubbel van de andere vijf, dus als je 5 x 2 + 5 fouten maakt, zit alles nog prima, en dat is 15 fouten. Daar zit je dus nog onder. Misschien slik je zelfs een paar punten omdat je spelers te braaf zijn en de tegenstander te makkelijke shots kan nemen...

pas als je startende spelers frequent meer dan 4 fouten per wedstrijd maken (en je back-ups dan meer dan 2), begint het veel te worden. Je zit dan wel al aan MEER dan 4 x 5 + 2 x 5 = 30 fouten voor je hele team.

Gemiddeld gezien denk ik dat je tussen de 12 en de 20 fouten per wedstrijd zeker niet slecht zit !

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
140120.6 in reply to 140120.5
Date: 4/14/2010 11:39:41 PM
Overall Posts Rated:
00
ja zo reken ik ook een beetje die fouten alleen heb ik er 1 in me gehele team zitten die regelmatig (lees om de 5-6 wedstrijden) eens aan zijn totale fouten zit van 6 :D maar dan staat hij wel de volle 48 min op het veld ook en hij is ook maar de enige die regelmatig over de 4 durft te gaan

From: Cedric

To: FoD1
This Post:
00
140120.7 in reply to 140120.6
Date: 4/19/2010 8:56:55 AM
Overall Posts Rated:
11
soms heb je ook wat spelers met ballen nodig ;)

From: JoskeVm

This Post:
00
140120.8 in reply to 140120.7
Date: 4/20/2010 10:59:33 AM
Overall Posts Rated:
11
Maar mijn ploeg kreeg tijdens mijn 2 laatste 'topmatchen' zeker 20-25 fouten tegen,
dit wil zeggen dat mijn tegenstanders steeds 20-35 vrijworpen mochten schieten...
(Ter informatie ik verloor beide wedstrijden met 10 en 1 punt(en) verschil, grotendeels door die vrijworpen!!)
Maar ook tegen mindere ploegen krijgt mijn ploeg tussen de 15 en 20 fouten tegen..

Dus veel fouten maken is zeker ook negatief?!

This Post:
00
140120.9 in reply to 140120.8
Date: 4/26/2010 3:38:44 PM
Overall Posts Rated:
9696
ja het kan ook negatief zijn.

het is geen klare waarheid, en wat soms goed is is in andere wedstrijden weer slecht.

bvb: als je veel fouten maakt is dat goed tegen ploegen die sterke scoorders hebben, maar (zeer) zwakker vrijworpgooiers.
Waarom? als je ze te veel ruimte geeft op het veld, en voorkomt dat je fouls maakt, scoren ze te makkelijk, en zullen ze veel punten scoren. Als je echter het hen moeilijk maakt, zal je regelmatig een fout tegenkrijgen, maar je belet zo wel dat ze veel punten scoren, doordat ze af en toe eens missen door de druk die je uitoefent. De vrijworpen die ze dan mogen nemen gaan niet zo goed, en van de verloren punten rapen ze zo maar weinig op.

anderzijds, als je tegen een team speelt met sterke vrijworpen, is het dan weer minder goed, zeker als die ploeg nog eens zwakke scoorders heeft. Want dan is de kans dat ze missen al groter, en hoef je er geen fouten voor te maken. maak je die toch, gaan ze vrijworpen nemen, en die zetten ze dan WEL weer om in punten.

Dan heb je nog alle situaties hiertussenin. Het is de ene keer goed, de andere keer slecht.

Ideaal is dus een ploeg hebben die wel fouten DURFT maken, maar geen ONNODIGE fouten gaat maken. Die ploegen zullen vaak tussen de 15 en de 25 fouten per wedstrijd maken... Als je je spelers goed kent, kan je hier zelfs rekening mee houden voor je opstelling...