BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > potentieel

potentieel

Set priority
Show messages by
This Post:
00
133602.1
Date: 3/6/2010 1:23:12 PM
Overall Posts Rated:
00
hoe kan ik zien dat mijn speler zijn potentieel behaald heeft volgens mij kan je dat zien aan het loon
dus bestaat er een benadering van loon die overeenstemt met het potentieel
vb ster = 50 000 euro loon
of ben ik verkeerd ??

mag dicht
(klik)

Last edited by pipodeclown at 3/6/2010 2:26:58 PM

This Post:
00
133602.2 in reply to 133602.1
Date: 3/6/2010 3:26:21 PM
Overall Posts Rated:
9696
het loon kan een indicatie geven, maar het is geen vast getal.

Of het potentiaal bereikt werd hangt af van de vaardigeheden van de speler. Dat is dus een combinatie.

Omdat het loon ook berekend wordt advh de combinatie van zijn vaardigheden, kan het loon gebruikt worden als richtlijn om te zien of de speler kort aan zijn grens zit. Het is echter geen vast bedrag...

voor ster zal dat volgens mij lager liggen dan 50000, voor all-star iets hoger.

Spelers met een gebalnceerdere skillset hebben over het algemeen lager loon, dan spelers met uitschieters in 1 vaardigheid. Ik neem aan, maar ben niet zeker, dat dus de spelers die de uitschieters hebben, en dus sneller hoger loon hebben, hogere lonen kunnen berieken voor ze hun grens bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat dit beter is, integendeel...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
Message deleted
This Post:
00
133602.4 in reply to 133602.2
Date: 3/7/2010 3:25:20 AM
Overall Posts Rated:
00
bedankt voor de uitgebreide uitleg
heb nog een vraagje heb iets gevraagd op het forum
maar tot nu toe ng niet het antwoord gekregen die me vooruit helpt
mss kan jij dat wel ;)

ik train C en PF.
speel inside aanval

Ik heb 1 700 000 in kas vlgs mij te weinig om een degelijke versterking aan te trekken mr wil toch versterken
moet ik dan spelers die op mijn trainingsposities spelen verkopen
en hoe doe ik dat het best zonder in te boeten op mijn ratings verkoop ik er 1 of 2
dit zijn mijn C (8146571)(5844072)en dit mijn PF(12211467)(8015570)
of koop ik jonge spelers op de SG/PG of SF positie die ik verder train
of train ik gewoon 3 C en 3 PF ipv 2 C en 2 PF je ziet ik zit een beetje vast in het spel
wil versterken maar niet in boeten op mijn ratings

This Post:
00
133602.5 in reply to 133602.4
Date: 3/7/2010 11:32:25 AM
Overall Posts Rated:
9696
daar kan ik je ECHT niet mee helpen. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

in andere spelletjes is er vaak maar 1 beste manier. In BB echter leiden vele wegen naar succes. De keuze die je maakt hangt af van de weg die je wil afleggen (is meestal degene waar je het meest plezier aan beleeft) en dat kan iemand anders niet voor je beslissen.

Echter je ploeg verbeteren met beperkt budget, en zonder aan ratings in te boeten tegelijk, is niet zo eenvoudig.

Uit je uitleg maak ik op dat je niet echt geduldig bent. Let wel op dat geduld hier vaak beloond wordt. Te snel willen verbeteren kan je op termijn pijn gaan doen.

Het is best alle mogelijkheden te overlopen, en te zien of het goed is om iets te veranderen, of beter nog wat af te wachten.

Als ik bvb ongeduldig was en zo snel mogelijk kampioen had willen worden in de BBBL, dan had ik dat zonder probleem kunnen doen in seizoen 5 of 6. Ik heb mijn geld echter gespaard tot ik het echt nodig had. Uiteindelijk ben ik er toch ook in geslaagd om BBBL kampioen te worden, en als extraatje zit ik voorlopig nog steeds in die BBBL. Als ik van in het begin mijn geld had gebruikt, had ik nu al lang in een lagere reeks gezeten.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
133602.6 in reply to 133602.4
Date: 3/7/2010 1:04:09 PM
Overall Posts Rated:
471471
ieder heeft zijn eigen versie hierop.

ik weet niet welke lvl trainer je hebt, maar ik zou voorstellen om eerst een lvl 5 trainer te halen.

eens je die hebt, kies je een bepaalde positie die je wilt trainen. C's zijn het gemakkelijkste te trainen, maar hun markt is een beetje ingestort (althans, er zijn veel redelijk deftige C's met lvl 10 op Is, Id en Reb, en een overschot aan producten drukt de prijs ( basic economic ;D )) meest moeilijk en gevarieerd trainen is een SF.

als je 2 seizoenen echt hard doortraint, kan je heel goede spelers op die positie hebben. dan is het aan jou de keuze, een verkopen, stadium uitbreiden, en 2 nieuwe kerel kopen en die nieuwe kerels opnieuw trainen ( je hebt dan al ervaring, wat zeker helpt in het trainen...) OF elke cent die je verdient, steek je in stadium uitbreiding ( en je haalt een goede PR) waardoor je van je stadium inkomsten zal kunnen leven en met het geld van je stadium betere spelers kunnen kopen...

ik zal je een ding zeggen:
als je een stap overslaagt in dit spel, dan zal je er vroeg of laat toch voor moeten opdraaien.

dus wees gewoon geduldig, train (minimum) 2 spelers monopost ( gaat het snelste voorruit, maar dan heb je enkel 2 goede spelers na een tijdje) of train 5 kerels (bi positie training, gaat iets wat trager, maar dan heb je 4 tot 5 goede spelers, kan je een of 2 van verkopen, en andere positie spelers aankopen..)

in ieder geval, zoals LoD zei: geduld in dit spel is meer waart dan 10M op de bank... als je je hoofd een beetje gebruikt, en de fora ( Vlaams en Belgie om te beginnen) doorleest, dan zal je al heel wat intressante informatie tegenkomen en dan zal je al een pak meer weten

Rev

This Post:
00
133602.7 in reply to 133602.6
Date: 3/7/2010 2:47:56 PM
Overall Posts Rated:
00
bedankt aan allen voor de info